نکات مهم در خرید تیغه برف پاک کن خودرو

خرید تیغه برف پاک کن خودرو

در زمان خرید تیغه برف پاک کن توجه به نوع و مشخصات آن دارای اهمیت است. برف پاک کن ها اجزایی به نظر ساده اما مهم هستند. این وسایل با کاربرد ارزشمندشان دارای موتور برقی، چرخ دنده، تیغه پاک کننده، رابط انتقال نیرو و آب پاش هستند. نیروی لازم برای حرکت تیغه های برف پاک کن در زمان وصل شدن چرخ دنده ها با موتور ایجاد می شود. تیغه برف پاک کن نیز با حرکت بر روی شیشه آن را تمیز و عاری از کثیفی می کند. اگر تیغه ها نو نباشند، ممکن است رد آن ها روی شیشه باقی بماند. همین مسئله می تواند دید راننده را مختل کند و اهمیت تیغه های نو از همین جا خود را نشان می دهد.

تفاوت انواع تیغه برف پاک کن

همانطور که در مقاله “بررسی انواع تیغه برف پاک کن” به انواع تیغه اشاره کردیم، برای عزیزانی که آن را مطالعه نکردند به طور خلاصه انواع تیغه برف پاک کن خودرو را شرح می دهیم.  تیغه ها به سه دسته فلزی، ژله ای و هیبریدی تقسیم می شوند و عبارت اند از:

  • تیغه برف پاک کن فلزی

این نوع برف پاک کن که به آن معمولی یا ساده هم گفته می شود، از انواع دیگر آن بیشتر متداول است. جنس تیغه های آن معمولی است و پلاستیک فشرده در آن به کار رفته است و قیمت آن نیز پایین تر از انواع دیگر است. در خودروهای تولید داخل کشور این تیغه ها کاربرد بیشتری دارند.

  • تیغه برف پاک کن ژله ای

تیغه های این نوع برف پاک کن ژله ای است که از نوع قبلی جدیدتر است. تیغه ها از جنس سیلیکون هستند که هم طول عمرشان بیشتر از تیغه های معمولی است و هم در مقابل سرما و گرما مقاوم ترند.

از مزایای این برف پاک کن ها می توان به داشتن قدرت آب گیری زیاد آن ها اشاره کرد. این برف پاک کن ها با یک حرکت رفت و برگشت می توانند تمام لکه ها را از روی شیشه خودرو پاک کنند. وقتی تیغه های با کیفیت برای خودروی خود تهیه کنید و البته مناسب خودروی خودتان، بهتر می توانید از آن ها استفاده کنید.  

  • تیغه برف پاک کن هیبریدی

تیغه برف پاک کن از جنس هیبریدی، از مواد مرغوب و با کیفیت درجه یک ساخته شده است. جنس لاستیک آن از کیفیت بالایی برخوردار است. طرح آیرودینامیکی و محکم بدنه تیغه برف پاک کن باعث عبور راحت تر باد شدید و مانع از کنده شدن تیغه برف پاک کن از روی بازوی برف پاک کن می گردد. گیره نگهدارنده این محصول طوری طراحی شده است که روی اکثر خودروها قابلیت نصب دارد.

انواع تیغه برف پاک کن
انواع تیغه برف پاک کن خودرو

برای خرید تیغه برف پاک کن در نواحی سرد سیر باید به این نکته توجه کرد که از تیغه هایی استفاده شود که به آن تیغه برف گیردار گفته می شود که برای پاک کردن یخ و برف از روی شیشه کاربرد دارد.

یکی از مسائل مهم در انتخاب تیغه برف پاک کن برای خودرو توجه به قدرت جمع آوری آب از روی شیشه است. به خصوص در زمان بارش باران که موجب مختل شدن دید راننده می شود، این مورد بسیار مهم است. تیغه های ژله ای از تیغه های معمولی قدرت چسبندگی بیشتری دارند و تیغه های معمولی محکم تر از تیغه های ژله ای هستند. در ضمن، تیغه های معمولی نسبت به تیغه های ژله ای در زمان یخ زدن سطح و گل و لای خشک شده عملکرد بهتری دارند.

تیغه های برف پاک کن از هر نوعی باشند مانند دیگر لوازم مصرفی خودرو عمر مشخصی دارند. یکی از عوامل مهم در زمان خرید تیغه برف پاک کن توجه به میزان عمر مفید آن است. تیغه های معمولی در مقابل سرما و گرما مقاومت زیادی ندارند و خیلی زود کارایی خود را از دست می دهند. تیغه های ژله ای به علت نوع جنس شان در موقعیت های آب و هوایی گوناگون مقاوم تر هستند.

خرید تیغه برف پاک کن و راهنمای نگهداری از آن

خرید تیغه برف پاک کن مانند نگهداری از آن مهم است. برای نگهداری از برف پاک کن ها راه های زیر به رانندگان خودروها پیشنهاد می شود:

  • برف پاک کن ها را روی شیشه خشک روشن نکنید. باید ابتدا شیشه شور را روی شیشه بریزید. حرکت برف پاک کن روی شیشه خشک آن را خراب می کند و روی آن خط می اندازد. در صورتی که مخزن شیشه شور خالی باشد، باید پیش از روشن کردن تیغه برف پاک کن آن را پر کنید.
  • نور خورشید موجب خشک شدن و ترک خوردن تیغه برف پاک کن ها می شود و تا حد ممکن باید خودرو را زیر نور آفتاب شدید پارک نکنید.
  • وقتی شیشه ها یخ زده اند، نباید برف پاک کن را روشن کنید. به دلیل این که هم به موتور آن فشار وارد می شود و هم موجب می شود که تیغه ها پاره یا کج شوند.

خرید تیغه برف پاک کن معمولی یا ژله ای

خرید تیغه برف پاک کن
نکات مهم در خرید تیغه برف پاک کن

خرید تیغه برف پاک کن معمولی یا ژله ای به منطقه جغرافیایی که در آن زندگی می کنید، بستگی دارد. اگر در منطقه ای هستید که باران بیشتر از برف می بارد، بهتر است نمونه ژله ای را خرید کنید. به دلیل این که در زمان بارندگی عملکرد بسیار بهتری دارد.

ولی اگر در منطقه ای سرد و برفی زندگی می کنید، پیشنهاد این است که از برف پاک کن های معمولی برای خودروی خود تهیه کنید. به دلیل اینکه این برف پاک کن های ژله ای برای پاک کردن برف کارایی ندارند.

عمر مفید انواع برف پاک کن ها دقیق مشخص نیست. بستگی به نوع نگهداری راننده از این وسیله دارد. در صورتی که از این قطعه درست استفاده شود، ممکن است به زودی نیازی به عوض کردن آن نباشد. کسانی که در مناطقی زندگی می کنند که بارندگی زیاد است، ممکن است به دلیل استفاده بیشتر از برف پاک کن ها زودتر به تعویض این قطعه نیاز داشته باشند.

توصیه می شود که پیش از شروع فصل بارش، برای پیشگیری از وقوع خطرات احتمالی، اقدام به تعویض آن کنید. وقتی تیغه های خراب روی شیشه خودرو به حرکت در می آیند، صدای غژغژی تولید می کنند که با زبان بی زبانی اعلام می کنند که موقع خرید تیغه برف پاک کن جدید فرا رسیده است و دیگر توانایی پاک کردن و تمیز کردن ندارند.

در صورتی که برف پاک کنی می خواهید که قیمت ارزانی دارد و به کامل شدن دید شما در روزهای بارانی کمک می کند، برف پاک کن های معمولی کار شما را راه می اندازند. اما اگر به دنبال برف پاک کن های مرغوب تری هستید که محدودیت های برف پاک کن های معمولی را نداشته باشند، می توانید برف پاک کن های ژله ای را برای خودروی خود انتخاب کنید.

همچنین می توانید در دسته “تیغه برف پاک کن لنزولیستی از این تیغه ها رو برای خودروهای مختلف مشاهده کنید.

بعد از مطالعه این مقاله متوجه شدید که خرید تیغه برف پاک کن به سادگی که فکر می کردید نیست و عوامل مهمی را باید در زمان خریداری مد نظر قرار دهید.

اگر با خواندن مقالات لنزو اطلاعات مفیدی کسب می کنید، خوشحال میشیم نظرات شما را بدانیم تا در صورت رضایت مندی کیفیت مقالات رو بالا ببریم.

امتیاز شما باعث بهبود کیفیت محتوا میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

لنزو لامپ

×