آموزش تعویض تیغه برف پاک کن خودرو

تعویض تیغه برف پاک کن خودرو

در این مقاله، قدم به قدم آموزش تعویض تیغه برف پاک کن خودرو را به کاربران عزیز توضیح می­ دهیم. اگر برف پاک کن شما در زمان استفاده، صداهای عجیب و غریب تولید می کند یا بعد از حرکت کردن روی شیشه لکه باقی می ­ماند، زمان تعویض تیغه برف پاک کن خودرو شما فرا رسیده است. تیغه برف پاک کن خودرو، در هرسال یا دوسال یک بار نیاز به تعویض دارد. ما در این مقاله سعی می ­کنیم نحوه تعویض تیغه برف پاک کن را به زبان ساده به شما عزیزان توضیح دهیم تا خودتان بتوانید این کار را به راحتی انجام دهید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

زمان تعویض تیغه برف پاک کن خودرو

توصیه می ­شود که تیغه برف پاک کن را هر سال یک بار تعویض کنید؛ زیرا این کار باعث می ­شود در زمان بارش باران، تیغه ­های برف پاک کن عملکرد خوبی داشته باشند و بدون سروصدا و بدون هر گونه لکه ­ای شیشه خودرو شما را تمیز کند. در غیر این صورت دید شما در حین رانندگی کاهش پیدا می­ کند، مجبور به خش دار شدن شیشه ­های خودرو شما می­ شود، به وجود آمدن رگه ­هایی از آب روی شیشه و دیگر موارد می­ شود.

چیزی که در مورد تیغه برف پاک کن ­های خودرو مناسب است، قیمت مناسب آن نسبت به سایر اقلام مصرفی خودرو می­ باشد. ما در این مقاله سعی می­ کنیم راحت ترین روش تعویض تیغه برف پاک کن خودرو را به شما آموزش دهیم بدون این که به مکانیک مراجعه کنید و یا پول خود را صرف این کار کنید.

نحوه تعویض تیغه برف پاک کن خودرو

همانطور که در بالا اشاره کردیم، تیغه ­های برف پاک کن را باید هر سال یک بار تعویض کنید. تعویض تیغه برف پاک کن بسیار ساده است و شما با این آموزش می­ توانید این کار را انجام دهید.

1- در اولین مرحله شما باید اقدام به خرید تیغه برف پاک کن کنید. نکته مهم این است که از مراکز معتبر و جایی که جنس تقلبی نمی­ فروشند، خرید کنید. تیم لنزو در این راستا مقاله ای برای “خرید تیغه برف پاک کن خودرو آماده کرده تا نکات مهم و مربوطه را فرا گیرید. همچنین می توانید لیستی از “انواع تیغه های لنزو را تنها با یک کلیک مشاهده کنید. همچنین برای آشنایی بیشتر بهتر است با “ساختار تیغه برف پاک کن آشنا می شوید. لازم به ذکر است که قسمت فلزی برف پاک کن نیاری به تعویض ندارد و شما باید تیغه­ های برف پاک کن را خریداری کنید.

2- بعد از خرید تیغه برف پاک کن، حال زمان تعویض آن است. برای این کار بدنه فلزی برف پاک کن خودرو خود را برای تعویض بلند کنید.

3- تیغه پلاستیکی برف پاک کن را خم کرده و آن را از بدنه فلزی جدا کنید. توجه داشته باشید که قسمت پلاستیکی، با یک پین بسیار کوچک، به بدنه فلزی وصل شده است. برای تعویض تیغه پلاستیکی، ابتدا پین را جدا کنید تا بتوانید اجازه تعویض لاستیک را داشته باشید. و برای انجام این کار مواظب دستان خود باشید.

4- تیغه جدید خریداری شده جایگزین کرده و پین را که باز کرده بودید، ببندید.

5- در مرحله آخر که تیغه ­های خریداری شده را تعویض کردید، برف پاک کن را در جای خود قرار داده و آن را تست کنید. به بیان دیگر، روی شیشه خودرو خود آب پاشیده و برف پاک کن را روشن کنید و ببینید که چطور کار می ­کند. اگر به خوبی شیشه ­های شما را پاک کرد، یعنی هم جنس خوبی خرید کرده ­اید و هم کار تعویض تیغه برف پاک کن را به درستی انجام داده­ اید. اگر به خوبی پاک نکند، باید دوباره تیغه ­هایی که نصب کردید را مجدد چک کنید. اگر بعد از این که چک کردید و همه چیز درست بود، حتما مشکل از جنس نامناسب تیغ­ه خریداری شده می­ باشد. پس در اولین مرحله دقت کنید که جنس خوب و غیر تقلبی خریداری کنید. برای خرید “انواع تیغه برف پاک کن اصل و با قیمت مناسب، فروشگاه اینترنتی لنزو لامپ، گزینه بسیار خوبی برای خرید می­ باشد.

برای محافظت از تیغه­ های برف پاک کن چه کارهایی باید انجام داد؟

تعویض تیغه برف پاک کن خودرو در لنزو
محافظت از تیغه برف پاک کن خودرو

1– تیغه­ های برف پاک کن را هر از گاهی تمیز کنید

آلودگی، گرد و غبار و دیگر موارد باعث از بین رفتن و خراب شدن برف پاک خودرو می ­شود که لازم است بعضی وقت ها اقدام به تمیز کردن آن­ها بکنید.

2- وقتی شیشه خودرو یخ زده است، از برف پاک کن استفاده نکنید

وقتی شیشه خودرو یخ زده است یا یک شی سنگینی مثل پرنده یا دیگر چیزهای سنگین روی شیشه افتاده است، هرگز با برف پاک کن اقدام به پاک کردن آن نکنید. این کار باعث می­ شود فشار زیادی به موتور برف پاک کن وارد شود و باعث کج شدن یا پاره شدن تیغه برف پاک کن شود.

3- جلوگیری از تابش مستقیم آفتاب روی برف پاک کن خودرو

قرار دادن خودرو بیش از حد در تابش مستقیم آفتاب باعث از بین رفتن رنگ خودرو و خشک شدن یا ترک خوردن تیغه برف پاک کن خودرو می ­شود؛ پس تا جایی که امکان دارد خودرو خود را در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار ندهید.

4- روی شیشه خشک از برف پاک کن استفاده نکنید

اگر شیشه خودرو شما خشک است، هرگز اقدام به پاک کردن آن با برف پاک کن نکنید. به همین دلیل برف پاک کن یک مخزن دارد که آب مورد نیاز خود را از مخزن روی شیشه می­ پاشد. اگر مخزن برف پاک کن خودرو شما خالی است، می­ توانید به صورت دستی روی شیشه  مایع شوینده بپاشید و بعد از آن از برف پاک کن استفاده کنید. استفاده کردن از برف پاک کن روی شیشه خشک باعث از بین رفتن آن و خط انداختن روی شیشه می­ شود.

نکته: به جای استفاده از آب خالی، از مایع­ شیشه شور استفاده کنید.

نکات مهم هنگام خرید تیغه برف پاک کن

  • جنس لاستیک تیغه برف پاک کن
  • جنس بدنه برف پاک کن
  • قیمت تیغه برف پاک کن
  • نوع تیغه برف پاک کن
  • سایز تیغه برف پاک کن
  • گارانتی و ضمانت نامه برف پاک کن

سخن آخر

برف پاک کن یکی از لوازم ضروری هر خودرویی است که باید همیشه سالم و آماده به کار باشد. “عملکرد تیغه برف پاک کن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. شما باید هر سال اقدام به تعویض برف پاک کن خودرو کنید. ما در این آموزش به شما زمان تعویض تیغه برف پاک کن و  نحوه تعویض تیغه برف پاک کن را به صورت خیلی ساده آموزش دادیم. به نکات مهم در موقع خرید و راهکارهایی برای محافظت از تیغه اشاره کردیم. امیدواریم که این آموزش برای شما مفید واقع شده باشد. اگر نیاز به خرید تیغه برف پاک کن مناسب برای ماشین خود هستید، ما در لنزو لامپ طیف گسترده­ای از تیغه ­های برف پاک کن را برای فروش به مشتریان خود ارائه می ­دهیم که با قیمت مناسب می­ توانید خرید کنید.

امتیاز شما باعث بهبود کیفیت محتوا میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

لنزو لامپ

×