هدلایت یا زنون؟ تفاوت هدلایت و زنون

تفاوت هدلایت و زنون

چراغ خودرو همواره جزو مهمترین ارکان برای رانندگی به حساب می آید. انتخاب یک چراغ مناسب می تواند تاثیر زیادی در رانندگی شما در طول شب داشته باشد. از طرفی دیگر چراغ ها می توانند به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم به سلامت و استهلاک سیستم برق خودرو مرتبط باشند. این موارد سبب شده مشتریان در حین خرید چراغ خودرو نسبت به انتخاب های خود وسواس بیشتری به خرج دهند. بیشتر افراد در حین خرید چراغ خودرو بین دو دسته هدلایت و زنون دچار شک و تردید می شوند. آن ها نمی دانند که کدام یک می تواند برای آن ها انتخاب بهتری باشد. ما در ادامه ی این مقاله قصد داریم تا مروری بر تفاوت هدلایت و زنون داشته باشیم و هرکدام را با دقت بررسی کنیم. لذا اگر شما هم اطلاع کافی از تفاوت این دو ندارید، بهتر است ما را تا انتهای این متن همراهی کنید.

تفاوت هدلایت و زنون

یکی دیگر از سوالاتی که ممکن است در زمان خرید چراغ خودرو ذهن شما را درگیر کند، تفاوت شدت نور هدلایت و زنون است. برای پاسخ به این سوال توصیه می کنیم تا انتهای محتوا همراه با ما باشید. تفاوت لامپ زنون و هدلایت با یکدیگر بسیار زیاد است. دلیل این تفاوت هم به خاطر این است که هدلایت ها لامپ های نسل جدیدی هستند که با تکنولوژی و فناوری پیشرفته تری تولید شده اند. هدلایت ها به خاطر مصرف انرژی کمتری که دارند، بسیار به صرفه هستند. نوردهی هدلایت ها نسبت به چراغ های زنون خیلی بهتر است. البته تفاوت های لامپ زنون و هدلایت محدود به این موارد نبوده و در ادامه به بررسی تمامی نقاط تمایز این دو لامپ ها پرداخته ایم.

چراغ های زنون دارای محفظه ای پر از گاز هالوژن است، در صورتی که در تکنولوژی هدلایت چنین محفظه ای وجود ندارد. چراغ های زنون برای افرادی که نیاز به نوردهی بالاتری دارند، گزینه ی مناسبی است. ولی طول عمر چراغ های زنون نسبت به چراغ های هدلایت بسیار کمتر است. پایه های چراغ های زنون رنگی بوده و برای افرادی که این موضوع حائز اهمیت است بهترین پیشنهاد  است. شدت نور با  واحد لومن تعیین می شود به همین دلیل هر اندازه شدت نور یک لامپ بیشتر باشد، میزان این عدد هم افزایش پیدا خواهد کرد. افرادی که به دنبال بیشترین نور برای چراغ خودروی خود هستند می توانند لامپی را تهیه کنند که شدت نور آن برحسب لومن باشد. با این وجود لامپ های زنون باید از لحاظ روشنایی، میزان نفوذ و وضوح نور کیفیت بالاتری در مقایسه با دیگر هدلایت ها داشته باشند.

بیشتر بدانید: انواع پایه هدلایت

headlight-or-xenon-lenzolamp
بررسی تفاوت های هدلایت و زنون

ماهیت هدلایت و زنون

قبل از اینکه بخواهیم به تفاوت هدلایت و زنون بپردازیم، بهتر است ابتدا با ماهیت این دو آشنا شوید؛ چراکه بدون شک این موضوع می تواند درک شما از مباحث این مقاله را افزایش دهد.

هدلایت

اولین مدل چراغی که ممکن است فروشندگان به شما پیشنهاد نمایند، هدلایت است. به راستی هدلایت چیست و چه کاربردی دارد؟ هدلایت ها بر پایه چراغ های LED ساخته شده اند و برای ساخت آن ها از تکنولوژی های متنوعی نظیر SMD استفاده می شود. در این دسته از تولیدات هیچ گونه گاز یا رشته نوری استفاده نمی شود و انرژی الکتریکی مستقیماً ال ای دی ها را برای انتشار نور تحریک می کند. این موضوع سبب شده تا انرژی کمتری برای آن ها نیاز باشد. همه چیز درباره هدلایت

بررسی لامپ هدلایت خودرو
هدلایت یا زنون؟ بررسی هدلایت خودرو

زنون

در مقابل هدلایت ها، چراغ های زنون وجود دارد. تکنولوژی این دسته HID می باشد. این چراغ ها در واقع از یک محفظه تشکیل شده اند که درون آن گاز زنون قرار دارد. هنگامی که انرژی الکتریکی به آن القا می شود، گاز زنون تحریک شده و به جنب و جوش می افتد. این گاز پس از رسیدن به حد مشخصی، انرژی مازاد را به صورت فوتون های نور منتشر می کند. به همین جهت است که باید ابتدا جریان زیادی به این لامپ ها القا شود و لذا نیازمند ترانس کوچکی در کیت خود هستند. از طرفی اشتعال آن ها نیز اندکی زمانبر خواهد بود. با این وجود نور ناشی از آن ها قدرت بیشتری دارد. حال که این مفاهیم پایه را فرا گرفتید بهتر است تفاوت این دو را در چند حیطه مهم بررسی کنیم.

زنون خودرو
بررسی ویژگی های زنون خودرو

تفاوت های هدلایت و زنون را بدانید

در سیستم روشنایی خودروها می توان از انواع چراغ های خودرو استفاده کرد. لامپ های هدلایت  و زنون یکی از محبوب ترین چراغ های مورد استفاده در انواع خودروها می باشند. تنها موضوع بسیار مهم در این راستا، کسب اطلاعات مورد نیاز در مورد هر کدام از لامپ های هدلایت و زنون می باشد. چون این دو چراغ دارای تفاوت های زیادی می باشند که به شرح زیر هستند:

مصرف انرژی در تفاوت هدلایت و زنون چقدر تاثیرگذار است؟

یکی از مهم ترین تفاوت هدلایت با زنون در مصرف انرژی است. با در نظر گرفتن این موضوع که در ساختار هدلایت ها از لامپ های اس ام دی و ال ای دی استفاده شده است، مصرف انرژی لامپ های هدلایت در مقایسه با لامپ های زنون بسیار کمتر است. لامپ های زنون برای این که شروع به فعالیت خود مستلزم جریان چند هزار ولتی می باشند.

جریان مورد نیاز به وسیله یک تخصص اختصاصی تامین می شود و همین امر موجب افزایش جریان برق خودرو از 12 هزار ولت به بالا می شود. البته در همین راستا ذکر این موضوع از این قاعده مستثنی نمی باشد که این اتفاق تنها برای چند ثانیه رخ می دهد و تا زمانی که گاز زنون داغ می شود، اتفاق می افتد. بعد از داغ شدن گاز زنون، جریان برق مجددا به میزان نرمال خود می رسد. ماهیت گازی بودن چراغ های زنون موجب می شود تا مصرف انرژی چراغ های زنون نسبت به هدلایت ها بیشتر باشد.

امنیت هدلایت بیشتر است یا زنون؟

امنیت یکی دیگر از مقوله های مهم است که باید در بررسی تفاوت هدلایت و زنون به آن پرداخته شود. همانگونه که اشاره کردیم، لامپ های زنون متشکل از محفظه هایی هستند که درون آن ها گاز زنون قرار دارد. این گاز می تواند در صورت تصادف و یا شکستن چراغ، باعث آسیب به محیط و یا خطرات مختلف دیگری شود.

از طرفی دیگر به دلیل وجود ترانس، احتمال آسیب زدن آن ها به سیستم برق خودرو و ECU یا همان کامپیوتر خودرو بیشتر است. در مقابل هدلایت ها به دلیل ماهیت پیشرفته ترشان، چنین مشکلاتی را ایجاد نمی کنند. امنیت بالای هدلایت یکی از جنبه های مفید این لامپ خودرو است که به طور دقیق تر می توان با خواندن مقاله مزایا و معایب هدلایت از جنبه های دیگر این چراغ خودرو را بررسی کرد.

هدلایت و زنون کدامیک بهتر است؟
بررسی دقیق تفاوت هدلایت و زنون در لنزو

طول عمر بالای لامپ خودرو

از دیگر مواردی که در این بخش از تفاوت هدلایت و زنون به بررسی آن می پردازیم، طول عمر بالای چراغ های هدلایت و زنون می باشد. چراغ های زنون و چراغ های هدلایت هر دو دارای عمر بالایی هستند. ولی طول عمر چراغ های هدلایت به خاطر تکنولوژی و فناوری های مدرن و به روزی که در تولید آن ها استفاده شده است، خیلی بیشتر از چراغ های زنون خودرو می باشد. همین طور طول عمر چراغ های هدلایت به خاطر فن به کار گرفته شده در آن، نسبت به مدل های بدون فن خیلی بیشتر است و به مدت زمان طولانی تری می توان از آن ها استفاده کرد.

قیمت هدلایت و زنون چقدر است؟!

از دیگر تفاوت هایی که در این بخش از محتوای هدلایت و زنون به بررسی آن می پردازیم، قیمت آن ها می باشد. چراغ های هدلایت و زنون از لحاظ قیمتی تفاوت چندانی ندارد. ولی در زمان خرید این موضوع را باید در نظر گرفت که چراغ های زنون ارزان قیمت، نور و طول عمر چندان مطلوبی نخواهند داشت. قیمت یکی از مهم ترین مولفه هایی است که باید در بررسی تفاوت هدلایت و زنون به آن پرداخته شود؛ چراکه سوال تعداد زیادی از مشتریان است. به طور کلی قیمت برای این چراغ ها همانند شدت روشنایی، به مدل آن ها بستگی دارد. البته در حالت کلی زنون ها به دلیل داشتن ترانس ها قیمت تمام شده ی بیشتری نسبت به هدلایت ها دارند.

پیشنهاد لنزو: خرید هدلایت – نکات مهم قبل از خرید هدلایت

شدت نور هدلایت و زنون

از دیگر تفاوت هایی که در این بخش از محتوای هدلایت و زنون به بررسی آن می پردازیم، شدت نور بالای آن است. چراغ های زنون به خاطر شدت نور بسیار بالایی که دارند، موجب نابینایی موقت رانندگان در جاده می شود. به همین خاطر اجازه استفاده از آن ها به صورت دستی برای لامپ چراغ های خودرو وجود ندارد. در همین راستا، این موضوع شایان به ذکر است که در خودروهایی که به صورت فابریک از چراغ های زنون استفاده می کنند، چنین محدودیت هایی وجود ندارد و هیچ گونه منع قانونی برای استفاده از آن وجود ندارد. در مورد چراغ های هدلایت چنین محدودیت های قانونی وجود ندارد. از این رو به راحتی می توانید از انواع چراغ های هدلایت بر روی خودروی خود استفاده نمایید. به عبارتی آن ها می خواهند بدانند که شدت نور کدام مدل بیشتر است؟! در این رابطه باید عنوان کرد که شدت نور بر اساس واحدی به نام لومن تعیین می شود. این عدد برای هر نوع لامپ اعم از زنون و هدلایت متفاوت است. برای مثال ممکن است شدت یک نور چراغ هدلایت 8000 لومن و برای یک مدل زنون 6000 لومن باشد. بدین جهت شدت روشنایی فاکتوری می باشد که به مدل محصول وابسته است. در حالت کلی شدت روشنایی این دو چراغ بیش از 5000 لومن است. لذا باید بدانید که این موضوع وابسته به مدل چراغ است. ولی در نظر داشته باشید که عموماً از لحاظ روشنایی، میزان نفوذ و وضوح نور، لامپ های زنون برتری دارند؛ چرا که نور بیشتری تولید می کنند. البته این موضوع با نوع کاسه چراغ هم ارتباط مستقیمی دارد که بتواند نور را به خوبی متمرکز سازد.

بررسی میزان شدت نور در هدلایت و زنون
عملکرد و شدت نور هدلایت و زنون خودرو در لنزو لامپ

نصب هدلایت یا زنون جنبه قانونی دارد؟!!🤔

شاید کمی از دیدن این فاکتور در بررسی تفاوت هدلایت و زنون تعجب کنید اما باید بگوییم که این دو چراغ از دیدگاه قانونی به یک صورت بررسی نمی شوند. لامپ های زنون به دلیل شدت نور بالایشان نباید به صورت دستی استفاده شوند. شدت نور این لامپ ها می تواند موجب نابینایی مطلق( حدوداً چهار ثانیه) در سایر رانندگان شود. به همین جهت است که راهنمایی و رانندگی اجازه ی نصب این چراغ ها را به صورت دستی نمی دهد؛ مگر خودور هایی که به صورت فابریک این چراغ ها را داشته باشند. در رابطه با چراغ های هدلایت چنین محدودیتی وجود ندارد و افراد می توانند از انواع هدلایت استفاده نمایند. البته در پاره ای از موارد استفاده از آن ها منع شده که آن هم برای مدل هایی با شدت نور غیر مجاز است.

میزان عمر هدلایت و زنون به چه صورت است؟

به طور کلی هر دو نوع چراغ هدلایت و زنون عمر بالایی دارند ولی در این بین هدلایت ها به دلیل نوع تکنولوژی خود یک سر و گردن از زنون ها بالاتر هستند. این میزان در مدل هایی که دارای فن هستند، بسیار بیشتر است؛ چراکه از داغ شدن آن ها جلوگیری می کند. این موضوع در حالی است که بیشتر مدل های زنون به دلیل نوع ماهیتشان عمر کمتری دارند.

بیشتر بدانید: همه چیز درباره لامپ زنون

کاربرد هدلایت و زنون

به طور کلی کاربرد هدلایت بسیار بیشتر از زنون است و می توان آن ها را به عنوان چراغ مه شکن، نور بالا، نور پایین و… استفاده نمود. چراغ های نور بالا، گاهاً برای علامت دادن استفاده می شوند و باید سریع خاموش و روشن شوند. چراغ های زنون را نمی توان برای نور بالا استفاده کرد.چرا؟ چون این چراغ های زنون در حد چند ثانیه تاخیر دارند. همین مورد سبب شده تا بین هدلایت و زنون تفاوت زیادی ایجاد شود.

سخن آخر

تا به این جای مطالب به بررسی تفاوت هدلایت و زنون پرداختیم. با توجه به تفاوت های بیان شده در مورد لامپ های هدلایت و زنون، افرادی که می خواهند با هزینه ی بهتر اقدام به خرید یک لامپ استاندارد نمایند، بایستی به دنبال خرید چراغ های هدلایت باشند. چراغ های زنون هم برای افرادی بهترین پیشنهاد می باشد که قصد خرید لامپ های پر نور را دارند.  امیدواریم با مطالعه ی تفاوت های ذکر شده در ارتباط با هدلایت و زنون به پاسخ تمامی سوالات خود که در ذهنتان ایجاد شده، رسیده باشید. بدون شک یک انتخاب صحیح همان چیزی است که افراد در حین خرید به دنبال آن هستند. این موضوع در رابطه با خرید چراغ خودرو هم صدق می کند. زنون ها و هدلایت ها دو دسته از مهم ترین لامپ های خودرو هستند که خریداران در بین انتخاب آن ها شک دارند.

4.4/5 - (19 امتیاز)

80 دیدگاه برای “هدلایت یا زنون؟ تفاوت هدلایت و زنون

  1. محمد گفته:

    واقعا مرسی خیلی کامل هدلایت و زنون رو مقایسه کردید.هیچ سایتی اینقدر با جزئیات نگفته بود…

    • مدیریت سایت گفته:

      ممنون با خواندن نظرای مثبت شما ما هم بیشتر تلاش می کنیم تا مطالب کامل تری ارائه بدیم.

    • کوروش مرادی گفته:

      سلام.وقتتون بخیر.. ببخشید برای نور پایین مگان چه لامپی رو پیشنهاد میکنید؟
      الان با اینکه زنون داره ولی اصلا دید ندارم و مجبورم با نور بالا شبها رانندگی کنم.

      • لنزو رضا اسدیان
        کارشناس لنزو گفته:

        سلام دوست عزیز
        اگر چراغ خودرو شما لنز داشته باشه بهتر هست زنون و هدلایت با وات مناسب نصب کنید که کامپیوتر خودرو ارور نده.
        برای توضیحات بیشتر لطفا به تلگرام . واتس آپ . ایتا و یا روبیکا ی این شماره پیام بدید.
        09103909605

  2. مصطفی گفته:

    سلام ببخشید چند جا خوندم برای مه شکن هدلایت ضعیف و اسیب پذیرتره چون قسمت پایین ماشین قرار داره برای مه شکن میخوام نور خوب بندازم ماشین کوییک میشه کمک کنین و نور زرد هم بگین خوب هست یا نه

    • لنزو رضا اسدیان
      مدیر لنزو گفته:

      سلام دوست عزیز. برای مه شکن، زنون عملکرد بهتری دارد. برای راهنمایی بیشتر می توانید با 33532930-021 تماس بگیرید.

  3. کامبیز اعتصامی گفته:

    سلام وقت بخیر پرنورترین هدلایت برای پراید میخواهم که نورپخش کند

      • محمد۱۰۱۰ گفته:

        سلام وقت بخیر
        برای چراغ بالای پژو ۴۰۵ slx هدلایت بهتره یا زنون؟
        برای چراغ پایین ( سکن ) هدلایت یا زنون؟

        • لنزو رضا اسدیان
          کارشناس لنزو گفته:

          سلام دوست عزیز بهتره که برای لنز پژو اس ال ایکس از هدلایت چیپ سی اس پی قوی استفاده کنید.
          برای مشاوره بیشتر لطفا با این شماره تماس بگیرید.
          02136915034

        • لنزو رضا اسدیان
          کارشناس لنزو گفته:

          دوست عزیز سلام.
          اگر منظورتون پرنور ترین هدلایت هستش باید خدمتتون عرض کنم هدلایت Q150 فعلا پرنور ترین هدلایت بازار ایران هستش.

  4. مخمود گفته:

    لطفا بفرمایید برای لیفان 820 پر نورترین هد لایت چیست و قیمتش هم اگر ممکنه اعلام فرمایید

  5. ناشناس گفته:

    سلام خوب هستید
    برای پژو پارس پرنور ترین زنون رو میخواستم ؟ امکان داشته باشه بهترین مارک رو معرفی کنید ؟
    یه سوال برای مه شکن بهتره زنون یا برا نور پایین ؟

  6. مهدی گفته:

    سلام مرسی از مطالبتون
    ببخشید واسه مه شکن پژو پارس که نور زیادی نیاز دارم هدلایت بزارم بهتره یا زنون؟

  7. ابوالفضل محمدی گفته:

    سلام واسه پژو ۴۰۵ نور مستقیم زنون بهتره یا هدلایت من خیلی ب ندر زیاد نیاز دارم و بگین چنو وات باشه

  8. ابوالفضل محمدی. گفته:

    سلام واسه پژو ۴۰۵ نور مستقیم زنون بهتره یا هدلایت من خیلی ب ندر زیاد نیاز دارم و بگین چنو وات باشه.

  9. مصطفی گفته:

    سلام برای چراغ جلوی 405 لامپ پرنور ،هدلایت خوبه یا زنون ؟ واین که یه مارک خوب معرفی کنید

  10. رضا فهیمی گفته:

    ا سلام و احترام …برای پژو ۲۰۶ مدل V8 (تولید ۹۵) نیاز به لامپ پر نور دارم با توجه به اینکه نمیخام به کامپیوتر خودرو هم آسیبی وارد بشه چه نوع لامپی رو پیشنهاد میکنید… پیشاپیش تشکر از پاسخ گویی و اطلاعات خوب سایتتون …

  11. کسری گفته:

    بسیار عالی جامع توضیح دادین. من اول قصد خرید زنون داشتم که با خوندن این مطلب تصمیم به خرید هدلایت گرفتم

    • لنزو رضا اسدیان
      مدیر لنزو گفته:

      درود. تشکر از شما. حتما توصیه می کنیم قبل از خرید با 33532930-021 تماس بگیرید تا کارشناسان بیشتر راهنماییتون کنند.

  12. حسن گفته:

    سلام
    برای ماشین پارس نور پایین کدوم لامپ؟چن وات و کدوم مارک؟ وهمچنین برای نور بالا و مه شکن از کدوم لامپا باکدوم مشخصات استفاده بشه؟؟

  13. علی گفته:

    سلام خسته نباشید من 260 اس دی دارم مدل1400 هس میخوام برای مه شکن زنون 55w بندازم نور بالاش هم هدلایت 4 طرفه هس مشکلی پیش نمیاد؟

  14. مهران گفته:

    سلام چند وقت پیش یه شب مه آلود تو جاده که همه از شدت مه زده بودن کنار یه پیکان با یه نور خیلی زرد پر نور خیلی راحت از خیابون رد شد طوری که انگار هیچ مهی وجود نداره این شکل از نور چیه که میشه خیلی راحت توی جاده مه الود رانندگی کرد ؟

  15. Imun گفته:

    سلام خسته نباشید برای نور پایین پارس هدلایت بندازم یا زنون ?
    بعد راننده جلو رو اذیت نمیکنه?

  16. حسین گفته:

    سلام . سانتافه 2014 دارم .کاسه چراغ لنزدار وفابریک هست .نور پایین و بالاخیلی کم نور هست . چی پیشنهاد میفرمایید.ممنون

  17. محمد گفته:

    سلام.برای نورپایین دنا پلاس که میخام نو خوبی داشته باشه چی بندازم بهتره؟

    • لنزو رضا اسدیان
      مدیر لنزو گفته:

      درود. برای پژو 405 چون کاسه چراغش یکپارچس (نور بالا و پایین روی یک لامپه) و برای نور بالا شما به نوردهی سریع نیاز دارید، هدلایت گزینه مناسب تری هست.
      اگر هم به نور زنون علاقه دارید، حتما از زنون فست شارژ استفاده کنید ولی پیشنهاد اول، هدلایت هست.

  18. مرتضی گفته:

    سلام
    ممنون بابت اطلاعات خوب…
    واسه x22 ؛نور بالا و پایین چه هدلایتی پیشنهاد میفرمایید؟

    • لنزو رضا اسدیان
      مدیر لنزو گفته:

      درود. برای x22 بهتره از هدلایت های قوی با خط کات استفاده کنید. البته به خاطر سیستم برقی حساس این خودرو ها، هدلایت کنباس دار مثل L8، m8 pro و … رو پیشنهاد می کنیم.

      • حسین گفته:

        درود وممنون از توضیحات شما
        یه سوال تخصصی شاید شما بتونید جواب بدید
        اتومبیل من که کرولا 2015 هست ـ بورد جراغ هد لایت آن براثر آب خوردن سوخته
        شما میدونید از کجا میشه مشابه اون را تهیه کردممنون

  19. کوروش مرادی گفته:

    سلام.وقتتون بخیر.. برای نور پایین مگان چه لامپی رو پیشنهاد میکنید؟
    در حال حاضر زنون دارم و اصلا نور نداره.مجبورم شبها با نور بالا حرکت کنم

  20. حسام گفته:

    سلام وقت شما بخیر
    برای جک j5
    هم نور پایین هم بالا و هم چراغ مه،هدلایت انداختم
    احساس میکنم خیلی نور بیشتری از نور فابریک ماشین نداره،یعنی تفاوت خیلی محسوسی نداره انگار،فقط سفیده
    زنون رو پیشنهاد میکنید برای نور پایین؟

    • لنزو رضا اسدیان
      کارشناس لنزو گفته:

      سلام
      دوست عزیز بستگی به نوع هدلایتی که نصب کردید هم داره.
      برای راهنمایی بیشتر لطفا به این شماره در واتس اپ تلگرام ایتا و روبیکا پیام بدید.
      09103909605

  21. سلیمان گفته:

    سلام و خسته نباشید
    برای پژو ۴۰۵ slx هدلایت یا زنون هم برای نور بالا میخوام هم برای نور پایین
    و اینکه کدوم مارک بهتره چه پیشنهادی دارین

    • لنزو رضا اسدیان
      کارشناس لنزو گفته:

      سلام زنده باشید.
      برای لنز پژو SLX هدلایت M8 CONPEX مناسب هست.
      برای مشاوره لطفا به تلگرام . واتس اپ . ایتا و روبیکا این شماره پیام بدید.
      09103909605

  22. علیرضا گفته:

    با سلام من برای پرژکتور 206 زنون 55 تهیه کردم منتها اصلا پخش نور مناسبی نداره پیشنهاد شما چیه؟

    • لنزو رضا اسدیان
      کارشناس لنزو گفته:

      سلام
      مجموعه ما هم هدلایت های متنوعی داره هم زنون های گوناگون.
      برای راهنمایی بیشتر لطفا به تلگرام واتس آپ ایتا و روبیکا این خط پیام بدید.
      09103909605

  23. بهرام گفته:

    سلام و عرض ادب و تشکر از توضیحات و سایت جامع و خوبتون بنده موتور طرح وسپا متین دارم با نور چراغ موتور هیچ مشکلی ندارم و عالی هست فقط مشکل اصلی بنده داغ شدن بیشتر از حد کاسه چراغ است به طوری که به طلق چراغ دست زده میشود دست را می سوزاند خواستم راهنمایی بفرمایید ایا لامپ زنون یا هدلایت حرارتش از لامپ معمولی و فابریک موتور بنده کمتر است؟؟؟؟و ایا لامپهای زنون و یا هدلایت در بازار موجودمیباشد هم نور بالا و‌هم نور وپایین ان هدلایت یا زنون باشد ؟؟؟؟؟؟چون نور بالا و نور پایین چراغ موتور بنده در یک حباب و‌لامپ قرار دارند باتشکر……..

    • لنزو رضا اسدیان
      کارشناس لنزو گفته:

      دوست عزیز سلام
      از نظر حرارت لامپ زنون فرقی با هالوژن نداره چه بسا حرارتش بیشتر هم هست.
      ولی هدلایت حرارت کمتری نسبت به لامپ هالوژنن و زنون داره.
      در مورد سوال دومتون اینو بگم که بله موجوده بهشون هدلایت یا زنون دو کنتاکت یا همون H4 میگن.

  24. ایمان رضوانی فر گفته:

    سلام من ماشینم سوناتا وای اف ۲۰۱۴ هست زنون یک طرف سوخته میشه ازتون بپرسم میشه جفت نور پایین هارو هدلایت بندازم یا خیر؟

    • لنزو رضا اسدیان
      کارشناس لنزو گفته:

      دوست عزیز سلام.
      بله میشه هدلایت نصب کرد.
      برای راهنمایی و مشاوره بهتر لطفا به تلگرام واتس آپ ایتا و روبیکا این شماره پیام بدید.
      09103909605

  25. امیر گفته:

    سلام
    برای نور پایین ۲۰۶
    چه لامپی بیشترین نور رو داره؟
    شبا واقعا اذیت میشم تو جاده

    • لنزو رضا اسدیان
      کارشناس لنزو گفته:

      دوست عزیز سلام.
      برای مشاوره و راهنمایی بهتر لطفا به تلگرام واتس آپ ایتا و روبیکا این شماره پیام بدید.
      09103909605

  26. فرزاد گفته:

    درود.تشکر بابت مطلب ارزندتون.لطف بفرمایید یه راهنمایی کنید برای پارس نور بالا پایین و مه شکن چه گزینه هایی با چه واتی مناسب است

    • لنزو رضا اسدیان
      کارشناس لنزو گفته:

      دوست عزیز سلام.
      برای مشاوره و راهنمایی بیشتر لطفا به تلگرام واتس اپ ایتا و روبیکا این خط پیام بدید
      09103909605

  27. محمد علی گفته:

    سلام برای مه شکن پرشیا زنون بهتره یا هدلایت؟؟؟
    ممنون بابت محتوا و پشتیبانی خوب سایتتون

    • لنزو رضا اسدیان
      کارشناس لنزو گفته:

      دوست عزیز سلام.
      انتخاب بین زنون و هدلایت یه چیز سلیقه ایی هستش.
      ولی زنون هم برای مه شکن جنس مناسبیه.

  28. حبیب گفته:

    سلام و عرض خسته نباشید
    اول تشکر بابت سایت خوبتون مطالبش خیلی مفید بود.

    برای تندر چه هد لایتی معرفی میکنین چراغش فابریک هس نور بالا پایین و مه شکن

    • لنزو رضا اسدیان
      کارشناس لنزو گفته:

      دوست عزیز سلام.
      اول ممنونم از لطفتون.
      برای مشاوره و راهنمایی بهتر لطفا به تلگرام . واتس آپ . ایتا و روبیکا این شماره پیام بدید.
      09103909605

  29. سینا گفته:

    سلام وقت بخیر چراغ های تایگر دار نور بیشتری داره یا هدلایت ؟؟؟
    برای چراغ پروژکتور ال نود کدوم بهتره که به عنوان نور پایین ازش استفاده کنم ؟؟

    • لنزو رضا اسدیان
      کارشناس لنزو گفته:

      دوست عزیز سلام.
      بستگی به هدلایتی که انتخاب میکنید داره.
      بعضی از هدلایت ها نورشون از پرژکتور تاگر کمتره و بعضی ها هم بیشتره.

    • لنزو رضا اسدیان
      کارشناس لنزو گفته:

      دوست عزیز سلام.
      هر دو مدل رو میتونید نصب کنید.
      برای مشاوره وراهنمایی بهتر لطفا به تلگرام واتس آپ ایتا و روبیکا این خط پیام بدید.
      09103909605

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

لنزو لامپ

×