همه چیز درباره هدلایت

همه چیز درباره لامپ هدلایت

یکی از انواع چراغ های خودرو که از برق کمتری استفاده می کند و در بخش های مختلف خودرو از قبیل سپر، پروژکتور و چراغ جلو کاربرد دارد، هدلایت می باشد. این لامپ ها همچنین طول عمر بالایی دارند و در تولید آن ها از تکنولوژی های مدرن بهره گرفته شده است. در ادامه قصد داریم همه چیز درباره هدلایت را مورد بررسی قرار دهیم.

همه چیز درباره هدلایت

چراغ هدلایت جلوی خودرو موظف هستند تا جاده را برای شما روشن کنند و رانندگی بدون خستگی و ایمن را برای شما فراهم سازند. به طور کلی می توان گفت مهم ترین اجزای لوازم نقلیه چراغ های جلو و منابع نور هستند؛ زیرا یک رانندگی ایمن را برای شما فراهم می سازند. ما با توجه به اهمیت بسیار بالایی که “هدلایت” در وسایل نقلیه دارد، قصد داریم تا همه چیز درباره هدلایت را برای شما کامل شرح دهیم.

همه چیز درباره هدلایت خودرو که باید بدانید
همه چیز درباره هدلایت خودرو که باید بدانید

هدلایت یکی از چراغ های خودرو محسوب می شود که در کاسه چراغ ماشین قرار گرفته است و می تواند به عنوان جایگزین لامپ اصلی خودرو عملکرد خود را به بهترین نحو ارائه دهد. همانطور که از نام این چراغ های خودرو مشخص است این چراغ ها موظف هستند تا جاده را روشن کنند. در عصر جدید تکنولوژی هدلایت به نوعی جایگزین “زنون” محسوب می شود. هدلایت ها در حال حاضر به تکنولوژی جدیدتری مجهز هستند.

تمامی خودروها دارای یک نور بالا و یک نور پایین هستند که هر یک از آن ها برای روشنایی از دو لامپ استفاده می کنند. جالب است بدانید در برخی از خودروهای جدید نیز در بخش سپر مکانی برای قرار دادن پروژکتور در نظر گرفته شده است که خود دارای دو لامپ دیگر می باشد. با توجه به نیاز خود برای نور پایین، نور بالا، پروژکتور و یا تمامی موارد می توانید اقدام به خرید یک هدلایت نمایید.

همه چیز درباره هدلایت خودرو و انواع آن

هدلایت لنزو  در انواع مدل های مختلف در بازار موجود هستند که هر یک از آن ها از لحاظ شدت نوردهی و توان مصرفی دارای تفاوت های قابل توجهی با یکدیگر هستند. لازم به ذکر است که شدت نوردهی با واحد لومن و توان مصرفی با واحد وات مشخص می شود. همچنین ذکر این نکته از اهمیت ویژه ای برخوردار است که به طور میانگین شدت نوردهی لامپ معمولی معادل 3800 لومن می باشد.

در صورتی که قصد خرید هدلایت را دارید باید این نکته را به خاطر بسپارید که توان مصرفی انواع لامپ خودرو با یکدیگر متفاوت هستند. این بدین معناست که توان مصرفی از اهمیت ویژه ای برخوردار است اما قابل تغییر است. توان مصرفی اکثر لامپ ها 40 وات می باشد. با تصور این موضوع که پروژکتورها که دارای محفظه کوچکتری نسبت به کاسه چراغ هستند، توان ممکن است 30 یا 40 وات باشد و در صورت استفاده از توان مصرفی 80 وات ممکن است باعث شود تا سوکت لامپ سوخته، از بین برود و یا در نهایت آب شود. از این رو در صورت خرید یک هدلایت با توان بالا باید توان سیم و سوکت پایه لامپ را نیز افزایش دهید.

همه چیز درباره هدلایت خودرو
همه چیز درباره هدلایت خودرو و مزایا و معایب آن

در طراحی برخی از هدلایت ها 4 عدد “SMD” مورد استفاده قرار گرفته اند که به 4 طرفه مشهور هستند در صورتی که در برخی دیگر تنها 2 عدد SMD مورد استفاده قرار گرفته است و دو طرفه نامیده می شوند. به طور کلی “انواع هدلایت” در بازار موجود هستند که بنا بر نیاز و نوع خودروی خود می توانید اقدام به خرید کنید.

لامپ هدلایت خودرو

هدلایت چیست ؟ یکی دیگر از مواردی که در مبحث همه چیز درباره هدلایت باید مورد بررسی قرار گیرد، لامپ هدلایت می باشد. برای انتخاب لامپ هدلایت متناسب با خودروهای ایرانی و خارجی در مرحله نخست باید پایه های مناسب خودرو را خریداری نمایید. به طور کلی می توان گفت تنها یکی از برندهای پایه هدلایت موجود در بازار برای وسیله نقلیه شما مناسب خواهد بود. کسب اطلاعات لازم در رابطه با نام و نوع پایه های مختص لامپ هدلایت به تخصص نیاز دارد. شما می توانید هنگام تعویض و یا “نصب هدلایت راهنمایی های لازم را از فروشنده و یا متخصص دریافت نمایید.

پیشنهاد لنزو اسدیان: هدلایت m8 pro

مزایا و معایب هدلایت خودرو

از دیگر مواردی که باید در مبحث همه چیز درباره هدلایت مورد بررسی قرار گیرد “مزایا و معایب هدلایت” می باشد که شامل موارد زیر هستند:

مزایای هدلایت کدامند؟!

  • از مهم ترین مزایای هدلایت می توان به بازدهی بیشتر آن اشاره کرد. لامپ های LED در مقایسه با لامپ های رشته ای نسبت به میزان وات مصرفی خود لومن بیشتری را تولید می کنند. همچنین لازم به ذکر است با تغییر سایز و شکل این لامپ ها بازدهی آن ها تغییر نمی کند.
  • همچنین سیستم هدلایت بسیار سریع گرم خواهد شد و به نهایت نور خود دست خواهد یافت. مدت زمانی که طول می کشد تا سیستم هدلایت به نهایت نور خود دست یابد یک میکروثانیه و یا یک میلینیوم ثانیه می باشد. در مقایسه با “لامپ های رشته ای که این زمان نیم تا یک ثانیه است و همچنین در مقایسه با لامپ های زنون که 2 تا 7 ثانیه می باشد، این زمان تقریبا معادل صفر است.
  • هدلایت در برابر روشن و خاموش شدن از مقاومت نسبتا بالایی برخوردار است. سیستم هدلایت برای کاربردهایی که با خاموش و روشن شدن زیاد سر و کار دارند، هماهنگ هستند و گزینه مناسبی برای این سیستم ها محسوب می شوند. روشن خاموش کردن های زیاد روی طول عمر سیستم هدلایت تاثیرات مخربی ندارد.

معایب هدلایت کدامند؟!

مهم ترین معایبی که در مبحث همه چیز درباره هدلایت مورد بررسی قرار گرفته اند، شامل موارد زیر هستند:

  • هدلایت ها نسبت به حرارت زیاد حساسیت شدیدی از خود نشان می دهند.
  • این سیستم ها نسبت به ولتاژ از حساسیت بالایی برخوردار هستند.
  • با گذشت زمان بازدهی آن ها کاهش می یابد.

پایه هدلایت چیست؟

وقتی بخواهیم همه چیز درباره هدلایت را مورد بررسی قرار دهیم از بررسی پایه هدلایت نباید غافل شویم. “پایه هدلایت” در واقع همان سوکت های لامپ ها هستند که برای هر مدل خودرو و نوع لامپ با یکدیگر متفاوت هستند. از این رو قبل از خرید هدلایت باید نوع پایه هدلایت خودرو را مشخص کنید.

خرید هدلایت خودرو

به طور کلی با بررسی مبحث همه چیز درباره هدلایت متوجه شدیم که یکی از بهترین لامپ هایی که علاوه بر نوردهی و طول عمر بالا از برق کمتری مصرف می کنند و در تولید آن ها از تکنولوژی ال ای دی و اس ام دی بهره گرفته شده است، هدلایت ها هستند.

این محصولات اغلب در چراغ جلو، پروژکتورها و داخل سپر مورد استفاده قرار می گیرند. از این رو استفاده و “خرید هدلایت” برای خودروی شما به صرفه خواهد بود. شما می توانید این محصول را به صورت اینترنتی از فروشگاه لنزولامپ خریداری نمایید.

همراه ما باشید با مقاله: هدلایت یا زنون

5/5 - (1 امتیاز)

1 دیدگاه برای “همه چیز درباره هدلایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

لنزو لامپ

×