خرید هدلایت – نکات مهم قبل از خرید هدلایت

نکات مهم قبل از خرید هدلایت

خرید هدلایت

هدلایت ها را می توان جزو حیاتی ترین و البته مهم ترین محصولاتی دانست که در خودرو ها استفاده می شود. این دسته از محصولات توانسته اند در چند سال اخیر جای لامپ های هالوژنی و زنونی را بگیرند و به محبوبیت بالایی برسند. دلیل این موضوع مزیت هایی همچون قیمت کمتر، عمر بیشتر، مصرف اندک و… است که در مجموع تقاضای بالایی را برای خرید هدلایت ایجاد نموده است. همگام با این تقاضا، شرکت های زیادی هم اقدام به تولید آن نموده اند. این فاکتور عاملی بوده تا تنوع انواع هدلایت در بازار افزایش یابد. بدین جهت است که مشتریان هنگام خرید با انبوهی از گزینه ها مواجه می شوند و این باعث سردرگمی آنها می شود. ما در ادامه این مقاله قصد داریم تا نکات مهم قبل از خرید هدلایت را برای شما عزیزان بیان کنیم و به نحوی این سردرگمی را رفع سازیم؛ لذا بهتر است با ما همراه شوید.

بررسی موارد مهم در زمان خرید هدلایت

در زمان خرید هدلایت یا لامپ جلوی خودرو، فروشندگان این تجهیزات گزینه های بسیار زیاد و متنوعی را در اختیار خریداران می گذارند. خریداران می توانند با کسب اطلاعات کافی در ارتباط با روند کار چراغ های هدلایت مختلف و موجود در بازار یک انتخاب اصولی و خرید ایده آل داشته باشند. چراغ های مختلف موجود در بازار دید شما را بهبود بخشیده و از طرف دیگر ظاهر خودروی شما را جذاب تر می کنند. امروزه لامپ های نسل قدیم منسوخ شده و در حال خروج از بازار فروش هستند. لامپ های جدیدی که جایگزین لامپ های قدیمی شده اند، در ساخت و تولید آن ها از تکنولوژی روز دنیا استفاده شده است. این لامپ ها، لامپ های هدلایت خودرو نام دارد. این لامپ ها به دلیل فناوری جدیدی که دارند بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

هدلایت خودرو دارای مزایای بسیار زیادی می باشند. از جمله ی این مزیت ها می توان به عمر بیشتر و مصرف کمتر آن ها اشاره کرد. لامپ هایی که بر پایه ی فناوری های مبتنی بر ال ای دی هستند،  موجب ایجاد انقلابی بزرگ و عظیم در صنعت خودروسازی شده اند. لامپ های هدلایت در حال حاضر یکی از استانداردترین لامپ های خودرو به شمار می آیند. با این وجود خریداران ممکن است هر از گاهی نیاز به تعویض آن داشته باشند.

دلیل تعویض لامپ های هدلایت ممکن است به خاطر ارتقاء کیفیت چراغ های جلوی خودرو، تعویض چراغ های شکسته و یا به دلیل زیبایی شناختی باشد. از این رو توصیه می شود در زمان خرید هدلایت و انتخاب آن ها برای خودروی خود، فاکتورهای بسیار زیادی را مد نظر داشته باشید. در مرحله اول خریداران بایستی اجزای چراغ های جلو، تفاوت های میان لامپ ها و مزایا و معایب انواع لامپ های هدلایت را درک کرده و سپس اقدام به خرید هدلایت نمایند. در مرحله دوم هم خریداران بایستی در ارتباط با نحوه ی تکنولوژی ال ای دی آشنایی کامل را داشته باشد و بدانند که فناوری ال ای دی منجر به افزایش تکامل چراغ های جلوی اتومبیل و عوامل موثر در کیفیت آن ها می شود.

بیشتر بدانید: هدلایت چیست؟

لامپ هدلایت لنزو
یکی از فاکتورهای خرید هدلایت، تناسب با کاسه چراغ خودرو است.

نکات مهم در خرید هدلایت

انتخاب یک هدلایت مناسب، می تواند امری چالش برانگیز باشد. بدون شک این چالش با اشراف بر نکات مهم آن به خوبی از بین خواهد رفت. چنانچه شما مولفه های مهم برای انتخاب و یا خرید هدلایت را بدانید، می توانید به سادگی یک انتخاب ایده آل داشته باشید.خرید هدلایت برای افزایش کیفیت لامپ های چراغ های جلوی انواع خودرو ها توسط خریداران صورت می پذیرد. هدلایت ها دارای ویژگی های بسیار خاص و منحصر به فردی هستند و در انواع مختلفی تولید و روانه بازار فروش می شوند. هدلایت ها با توجه به عملکرد و نوع سبک و مدل خود دارای ویژگی های مختلفی می باشند. از این رو عوامل مهم و زیادی در راهنمای کامل خرید هدلایت خودرو وجود دارند که در ادامه به بررسی چند نمونه از آن می پردازیم.

  • نوع هدلایت و پایه هدلایت

اولین و مهم ترین فاکتوری که باید در حین خرید هدلایت به آن توجه داشته باشید، نوع هدلایت یا مدل هدلایت و پایه آن است. هدلایت ها از یک سری لامپ های کوچکتر در ساختار خود استفاده می کنند که این لامپ ها تولید کننده ها را قادر می سازد تا طراحی لامپ ها در الگوهای مختلفی صورت بپذیرد. همین طور این امر به تولید کنندگان وسایل نقلیه امکان کنترل بیشتر را در ارتباط با نحوه شکل گیری لامپ های چراغ های جلو می دهد. پایه ها و مدل های بسیار زیاد و متنوعی برای هدلایت خودرو وجود دارند. این موضوع تماماً به خودروی شما بستگی دارد. برخی از خودروها دارای ساختاری جداگانه برای چراغ های نور بالا یا نور پایین هستند. در این خودرو ها چراغی برای نور بالا و چراغی هم برای نور پایین وجود دارد که در کاسه های جداگانه قرار می گیرند. برای چنین خودروهایی می بایست متناسب با نوع خودرو، هدلایت تک کنتاکت برای نوربالا و نورپایین خریداری نمود. در مقابل برخی از خودروها تنها دارای یک نوع چراغ برای نور بالا و یا نور پایین هستند که در محفظه ای مشترک قرار می گیرند. برای چنین خودروهایی باید هدلایت با دو کنتاکت نور بالا و نور پایین خریداری نمایید. البته باید عنوان کنیم که این موضوع و نوع پایه کاملاً وابسته به نوع خودروی شماست. بدون شک فروشندگان می توانند در حین خرید، راهنمایی های لازم در این زمینه را به شما ارائه نمایند.

بیشتر بدانید: پایه هدلایت

  • تعداد چراغ های هدلایت

عموماً هدلایت ها دارای چراغ LED یا SMD در دو، سه و یا چهار ضلع خود هستند و بدون شک هر اندازه که تعداد این چراغ ها بیشتر باشد، نور تولیدی حاصل از آن بیشتر خواهد بود. به عبارت ساده تر شما در حین خرید با انواع مدل های دو طرفه و چهار طرفه مواجه می شوید. به طور کل مدل های چهار طرفه نور بیشتری تولید می کنند اما تمرکز این نور بستگی زیادی به نوع کاسه چراغ دارد. کاسه چراغ بیشتر خودروهای ایرانی نمی تواند نور حاصل از هدلایت های چهار طرفه را به شیوه ای مناسب متمرکز نمایند و لذا گزینه های دو طرفه می تواند مناسب تر باشد. البته باید در این زمینه نوع خودرو ها خود را در اولویت بگذارید. ما در مقاله “هدلایت دو طرفه یا چهار طرفه چیست؟” توضیحات کاملی در این رابطه ارائه داده ایم.

خرید هدلایت لنزو
در خرید هدلایت به نکات مهم توجه کنید.
  • قدرت روشنایی در خرید هدلایت

روشنایی فاکتور مهمی است که باید در حین خرید هدلایت توجه ویژه ای به آن داشته باشید. مسلماً هر اندازه که این میزان بیشتر باشد، رانندگی در شب هم برای شما ساده تر می شود. برای این موضوع باید به میزان وات لامپ که بر روی بسته بندی هدلایت درج شده، دقت نمایید. هر اندازه که وات تولیدی بیشتر باشد، بدون شک روشنایی حاصل از آن هم بیشتر خواهد بود. البته باید دقت داشته باشید که شدت روشنایی متناسب با توانایی سیستم برق خودروی شما باشد. چنانچه سیستم برق خودرو شما توان این میزان را نداشته باشد، ECU خودرو دچار مشکل و یا سیم کشی دچار آتش سوزی می شود. بدین جهت می توانید از یک سیم کش مشاوره بگیرید.

  • سوکت اتصال هدلایت

هدلایت ها دارای انواع سوکت تک فیش تا سه فیش هستند که از آن ها برای اتصال هدلایت به شبکه سیم کشی خودرو استفاده می شود. شما باید از قبل بدانید که خودروی شما چه نوع چراغی اعم از تک فیش، دو فیش و یا سه فیش می خواهد. پس از این باید هدلایت خود را بر این اساس انتخاب نمایید. چنانچه سوکت اتصال هدلایت با خودروی شما همخوانی نداشته باشد، عملاً نمی توانید از آن استفاده کنید.

  • داشتن فن هدلایت

هدلایت ها هم مانند هر نوع لامپ دیگری در حین استفاده میزان مشخصی از گرما را تولید می کنند. عدم مهار این گرما می تواند باعث آسیب زدن به هدلایت و یا خودروی شما شود. اگرچه این میزان زیاد نیست اما چنانچه هدلایت شما روشنایی زیادی داشته باشد و یا برای مدت زمان طولانی روشن بماند، می تواند مشکلاتی را ایجاد کند. عموماً تولید کنندگان فن های کوچکی را در بخش پشتی آن ها قرار می دهند که می تواند این گرما را مهار کند. البته برخی از مدل ها نیز چنین مزیتی ندارند. توصیه می شود تا حتماً در حین خرید هدلایت، نمونه هايي را خریداری کنید که در ساختار خود فن داشته باشند.

پیشنهاد لنزو: انواع فن هدلایت

  • تناسب با کاسه چراغ هدلایت

همانگونه که اشاره کردیم، هدلایت ها نیز مانند سایر چراغ ها، میزان مشخصی از گرما را تولید می کنند. هر اندازه تعداد ال ای دی ها و شدت نوردهی بیشتر باشد، میزان گرمای تولیدی هم بیشتر خواهد بود. این موضوع در مدل های بدون فن بسیار چشمگیرتر می باشد. چنانجه کاسه چراغ و طلق آن از جنس های رده پایین پلاستیکی باشد، نباید از هدلایت هایی با گرمای بالا استفاده کنید؛ چرا که باعث تغییر شکل و یا حتی آتش سوزی آن ها می شود. اگرچه این موضوع در هدلایت ها بسیار نادر است اما با این وجود بهتر است برای اطمینان خاطر از مدل های فن دار استفاده کنید و یا کاسه چراغ هایی را خریداری کنید که حرارت گیر داشته باشند.

  • میزان مصرف در خرید هدلایت

میزان مصرف فاکتور دیگری است که باید به آن توجه داشته باشید. هر اندازه که تعداد ال ای دی و یا روشنایی بیشتری باشد، بدون شک میزان مصرف هم بیشتر می شود. بدین جهت شما باید اطمینان حاصل کنید که این میزان مصرف، مشکلی را برای سیستم برق خودرو ایجاد نمی کند.

خرید و قیمت هدلایت
خرید هدلایت 3 رنگ لنزو
  • رنگ نور هدلایت

رنگ فاکتور دیگری است که باید در حین خرید هدلایت به آن توجه نمایید. هدلایت ها رنگ بندی بسیار متنوعی دارند؛ اما محبوب ترین آن ها سفید مایل به یخی و زرد مایل به آفتابی است. شما در زمینه ی انتخاب رنگ مختار هستید. اما باید در نظر داشته باشید که رنگ های سفید باعث اختلال در بینایی رانندگان مقابل می شود و به همین جهت رنگ زرد بهترین گزینه است. بدین جهت است که شرکت های سازنده خودرو نیز به صورت فابریک چنین رنگ هایی را قرار می دهند.

پیشنهاد لنزو: مزایا و معایب هدلایت

  • عملکرد هدلایت

یکی از نکات مهم در زمان خرید هدلایت خودرو، توجه به عملکرد هدلایت می باشد. فناوری ال ای دی در لامپ های جلوی ماشین برای بهبود کارایی خود منجر به استفاده از چندین روش متفاوت می شود. هدلایت ال ای دی، نور را به روش های کارآمد تولید می کند. دلیل کارآمد بودن این نور هم به خاطر این است که لامپ های هدلایت گرمایی از خود منتشر نمی کنند. با در نظر گرفتن این موضوع که لامپ های HID و هالوژن مقدار قابل توجهی از انرژی خود را به گرما تبدیل می کنند، برعکس آن لامپ ها، هدلایت ها تمامی انرژی خود را صرف روشنایی می کنند. بر این اساس سوخت کمتری برای تولید نور به وسیله ی هدلایت های ال ای دی مورد نیاز است.

  • قانونی بودن هدلایت

خریداران بایستی قبل از خرید هدلایت این موضوع را در نظر بگیرند که آیا هدلایت برای استفاده در جاده قانونی است؟ به عنوان نمونه، خریداران نمی توانند لامپ های هالوژن را با لامپ های HID جایگزین کنند، ولی آن ها می توانند کل چراغ را ارتقا دهند.

فاکتورهای بسیار مهم در زمان خرید انواع چراغ های هدلایت

  • سازگاری خودرو با هدلایت

از دیگر فاکتورهای مهم در زمان خرید هدلایت، نهایت توجه به این موضوع است که خودرو با هدلایت سازگاری لازم را داشته باشد. خریداران بایستی در ارتباط با این موضوع تحقیق لازم را داشته باشند تا از خرید نادرست و اشتباه بتوانند جلوگیری به عمل آورند. در اکثر مواقع هدلایت ها متناسب با طیف گسترده و وسیعی از مدل ها می باشد.

خرید هدلایت اصل
خرید هدلایت اصل با گارانتی از لنزو
  • کنباس هدلایت

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در زمان خرید هدلایت ناسازگاری کنباس هدلایت است. این خطا بیشتر به خاطر ناسازگاری هدلایت با سیستم رایانه ای ماشین ایجاد می شود. البته در ماشین هایی که دارای آپشن های بسیار زیاد هستند، مانند BMW و مرسدس و آئودی و … این خطا مشاهده می شود. ولی با یک سیم خازن و پیش گیرنده های هشدار دهنده می توان این مشکل را به خوبی حل کرد.

  • مشکلات دمای هدلایت

یکی دیگر از نکات مهم در زمان خرید هدلایت، دقت به مشکلات دمای هدلایت می باشد. هدلایت ها نیمه هادی هستند و به همین دلیل عملکرد آن ها بستگی به درجه ی حرارت آن ها دارد. در تولید هدلایت ها یک دیود برای تولید نور بیشتر در دمای پایین تر از دمای بالاتر طراحی شده است. این امر موجب می شود تا دمای هدلایت ال ای دی پایدار باشد تا میزان نور را حفظ کند. اما موضوع بسیار مهمی که در این راستا وجود دارد این است که این لامپ ها برای خودروهایی که در منطقه ی آب و هوایی خیلی سرد قرار دارند مناسب نمی باشد. چون این لامپ ها از خود حرارت تولید نمی کنند و ممکن است در دمای یخبندان نتوانند یخ روی لامپ ها را آب کنند.

  • قیمت هدلایت

قیمت هدلایت از دیگر فاکتورهای مهم در خرید هدلایت برای مشتریان است. این موضوع توسط ترکیبی از فاکتور های فوق تعیین می شود. به عنوان مثال چراغ های دو طرفه قیمت بیشتری نسبت به مدل های یک طرفه دارند و یا مدل های فن دار نسبت به مدل های بدون فن قیمت های بالاتری دارند. در این رابطه بهتر است چندان نگران قیمت های بالاتر نباشید و به سراغ برند های معتبر مانند لنزو بروید که امتحان خود را در کیفیت خیلی خوب پس داده است. در نظر داشته باشید که عموماً مدل های ارزان قیمت دارای کیفیت کمتری هستند و احتمال خراب شدن آن ها بیشتر است.

خرید هدلایت از فروشگاه لنزو

بدیهی است که اگر تمام نکات فوق را در نظر گرفته باشید اما از مراکز معتبر خرید خود را انجام ندهید، ممکن است در دام افراد سودجو گرفتار شوید. بسیاری از فروشندگان سعی در فروش اجناس غیر اورجینال خود دارند. افزون بر این، بسیاری دیگر اطلاعات دقیق در رابطه با جزئیات فوق ندارند و ترجیح می دهند تا با ارائه ی مطالب کلی، مشتری را قانع نمایند. مجموع این موارد در نهایت به یک خرید اشتباه منجر می شود. لنزو لامپ مرکزی است که تجربه ی زیادی در امر فروش هدلایت ها (به خصوص هدلایت لنزو) دارد.

کارشناسان ما می توانند جزئیات دقیق را پیرامون انواع هدلایت به شما ارائه دهند و برای یک تصمیم گیری بهتر به شما عزیزان کمک کنند. لذا اگر شما هم به دنبال خرید هدلایت مناسب هستید، می توانید هم اکنون با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید و در صورت پیدا کردن هدلایت موردنظر اقدام به خرید هدلایت از لنزو نمایید.

همراه ما باشید با مقاله: بهترین هدلایت برای خودرو

4.4/5 - (7 امتیاز)

7 دیدگاه برای “خرید هدلایت – نکات مهم قبل از خرید هدلایت

  1. رضا موسوی گفته:

    سلام ممنون از محتوای خوبتون. برای خرید هدلایت به صورت عمده باید از چه طریقی تهیه کنم؟

  2. سعید راد گفته:

    توضیحات خیلی جامع بود و سایتتون واقعا بسیار عالی و درجه یک هست

  3. محمدجان رضایی گفته:

    سلام ماشینم پرفایده هدایت و لنز رو جداگانه میشه خرید و نصب کرد ؟

    • کارشناس لنزو گفته:

      دوست عزیز سلام.
      بله میتونید لنز ساده که ما هم داریم تهیه کنید و هدلایت هم جداگانه تهیه کنید و روی خودرو نصب کنید.

  4. محمدجان رضایی گفته:

    سلام ماشینم پرایده هدایت و لنز رو جداگانه میشه خرید و نصب کرد ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

لنزو لامپ

×