لامپ اس ام دی SMD

۸۰,۰۰۰ تومان
۷۵,۰۰۰ تومان
۴۰,۰۰۰ تومان

لامپ SMD

smd مولکولی

۱۱۰,۰۰۰ تومان
۴۰,۰۰۰ تومان
۶۰,۰۰۰ تومان
۹۵,۰۰۰ تومان

لامپ SMD

smd تخت

۶۰,۰۰۰ تومان
۵۰,۰۰۰ تومان
۶۰,۰۰۰ تومان

لامپ SMD

28 smd تایی

۵۵,۰۰۰ تومان
۵۵,۰۰۰ تومان
۴۰,۰۰۰ تومان

لامپ SMD

لامپ smd 68

۸۰,۰۰۰ تومان
SMD بیشتر

لامپ‌ اس ام دی smd:

لامپ‌ اس ام دی smd نوع ویژه‌ای از لامپ‌های ال ای دی (LED) با توان بالا می‌ باشند که در ساخت و تولید آن‌ها از فناوری SMD (Surface Mounted Device) به کار رفته است. در این نوع تکنولوژی قطعات الکترونیکی آماده بر روی یک بورد که عموما آلومینیومی بوده و ضخامت بالایی ندارد، لحیم شده و نصب می‌گردند. در حقیقت برای متصل کردن این قطعات هیچ‌گونه سوراخی بر روی بورد ایجاد نمی‌‌شود.

این تکنولوژی تحولی بزرگ در عرصه ساخت لامپ‌های ال ای دی ایجاد کرد و باعث شد لامپ‌هایی کارآمد با مصرف انرژی پایین، گرمای کمتر، در حجم و اندازه کوچک‌تر و انتشار نور بهتر و تنوع رنگی بیشتر ساخته شده و در سیستم‌های روشنایی صنایع مختلفی همچون صنعت خودرو مورد استفاده قرار گیرند.

پیش‌تر از لامپ‌های رشته‌ای در بخش‌های گوناگون وسیله نقلیه استفاده می‌شد اما استفاده از آن‌ها به سبب گرمای زیادی که تولید می‌شد آسیب‌هایی به قسمت‌های دیگر وارد می‌کرد و مصرف انرژی را بالا می‌برد به همین دلیل برای استفاده بهینه از انرژی و افزایش راندمان و کاهش آسیب‌های ناشی از گرما، لامپ‌های led و در راستای آن نوع پیشرفته و بهتر این نوع لامپ‌ها یعنی smd جایگزین شدند.

کاربرد لامپ های اس ام دی SMD:

علاوه بر هدلایت و زنون که در سیستم روشنایی خودرو کاربرد دارد، هم‌ اکنون لامپ‌های اس ام دی در بخش‌های گوناگون زیر در سیستم روشنایی ماشین استفاده می‌گردد:

  • لامپ مه شکن
  • چراغ کابیین (سقف) خودرو
  • لامپ پلاک
  • چراغ صندوق عقب

علاوه بر سیستم روشنایی خودرو از آن برای موارد زیر هم به کار برده می شود:

  • نورپردازی نمای بیرونی ساختمان، سقف های کشسان، باغ ها و باغچه ها و آسمان مجازی متحرک و…
  •  در ادارات و شرکت ها
  • و…

انواع لامپ smd

این لامپ ها بر اساس رنگ لامپ به دو دسته و بر اساس ساختار بدنه به 6 دسته کلی تقسیم بندی می شوند.

براساس رنگ لامپ:

لامپ های با رنگ صدفی: رنگ آن ها شبیه لامپ های نئون است.

لامپ های با رنگ طبیعی و آفتابی: رنگ نور آن ها مشابه لامپ های رشته ای است.

براساس ساختار بدنه

  • لامپ smd حبابی
  • ریسه های ال ای دی
  • لامپ های روشنایی پنل های LED
  • لامپ smd پرژکتوری
  • لامپ led دانلایت
  • پروژکتورهای وال واشر ال ای دی

مزیت‌های به کارگیری لامپ‌های smd

همانطور که می‌دانید لامپ‌های smd به سبب برخورداری از مزیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد در صنعت خودرو سازی و تولید قطعات یدکی ماشین به کار رفته و جایگزین چراغ‌های رشته‌ای و انواع دیگر لامپ‌های led شده‌اند و اما این مزیت‌ها عبارتند از:

  • نورپردازی یک دست و بسیار خوب بدون آن‌که تیرگی در آن مشهود باشد. در واقع لامپ smd نسبت به دیگر لامپ‌های موجود زاویه بزرگ‌تری دارد و همین زاویه بزرگ سبب گردیده است که نور این چراغ‌ فضای بزرگ‌تری را پوشش دهد.
  • دوام و ماندگاری بیشتر نسبت به دیگر لامپ‌ها.
  • بالا رفتن بهره‌وری با پایین بودن مصرف انرژی. این نوع لامپ‌ها اگر چه مصرف انرژی کمی دارند اما نور بسیاری خوبی از خود ساطع می‌کنند.
  • تنوع در رنگ از دیگر مزیت‌های این نوع لامپ است. تراشه‌های smd طیف نوری RGB را پشتیبانی می‌کنند به همین دلیل می‌توانند ترکیبات رنگی قدرتمند و وسیع‌تری را ایجاد نمایند.
  • لامپ‌های smd گرمای کمی ایجاد می‌کنند و همین ویژگی باعث شده که استفاده از آن در قسمت‌های مختلف خودرو آسیب بسیار کمی نسبت به دیگر لامپ‌ها که گرمای فراوانی را تولید می‌کردند، به دیگر قطعات وارد شود.
  • عدم وجود پرتوهای مضری همچون پرتوی فرابنفش. نبودن این نوع پرتوها به طرز چشم گیری آلودگی محیطی و همچنین آسیب‌هایی که نور به چشم وارد می‌کند را کاهش می‌دهد.

آیا لامپ smd همان LED است؟

برخی اوقات واژه‌ها و اصطلاحات به کار رفته در صنعتی خاص به جای یکدیگر به کار برده می‌شوند و سبب ادا نشدن درست مطلب و یا به نوعی کژ فهمی می‌شود. در مبحث موردنظر یعنی لامپ‌های smd نیز این اتفاق رخ داده است.

لامپ‌های smd یکی از انواع لامپ‌های led است که برای ساخت و تولید آن از تکنولوژی smd استفاده شده است.

در واقع پیشرفت فناوری تاثیر فراوانی بر روی صنعت الکترونیکی گذاشته و سبب شده تا این صنعت در مسیر آسانتر شدن طراحی مدار و بالا بردن راندمان به سوی ساخت قطعات کوچک‌تر گام بردارد. پس برای افزایش بهره‌وری از لامپ‌های led در صنایعی چون خودرو سازی و کاهش هزینه و مصرف برق در ساختشان از تکنولوژی اس ام دی کمک گرفته شد و همین امر دلیلی برای smd نامیدن این لامپ‌های led شد.

مقالات اس ام دی SMD

مزایا و معایب لامپ اس ام دی(SMD)

لامپ های اس ام دی یکی از جدیدترین تکنولوژی های روز هستند. این لامپ ها بدلیل مزایای فراوانی که نسبت به تکنولوژی سایر لامپ ها...ادامه مطلب

تفاوت لامپ cob با لامپ smd

در مقالات قبلی به طور کامل با انواع چیپ لامپ های خودرو مانند COB ، CSP و SMD آشنا شدید. در این مقاله می خواهیم...ادامه مطلب

خرید لامپ اس ام دی

اگر شما هم به فکر روشنایی بیشتر خودروتان بوده باشید، بدون شک تا به این لحظه نام “لامپ اس ام دی“ به گوشتان خورده است....ادامه مطلب

انواع لامپ اس ام دی(smd)

عبارت اس ام دی(smd) مخفف Surface Mounted Device است و معنی آن قطعات نصب شده روی بورد (سطح) می باشد. در تکنولوژی ساخت انواع لامپ...ادامه مطلب

همه چیز درباره لامپ های اس ام دی

چند سالی می شود که لامپ های اس ام دی به دلیل مصرف کمتر انرژی، جایگزین مدل های قدیمی تر لامپ های ال ای دی...ادامه مطلب