قیمت انواع لامپ زنون

قیمت لامپ زنون

قیمت لامپ زنون بر اساس عوامل مختلفی تعیین می شود. ترانس هایی که برای روشن شدن این لامپ ها در ساختار آن ها کار گذاشته می شوند، از عوامل مهم تأثیرگذار در قیمت لامپ به شمار می روند. این لامپ ها دارای کلوین و شدت های نور مختلف اند که با توجه به نیاز راننده انتخاب می شوند.

آگاهی از قیمت لامپ زنون

قیمت لامپ زنون در زمان خرید اهمیت دارد. این لامپ به دلیل کارایی و نور مطلوبی که دارد، جای خود را در میان لامپ های دیگر در بازار باز کرده است. نوری که “لامپ زنون تولید می کند، بسیار شفاف و درخشنده است و کاملاً متمایز از نور دیگر لامپ هایی است که در خودرو به کار می رود.

بر اساس آمارهای منتشر شده تنها در آمریکا سالانه در اثر تصادف های جاده ای بیشتر از چهل هزار نفر کشته و میلیون ها نفر زخمی می شوند که دلیل اصلی آن ها نور بسیار کم خودروها در شب بوده است.

خرید لامپ با نور مناسب برای خودروها در موقعیت های مختلف آب و هوایی و به خصوص زمان مه زدگی اهمیت خود را نشان می دهد.

قیمت لامپ زنون و روشنایی آن در تاریکی
روشنایی لامپ زنون در تاریکی

قیمت انواع لامپ زنون و معیارهای انتخاب لامپ زنون مناسب

قیمت انواع لامپ زنون در بازار گوناگون است. شرکت های مختلفی در دنیا برای رقابت و جذب مخاطبان و موفقیت در نبرد روز به روز، تغییرات زیادی را در سیستم های روشنایی خودروها به وجود آورده اند و هر یک توانسته اند زنون منحصر به فرد خود را تولید کنند.  

اگر شما هم از آن دسته رانندگانی باشید که با قرار گرفتن در موقعیت های اقلیمی مختلف مثل بارش برف و باران و مه گرفتگی دچار مشکلات شدید می شوید و دیدتان در جاده کم می شود، باید به فکر چاره ای برای نور خودروی خود باشید. در این مواقع تنها چیزی که می تواند به شما کمک کند تا بتوانید وسعت دیدتان را تغییر دهید و به طور چشم گیری آن را بالا ببرید، انتخاب لامپ زنون در رنگ مناسب است. برای راهنمایی بیشتر شما را به خواندن مقاله مرتبط “رنگ های لامپ زنون”  که به طور کامل رنگ های زنون را بررسی کرده، دعوت می کنیم.

پیش از توجه به قیمت لامپ زنون به این نکته توجه کنید که بهترین رنگ کلوین برای موقعیت های هوایی انتخاب رنگ زرد است که به آن مه شکن نیز گفته می شود. هر چه رنگ نور لامپ زنون به رنگ زرد طلایی نزدیک شود، در وضعیت های مختلف آب و هوایی دید و شدت نور بیشتر خواهد شد.

شرکت های بزرگ سازنده های خودرو در دنیا مانند بی ام دبلیو (BMW)، در خودروهای تولیدی خود لامپ های زنون با طیف رنگی 5000 کلوین را به کار می برد که راننده خودرو بتواند در وضعیت اقلیمی پایدار شدت نور و وسعت دید خوبی داشته باشد. با این کار به طور قابل ملاحظه ای از تصادف های جاده ای و آسیب سرنشینان خودروهای تولیدی خود در وضعیت های مختلف آب و هوایی که منجر به کاهش دید راننده می شوند، جلوگیری به عمل آورده است.

قیمت لامپ زنون در کشور ما با توجه به معیارهای مختلفی تعیین می شود. لامپ های زنون 4300، 6000 و 8000 کلوین در ایران طرفداران بیشتری دارند. هر راننده با توجه به موقعیت هایی که در جاده بیشتر با آن ها مواجه می شود و احساس می کند به چه مقدار نوری نیاز خواهد داشت، می تواند لامپ با کلوین مورد نظر خود را انتخاب کند.

افراد جوان که به زیبایی خودروی خود بیش از هر چیزی اهمیت می دهند، لامپ 8000 کلوین را که به رنگ آبی است، انتخاب می کنند. همچنین، لامپ هایی با رنگ های ویژه برای خودروهای نمایشگاهی نیز وجود دارد که دید خوبی ندارند و تنها با رنگ های صورتی، سبز و قرمزشان نور زیباتری تولید می کنند.

ولی رانندگانی که در جاده های بین شهری به ویژه در جاده های کوهستانی تردد می کنند، طیف رنگی 4300 کلوین بیشتر به کارشان می آید تا بتوانند با ایمنی بیشتر و دید بهتری در وضعیت های آب و هوایی که نور کافی وجود ندارد، با خودروی خود برانند و به سلامت به مقصد برسند.

راهنمای خرید و قیمت لامپ زنون لنزو

قیمت لامپ زنون ممکن است بالاتر از لامپ های دیگر باشد، اما با توجه به کارایی و طول عمر خرید آن بسیار به صرفه است. در ادامه چند لامپ زنون معرفی شده اند که می تواند در انتخاب مناسب برای خودرویتان شما را راهنمایی کند.

ترانس هایی که در این لامپ ها استفاده می شود، متفاوت اند که هر کدام بسته بر اساس وات شناخته می شوند و هر چقدر وات بیشتر باشد، نور بیشتری نیز تولید می شود و البته مصرف برق نیز متعاقب آن بیشتر خواهد شد. کیفیت ترانس ها بسیار حائز اهمیت است و در ساخت آنها قطعات و فناوری های متفاوتی به کار می رود که در قیمت لامپ زنون مؤثر خواهد بود.

خرید و قیمت لامپ زنون
خرید لامپ زنون

بخش دیگری در لامپ های زنون که در قیمت آنها تأثیر می گذارد، حباب آن ها است که می تواند سرامیکی و پلاستیکی باشد. در لامپ هایی که قدرت ترانس بالا است، حرارت نیز زیاد است که در آنها از سرامیک استفاده می شود که قیمت بیشتری از پلاستیک دارد.

شدت نور تولیدی به توان خروجی ترانس وابسته است، اما رنگ نور را نوع لامپ تعیین می کند. رنگ هر لامپی با داشتن ویژگی کلوین مشخص می شود که رنگ لامپ در بالاترین مقدارش جریان ورودی را مشخص می کند. به این ترتیب، هر چقدر عدد کلوین بیشتر باشد، طیف رنگ نور به سمت آبی می رود و هر چقدر این عدد کمتر شود، طیف رنگ نور به سمت زرد می رود.

اعداد کلوین از 3000 تا 15000 است. نور زرد یا طلایی تولید 3000 کلوین، نور زرد و سفید گرم تولید 4300 کلوین، نور سفید تولید 6000 کلوین، نور سفید یخی و آبی تولید 8000 کلوین، نور آبی تولید 10000 کلوین و نور آبی مایل به بنفش تولید 12000 کلوین است.

قیمت لامپ زنون با وات های مختلف با هم فرق دارند و هر راننده با توجه به نیازش می تواند لامپ مناسب خود را انتخاب کند. در صورتی که یک ترانس نتواند جریان برق را بالا ببرد، به کلوین های خیلی کم یا خیلی زیاد نخواهد رسید و در محدوده کلوین 6000 متوقف می شود. اگر نیاز به کامل شدن طیف رنگی لامپ های رنگی یا لامپ های با کلوین کم یا کلوین بالا را دارید، باید لامپ های با ترانس قوی و وات واقعی را انتخاب کنید.

برای انتخاب لامپ زنون مناسب خودروی خود می توانید از افراد متخصص مورد اعتماد کمک بگیرید تا بهترین نتیجه را از خریدتان بگیرید. همچنین کارشناسان لنزو آماده خدمت به شما هستند کافی است شما اعلام کنید تا بهترین خدمات را به شما ارائه کنند.

امتیاز شما باعث بهبود کیفیت محتوا میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

لنزو لامپ

×