انواع لامپ زنون و معرفی بهترین مدل های لامپ زنون

بهترین مدل های لامپ زنون

انواع لامپ زنون این روزها به دلیل مزایای بسیاری که دارند، بیش از لامپ هالوژنی به کار می روند. این لامپ ها با گازی به نام زنون کار می کنند که بی رنگ و بی بو است که با استفاده از مکانیسم تخلیه بار الکتریکی نور تولید می کند. نور تولید شده از آن نسبت به دیگر لامپ ها از زیبایی بیشتری برخوردار است. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا بهترین مدل های لامپ زنون را به شما معرفی کنیم.

انواع لامپ زنون و مزایای آن

انواع لامپ زنون که در مقالات مربوط به زنون با “عملکرد لامپ زنون کامل صحبت کردیم، با فناوری جدید گاز زنون کار می کنند. این گاز بی رنگ و بدون بو و البته بسیار سنگین است.

لامپ های زنون مملو از این گاز هستند. با تخلیه شدید الکتریکی در محفظه لامپ دارای گاز زنون، نور شدید و مطلوبی تولید می شود.

زمانی که میان دو الکترود تخلیه بار اتفاق می افتد، نور آبی رنگ زیبایی دیده می شود. این لامپ ها به دلیل ویژگی های خاصی که دارند در خودرو ها کارایی بسیاری پیدا کرده اند.

مزایای انواع لامپ زنون

انواع لامپ زنون نسبت به لامپ های هالوژنی برتری هایی دارند که عبارت اند از:

  • لامپ های هالوژنی به فیلامانی از جنس تنگستن مجهزند که ممکن است به دلیل تکان های خودرو صدمه ببینند. اما لامپ های زنون دچار چنین آسیب هایی نمی شوند.
  • به سیستمی که در لامپ “زنون به کار می رود HID گفته می شود که رنگ نور آن آبی و سفید است و در واقع به نور روز نزدیک است. این مشخصه ایمنی و راحتی بیشتری را برای رانندگان فراهم می کند.
  • همچنین یک لامپ زنون 35 واتی سه برابر یک لامپ هالوژنی 50 واتی توان تولید نور دارد.
  • یکی از مهم ترین مزایای انواع لامپ زنون استفاده 35 تا 45 درصد کمتر از برق خودرو، تولید گرمای کمتر و روشنایی بیشتر است.
  • به تمام مزایای بی نظیر استفاده از این لامپ ها در خودرو می توان تولید نور سه برابر در جاده و کاهش خستگی چشمان راننده در زمان رانندگی در طول تاریکی شب را نیز اضافه کرد.
  • طول عمر این لامپ ها ده برابر طول عمر لامپ های هالوژنی است.
  • لامپ زنون مانند لامپ هالوژنی با برخورد با حباب های هوا و آب نمی سوزد.
  • در ضمن زمانی که مشکلی برای جریان برق در خودرو پیش بیاید تا برقراری ایمنی کامل، برق را قطع می کند.
  • یکی دیگر از مزایای این لامپ ها با توجه به طول عمرشان برخوردار بودن از قیمت مناسب است.

با تمام مزایایی که انواع لامپ زنون دارند، خرید و نصب غیر حرفه ای آن ها ممکن است برای راننده با عواقبی همراه باشد. ممکن است پلیس یک خودروی دارای لامپ زنون را که به دلیل استاندارد نبودن نور و کاهش دید رانندگان مقابل متوقف کند.

آشنایی با انواع لامپ زنون خودرو (بهترین مدل های لامپ زنون)

پیدا کردن بهترین مدل های لامپ زنون کار ساده ای نیست، به دلیل این که تمام آن ها دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند و همین مسئله انتخاب را برای رانندگان مشکل کرده است.

در ادامه جدیدترین و پرطرفدارترین لامپ های زنون معرفی شده اند که ممکن است راهنمای شما در انتخاب لامپ برای خودروی شما باشد.

  • زنون 500 وات لیزارو

    زنون 500 وات لیزارو
    لامپ زنون 500 وات لیزارو

زنون 500 وات لیزارو دارای لامپ و رله سیم کشی است و در مقابل آب نیز مقاومت دارد. این مدل برای انواع خودروها مناسب است و می توان از آن به عنوان مه شکن، چراغ و لنز در خودرو استفاده کرد. در ضمن به کیت آلومینیومی نیز مجهز است.

 

  • زنون 300 وات لیزارو

زنون 300 وات
لامپ زنون 300 وات لیزارو

زنون 300 وات لیزاروکه در میان انواع لامپ زنون از طول عمر بسیار خوبی برخوردار است و بر روی انواع خودروها قابل نصب است. نوردهی آن کیفیت بالایی دارد و بدون لرزش است. دارای راه سیم کشی و نمایشگر دیجیتال ولتاژ است.

 

  • زنون 100 وات کبری

زنون 100 وات کبری
زنون 100 وات کبری با شارژ سریع

زنون 100 وات کبری که دارای قابلیت شارژ سریع ( fast شارژ بودن )، عمر طولانی، نور قوی و ترانس Ac است.

 

  • زنون ۵۵ وات جعبه آبی

زنون ۵۵ وات جعبه آبی
زنون ۵۵ وات جعبه آبی عمر بالا

زنون ۵۵ وات جعبه آبی با کیفیت بالا و دارای کیت استیل بزرگ از دیگر انواع لامپ زنون پرکاربرد است.

 

  • زنون F9 ماشین

لامپ زنون f9
لامپ زنون f9 ماشین مناسب انواع خودروها

زنون F9 خودرو که دارای 55 وات توان واقعی است. این مدل نور بسیار عالی دارد و به یک کیت با کیفیت نیز مجهز است.

 

  • زنون 85 وات لنزو

لامپ زنون 85وات لنزو
لامپ زنون 85 وات لنزو عمر بالا

زنون 85 وات لنزوکه نوری با کیفیت بالا دارد و به کیت فلزی نیز مجهز است. این مدل روی تمام پایه ها نصب می شود. داشتن عمر طولانی و ضد آب بودن کیت از مزایای مهم آن به شمار می روند.

 

  • لامپ زنون سرامیکی 

لامپ زنون سرامیکی
لامپ زنون سرامیکی مناسب انواع خودروها

لامپ زنون سرامیکی که پایه ای از جنس سرامیک دارد. آن را در دسته درجه یک و با کیفیت عالی انواع لامپ زنون قرار می دهند که دارای یک حباب بزرگ می باشد و روی تمام پایه ها نیز قابل نصب است.

 

  • زنون 300 وات دیجیتال

زنون 300 وات هنزو
خرید لامپ زنون 300 وات دیجیتال

زنون 300 وات دیجیتال که دارای نمایشگر دیجیتال است و روی تمام پایه ها نصب می شود. این مدل به یک کیت بزرگ، فلزی و ضد آب مجهز است. نور این لامپ بسیار قوی است و عمر استفاده از آن طولانی است.

 

  • زنون 60 وات gz

لامپ زنون 60وات gz
زنون 60وات gz ضدآب

زنون 60 وات gz که در تمام پایه ها موجود است. نسبت به دیگر انواع لامپ زنون از قیمتی مناسبی برخوردار است. در ضمن، به یک کیت فلزی و ضد آب نیز مجهز است.

 

  • زنون 120وات

زنون 120 وات
زنون 120 وات رمینگتون با نصب آسان روی انواع خودروها

زنون 120واتکه برند آن رمینگتون است و دارای ترانس DC است. از مزایای این مدل می توان به مصرف برق بسیار پایین، سرعت شارژ مناسب، پرتاب نور خوب و قابل نصب روی همه خودروها اشاره کرد.

 

  • زنون 200 وات

زنون 200 وات رمینگتون
زنون 200 وات برند رمینگتون

زنون 200 وات” که برند آن رمینگتون است. بدنه آن تمام فلزی است و نوری بسیار قوی و همچنین قابلیت شارژ سریع دارد. کیت این زنون نیز ضد آب است.

  • لامپ زنون

لامپ زنون برند لنزو
لامپ زنون برند لنزو با بهترین نوردهی

لامپ زنون مناسب زنون های وات پایین است و نور سفید یخی معادل 8000 کلوین تولید می کند. این لامپ روی تمام پایه ها نصب می شود و کیفیت آن بسیار عالی است. از مزایای آن می توان به نور شفاف و بدون پرش، عمر طولانی و قیمت مناسب آن اشاره کرد.

 

  • لامپ D2S زنون

لامپ D2S لنزو
خرید لامپ D2S لنزو با نور قوی

لامپ زنون D2S که نوردهی بالایی دارد و کیفیت آن بسیار عالی است. نور این لامپ زرد فابریکی و معادل 4300 کلوین است. توان مصرفی آن 35 وات است.

 

  • لامپ زنون D1S

لامپ زنون D1S
لامپ زنون D1S با نور عالی مناسب تمام خودروها

لامپ زنون D1S که میزان نوردهی آن 3200 لومن است. دامنه ولتاژ این لامپ 85 ولت، توان مصرفی آن 35 وات و نور زرد فابریکی آن معادل 4300 کلوین است.

در صورتی که تمایل به نصب انواع لامپ زنون دارید، بهتر است برای پیشگیری از به وجود آمدن مشکلات با افراد متخصص در این زمینه مشورت و لامپ مناسب خودروی خود را تهیه کنید. ممکن است فکر کنید که این لامپ ها قیمت های بالایی دارند و تهیه آنها به صرفه نیست، اما توجه به طول عمر و کارایی شان نظر شما را نسبت به این مسئله تغییر خواهد داد.

از این که تا انتهای این مقاله با لنزو همراه بودید نهایت تشکر را داریم تا شما مشتریان عزیز با اطلاعات بالا نسبت به خرید لامپ زنون اقدام نمایید.

امتیاز شما باعث بهبود کیفیت محتوا میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

لنزو لامپ

×