چگونه ماشین خود را اسپرت کنیم ؟

مراحل اسپرت کردن ماشین

مقدمه

بعضی وقت ها ممکن است که با خود فکر کنید که بعضی چیزها فقط برای افراد خاص است و اگر شما هم به آن چیز علاقه مند باشید، نمی توانید به آن دست یابید. اما این طور نیست. امروزه راهکار هایی پیش رویتان قرار گرفته که کمک می کند تا به هر چیزی که علاقه مند باشید، دسترسی پیدا کنید. فقط کمی روشن فکری، ایده، صبوری و البته هزینه لازم است. اسپرت کردن ماشین یکی از این موارد است که بسیاری از افراد به دلیل نوع خودروشان به آن امیدی ندارند.

امروزه اسپرت کردن خودرو در میان افراد به خصوص جوانان بسیار رواج پیدا کرده است. معمولا آن ها پس از خرید ماشین، به سراغ اسپرت کردن آن می روند. البته همانطور که اشاره کردیم، اسپرت کردن ماشین هم یک سری ایده و روشن فکری و سلیقه می خواهد که این بسته به علاقه خودتان است، ولی در عین حال به یک سری اطلاعات کلی نیاز است.

به طور کلی مراحل اسپرت کردن ماشین به سه دسته اصلی تقسیم می شود:

1 – اسپرت کردن فضای داخلی ماشین

2 – اسپرت کردن فضای بیرونی ماشین که از این گزینه بیشتر استفاده می شود.

3 – تقویت موتور ماشین و تیونینگ

اسپرت کردن خودرو به چه معنی است؟

اسپرت کردن خودرو به تمام تغییرات ظاهری و فنی گفته می شود که زیبایی و سرعت یا قدرت بیشتر را برای خودرو تان به ارمغان می آورد. این موضوع بخش ها و زیر مجموعه های بسیاری دارد که ما در ادامه مروری کلی بر روی آن ها خواهیم داشت.

اسپرت کردن فضای داخلی ماشین

برای اسپرت کردن فضای داخل ماشین، باید به جزئیات و تزئینات آن توجه کرد. چرا باید به این چیزها توجه کرد؟ چون علاوه بر این که به داخل ماشین شخصیت می دهد، موجب می شود کسی که سوار خودرو می شود حس خوبی داشته باشد و از تزئینات آن لذت ببرد.
صندلی های اسپرت، تودوزی، تزئینات جانبی و… زیر مجموعه اسپرت کردن فضای داخلی ماشین است که به خودروی شما زیبایی و ارزشمندی می بخشد.
همچنین با انتخاب “ لوازم اسپرت داخل خودرو ” می توانید انواع محصولات لازم برای این امر را مشاهده و در صورت نیاز آن ها را خریداری کنید.

برای اسپرت کردن فضای داخلی ماشین باید مواردی که در ادامه گفته شده را تغییر دهید:

  • ست دکوراتیو:

تغییر دکوراتیو جزء مهمترین و تاثیر گذارترین بخش ها، در اسپرت کردن فضای داخل ماشین است. دکوراتیو شامل پنل ضبط، قاب ساعت، دریچه هوای چپ و راست، قاب دستگیره جلو و عقب می شود. این ست با استفاده از قطعات فابریک، رنگ آمیزی شده و با طرح های مختلف موجود است.

  • روکش صندلی ماشین:

اسپرت کردن ماشین با تغییر روکش صندلی خودرو
تغییر روکش صندلی خودرو یکی از روش های اسپرت کردن ماشین

به محض وارد شدن به ماشین، اولین چیزی که به چشم میخورند، روکش های صندلی است. این مورد هم می توان با علاقه و سلیقه خود به هر نوعی تغییر داد، تا نمایی زیبا به داخل ماشین بدهد.

روکش ها را می توان با رنگ ها، جنس ها و یا لوگوهای متفاوت تهیه کرد تا ظاهر خودروی خود را چند برابر زیباتر و جذاب تر کند.

نحوه انتخاب رنگ و جنس مناسب با ماشین اینطوری است که با توجه به رنگ ماشین یا رنگ فضای داخل آن باید انتخاب کنید. اگر بخواهیم به طور خلاصه بگوییم باید رنگ و جنس روکش با رنگ و جنس خودرو همخوانی داشته باشد.

  • سر دنده و کنسول وسط خودرو:

بعضی از سردنده های فابریک خودرو، معمولا طراحی ساده ای دارند که کمی بیزار کننده است و بعضی از آن ها باعث خستگی دست راننده هم می شود. اما این روز ها سر دنده های مختلفی وارد بازار شده که زیبایی بسیار منحصر به فردی دارند. از طرفی دیگر راحتی بیشتری در حین استفاده دارند.

  • کنسول وسط:

کابرد کنسول وسط در ابتدا برای نگهداری وسایل اضافی داخل ماشین و به عنوان تکیه گاه و استراحت برای دست راننده بود. اما چون این کاربرد ها را دارد، دلیل بر این نیست که تاثیری هم بر روی ظاهر خودرو ندارد، بالعکس تاثیر زیادی هم دارد. انتخاب کنسول وسطِ شیک و زیبا می تواند جلوه ای بسیار منحصر به فرد به فضای داخلی ماشین شما بدهد لذا ساده از کنار آن عبور نکنید.

  • استفاده از دور فرمان های اسپرت:

استفاده از دور فرمان های اسپرت هم گزینه خوبی است که سه مزیت دارد:

1- راحتی بالا

2- جلوگیری از خسته شدن دست راننده

3- ایجاد جلوه ای مناسب برای کابین داخلی

با انتخاب “دور فرمان می توانید لیستی از بهترین و جذاب ترین دور فرمان های اسپرت فروشگاه لنزو را مشاهده کنید.

  • اسپرت کردن صفحه کیلومتر :

صفحه کیلومتر ماشین هم مثل سر دنده، فابریک آن زیاد جذاب نیست و طرح ساده ای دارد، البته ماشین های امروزه طرح های مناسبی دارند.

هر چند هنوز هم نسبت به مدل های اسپرت چندان جذاب نیستند، لذا بهتر است صفحه کیلومتر را هم تغییر داد.

اگر تمایل به تغییر این بخش را دارید با انتخاب ” صفحه کیلومتر ” تنوع بالای این محصول را در فروشگاه لنزو مشاهده کنید.

چگونه نمای بیرونی ماشین را اسپرت کنیم؟

حال بعد از این که تغییرات را در فضای داخلی ماشین ایجاد کردید، به سراغ اسپرت کردن نمای بیرونی خودرو بروید.

محصولات متنوعی در فروشگاه لنزو در دسته ” لوازم اسپرت خارج خودرو ” قرار گرفته که می توانید با انتخاب آن از بهترین محصولات تزئینی برای نمای بیرونی خودرو استفاده کنید.

ما در ادامه نقاطی که بیشتر به چشم میخورند را ذکر کرده ایم اما اسپرت کردن باقی نقاط به علاقه و سلیقه خودتان بستگی دارد.

  • استفاده از رینگ های اسپرت و لاستیک های پهن:

در اسپرت کردن نمای بیرونی خودرو معمولا اول سراغ رینگ و لاستیک می آیند.

هزینه ای که باید برای رینگ و لاستیک خرج کنید، متفاوت است. اما برای مثال اگر بخواهید یک جنس خوب را تهیه کنید، بین 4 تا 6 میلیون هزینه دارد که این هم به علاقه خودتان بستگی دارد که چه جنسی را بپسندید.

  • استفاده از چراغ های اسپرت:

اسپرت کردن ماشین با استفاده از چراغ های اسپرت
استفاده از چراغ های تزئینی برای اسپرت کردن ماشین

برای اسپرت کردن نمای بیرونی استفاده از چراغ های اسپرت الزامی است، که عموما قیمت چندان زیادی ندارند اما بسیار تاثیر گذار هستند.

  • تغییر ارتفاع ماشین:

از دیگر کار هایی که می توانید برای اسپرت نمای بیرونی انجام دهید، تغییر ارتفاع خودرو است که باعث می شود تا خودروی شما در کانون دید قرار گیرد. البته با کف خواب کردن آن در بعضی مواقع باید با احتیات رانندگی کنید تا به ماشین آسیب وارد نشود.

بعد از این که نمای بیرونی و نمای داخلی را اسپرت کردید به این معنا نیست که کار اتمام پیدا کرده، برای این که بتوانیم کار را بدون نقص به اتمام برسانیم باید موتور ماشین را هم ارتقاء دهیم. اگر موتور خودرو را ارتقاء دهید علاوه بر این که سرعت آن افزایش می یابد، بر روی عملکرد و صدای آن هم تاثیر دارد. البته این کار هم بخش ها و البته زیر مجموعه های بسیاری دارد که متناسب با نوع موتور تغییر می کند.

  • مراحل ارتقاء دادن موتور خودرو :

برای اسپرت کردن ماشین در بخش بیرونی خودرو ارتقای موتور خودرو است که در ابتدا فیلتر هوای اسپرت را نصب کنید. سپس برای افزایش تعادل ماشین، مخصوصا زمانی که رینگ های اسپرت و خوابیده دارد، استرس بار را نصب کنید. آخرین مرحله نصب کردن هدرز است، که قدرت ماشین را چند برابر می کند لذا از آن هم غافل نشوید.

جمع بندی:

ما در این مقاله سعی کردیم تا بخش مهمی از مراحل اسپرت کردن ماشین را خدمت شما ذکر کنیم. از طرفی دیگر ما سعی داشتیم تا با توجه به محدودیت های موجود هر بخش را هم تا حدی برای شما موشکافی کنیم. با این وجود باید عنوان کنیم که اسپرت کردن دارای زیر مجموعه و بخش های زیادی است.

با انتخاب “لوازم اسپرت خودرو” در فروشگاه لنزو می توانید لیستی از متنوع ترین محصولات را مشاهده کنید. لذا اگر نیازمند اطلاعات بیشتری در این زمینه هستید و یا محصولات لازم برای اسپرت کردن ماشین را می خواهید، می توانید هم اکنون از طریق چت آنلاین با کارشناسان ما در لنزو لامپ تماس حاصل فرمایید.

امتیاز شما باعث بهبود کیفیت محتوا میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

لنزو لامپ

×