کنسول خودرو چیست؟

کنسول خودرو چیست؟

اگر جزو عاشقان خودرو باشید، یقینا تا به امروز اسم کنسول خودرو به گوشتان خورده است. اگرچه این محصول در بسیاری از خودرو های امروزی دیده می شود، اما متاسفانه طیف زیادی از مردم نمی دانند که کنسول خودرو چیست و یا چه ویژگی هایی دارد؟!

همین مورد سبب می شود تا در زمان خرید و انتخاب دچار اشتباهات مختلفی شوند که گاهاً هزینه های بسیاری را روی دوش آن ها می گذارد. ما در این مقاله قصد داریم تا به شیوه ای دقیق این موضوع را زیر ذره بین نقد و بررسی خود قرار دهیم. لذا اگر شما هم تمایل دارید تا در این رابطه اطلاعات بیشتری را کسب کنید، بهتر است ما را تا انتهای این متن همراهی کنید.

 کنسول خودرو چیست؟

عموما در بین دو صندلی جلویی خودرو یک فاصله وجود دارد. این فاصله در خودرو های قدیمی یک فضای خالی است که عموما استفاده بهینه ای از آن نشده است. این در حالی است که در خودروهای جدید یک جعبه در آن قرار می گیرد که می توانید وسایل دم دستی خود را درون آن قرار دهید.

این جعبه تحت عنوان کنسول خودرو  شناخته می شود. نکته قابل توجه در رابطه با کنسول خودروها طراحی بی نظیر آن ها می باشد که اجازه می دهد تا بتوانید به سادگی آرنج خود را هم به آن تکیه دهید. این در نوع خود یک مزیت منحصر به فرد حساب می شود که می تواند رانندگی را برای شما لذت بخش تر کند.

بیشتر کنسول ها عموما دارای محفظه های مختلفی هستند که هر کدام از آن ها با هدف خاصی تعبیه شده است. عموما در اکثر این کنسول ها یک یا چند حفره مختلف وجود دارد که از آن برای قرار دادن لیوان چای و قهوه یا بطری آب استفاده می شود. از طرفی دیگر بسیاری از خودرو ها دارای فضای لازم برای نوشیدنی های سرد و گرم هستند که دمای لازم را برای آن ها تعبیه می کند.

البته نمی توان چنین انتظاری را از کنسول های معمولی داشت اما اغلب کنسول های معمولی دارای فضای مشابهی هستند. از طرفی دیگر فضا برای سیگار، مدارک، گوشی موبایل و… هم درون آن تعبیه شده است. همین مورد سبب شده است که فضای داخلی اتومبیل به خوبی جمع شود. افزون بر این موارد اغلب کنسول ها دارای طراحی شیک و مدرنی هستند که باعث می شود تا فضای داخلی خودرو بسیار زیبا تر و شکیل تر به نظر برسد.

متاسفانه در بسیاری از خودروهای قدیمی چنین محصولی تعبیه نشده و به همین جهت است که رانندگان این خودرو ها عموما به صورت جداگانه این کنسول ها را خریداری می کنند. البته رانندگان خودرو های جدید هم می توانند در صورت فرسوده شدن مدل های فابریک، نسبت به تعویض آن ها اقدام نمایند.

به همین جهت نمی توان گفت که خریدار این محصولات تنها مالکان خودرو های قدیمی هستند. به عبارت ساده تر می توان گفت که این محصولات برای تمامی خودروها کاربرد دارد. با وجود این حجم از تقاضا، اما باید عنوان کنیم که این محصول چندان در بین مردم شناخته شده نیست. در حقیقت اکثریت مردم فریب ظواهر این محصول را می خورند و به نکات فنی آن دقت کافی ندارند. ما در ادامه مروری بر این نکات خواهیم داشت.

نکات مهم در حین خرید کنسول خودرو

کنسول خودرو
نکات مهم حین خرید کنسول خودرو

شما قبل از خرید کنسول خودرو خود باید برخی از مهم ترین فاکتور ها را در رابطه با آن بررسی کنید. در حقیقت این نکات به شما کمک می کند تا محصول انتخابی شما دقیقا مطابق با نیازتان باشد. ما در ادامه برخی از این نکات را به صورت نکته وار بررسی کرده ایم.

ابعاد

ابعاد را می توان به عنوان یکی از مهمترین مولفه هایی دانست که باید در زمان خرید کنسول خودرو به آن دقت کنید. ابعاد کنسول انتخابی شما باید به گونه ای باشد که در فضای بین دو صندلی جای گیرد. از طرفی دیگر باید ارتفاع آن به گونه ای باشد که بتوانید به آسانی آرنج خود را به آن تکیه دهید.

نداشتن مزاحمت

کنسول انتخابی شما باید به گونه ای باشد که برای عوض کردن دنده، بستن کمربند، کشیدن ترمز دستی و.. مزاحمت ایجاد نکند. چنانچه محصول انتخابی شما در هر یک از این موارد اختلالی ایجاد کند، خطر بروز تصادفات به شدت افزایش می یابد.

انطباق با فضا

کنسول خودرو باید به گونه ای باشد که بعد از نصب در محل مورد نظر، کاملاً فضای مذکور را پر کند. این کنسول بعد از نصب نباید به هیچ گونه ای لرزش و یا تکان داشته باشد. هرگونه تکان خوردن ( به ویژه در حین رانندگی با سرعت زیاد ) می تواند منجر به حواس پرتی راننده و تصادف شود.

پارتیشن بندی مناسب

همانگونه که در بالا هم اشاره کردیم، کنسول های خودرو دارای پارتیشن بندی و بخش های مختلفی هستند. شما باید مدلی را انتخابی کنید که دقیقا مطابق با نیاز شما باشد. برای مثال اگر داشتن حفره بطری و لیوان برایتان اهمیت دارد، سعی کنید تا مدلی را خریداری کنید که حتما چنین بخشی داشته باشد.

داشتن رویه مناسب

همانگونه که عنوان کردیم، یکی از کاربردهای کنسول خودرو، جهت تکیه دادن است. یعنی شما می توانید به آسانی آرنج خود را در حین رانندگی به آن تکیه دهید. به همین جهت بهتر است مدلی را خریداری کنید که حتما رویه ای نرم و مناسب داشته باشد. این موضوع تاثیر زیادی در راحتی شما در حین رانندگی خواهد داشت.

نوع پایه

نوع پایه را می توان از جمله مهمترین فاکتورها برای خرید کنسول خودرو دانست. بیشتر کنسول های خودرو دارای یکی از دو پایه بنزی یا فابریکی هستند. انتخاب نوع این پایه متناسب با نوع خودرو انجام می شود . لذا سعی کنید مدلی را خریداری کنید که دقیقاً مطابق نیاز شما باشد.

سخن آخر 

همانگونه که عنوان کردیم، کنسول خودرو به عنوان یکی بهترین لوازم جانبی خودرو شناخته می شود که برای نظم دادن به داخل فضای خودروها ساخته شده است. این محصول می تواند فضای بین دو صندلی جلویی را به بهترین نحو ممکن تکمیل کند. با این اوصاف بسیاری از مردم با این محصول آشنایی ندارند و نمی دانند که در زمان خرید به چه نکاتی دقت نمایند.

ما در این مقاله سعی کردیم تا به خوبی این عدم آشنایی را برطرف کنیم. با این اوصاف شما می توانید برای خرید کنسول خودرو با کیفیت، به فروشگاه لنزو مراجعه کرده و یا با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

امتیاز شما باعث بهبود کیفیت محتوا میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

لنزو لامپ

×