معرفی بهترین لامپ خودرو

بهترین لامپ خودرو

بدون شک لامپ خودرو، یکی از ضروری­ ترین ابزارهای هر خودرویی می­ باشد. بدون لامپ خودرو شما به درستی و به طور واضح قادر به ادامه رانندگی در شب نیستید و حتی در طول روز، اگر ماشین جلویی بخواهد ترمز کند یا به سمت چپ و راست بپیچد، شما هیچ وقت نمی­ توانید بدون چراغ ترمز، تشخیص دهید که خودروی جلویی شما قصد دارد چه کاری بکند؛ همچنین خودرویی که در پشت سر شما در حال حرکت است. امروزه لامپ خودروها بسیار پیشرفت کرده است که علاوه بر ایجاد روشنایی و هشدار دادن به بقیه رانندگان، باعث زیبایی خودرو نیز می­ شود. چراغ­ های مختلف خودرو عملکرد خاصی دارند که به راننده کمک می­ کند و به رانندگان دیگر علامت می دهد. در صورت استفاده نادرست ممکن است تصادف رخ دهد. به همین دلیل بسیار مهم است که بتوانیم لامپ های مختلف را تشخیص دهیم و بدانیم چه زمانی از آن ها استفاده کنیم. هدف ما از این مقاله معرفی بهترین لامپ­ خودرو می ­باشد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

لامپ هالوژن چیست؟

لامپ هالوژن لنزو
خرید لامپ هالوژن (لامپ استار) لنزو

لامپ هالوژن، اکثرا در چراغ جلویی خودروها استفاده می ­شود که دارای یک رشته نازک تنگستن، یک شیشه دارای گاز هالوژن می­ باشد که با روشن کردن آن، گاز هالوژن باعث داغ شدن تنگستن می­ شود و در نتیجه رنگی با نور سفید تولید می کند. به لامپ هالوژن، لامپ استار هم گفته می شود.

لامپ زنون چیست؟

لامپ زنون f9
لامپ زنون f9 ماشین مناسب انواع خودروها

لامپ­ های زنون که با نام HID، به معنی تخلیه با شدت بالا نیز شناخته می ­شوند. “لامپ زنون دارای بار الکتریکی است. این باعث ایجاد یک نور مایل به سفید یا مایل به آبی می­ شود که رنگ آن نزدیک به نور طبیعی است. لامپ­ های زنون گران تر از لامپ های هالوژن هستند؛ اما عموماً عمر بیشتری دارند و کارآمدتر هستند. این لامپ ها نیز قبل از روشن شدن کمی تأخیر دارند و مدتی طول می­ کشد تا به روشنایی کامل برسند. لامپ زنون به عنوان پرنورترین لامپ خودرو شناخته می شود.
لامپ زنون، یکی از بهترین و محبوب­ ترین لامپ­ های خودرو می­ باشد. لامپ زنون در مدل ­های زنون پیوسته، فلاش زنون، لامپ زنون HID موجود هستند.
از مزایای لامپ زنون می ­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابل مشاهده از دور
  • طول عمر بالا
  • مصرف انرژی کمتر نسبت به دیگر لامپ ­ها
  • مقاوم در برابر ضربه
  • و…

در فروشگاه اینترنتی لنزو، ما طیف گسترده­ای از لامپ­ های زنون را با قیمت مناسب داریم که شما متناسب با سلیقه و بودجه خود می­ توانید خرید کنید.

لامپ هدلایت چیست؟

بهترین چراغ خودرو
هدلایت یکی از بهترین لامپ های خودرو (هدلایت ضد آب لنزو)

هدلایت یکی از لامپ­ های بسیار مقاوم برای خودرو می ­باشد که دارای نور بسیار مناسبی است. در روی لامپ هدلایت، توان مصرفی، شدت نور و تاریخ مصرف این لامپ درج شده است که طول عمر مفید این لامپ را نشان می­ دهد. در داخل بعضی از انواع هدلایت ها، فن کوچکی تعبیه شده است که باعث طولانی شدن عمر این لامپ قوی می­ شود.

هدلایت با توجه به مزایای زیاد آن که در مقاله مربوط به “مزایا و معایب هدلایت به طور کامل شرح دادیم، یکی از بهترین لامپ ­های خودرو می­ باشد.

لامپ SMD چیست؟

لامپ smd 57 لنزو
smd 57 لنزو با نور مناسب و حرارت کم

لامپ SMD مخفف عبارت SURFACE MOUNTED DEVICE به معنی قطعات نصب شده روی سطح می ­باشد. این لامپ با توجه به 👇👇👇

  • ساخت کارآمد
  • تنوع رنگ
  • وضوح بالاتر
  • زاویه دید بسیار بهتر
  • صرفه جویی انرژی
  • حجم بسیار کم­تر

تجربه رانندگی فوق ­العاده­ ای را در شب برای شما به ارمغان می­ آورد.

با کلیک بر روی “Smd” می توانید انواع لامپ اس ام دی لنزو را مشاهده و سپس اقدام به خرید نمایید.

لنز پروژکتور چیست؟

پروژکتور یک لنز ساده است که برای متمرکز کردن منبع نور در جاده استفاده می­ شود. این کاملاً شبیه یک پرژکتور فیلم است که ممکن است در دفتر یا خانه خود داشته باشید. همانطور که احتمالاً حدس زده اید، از لنز پروژکتور می­ توان با هر منبع نوری مانند هالوژن، زنون یا لامپ LED استفاده کرد. نام دیگر پرژکتور، مه شکن می ­باشد. به کمک مه شکن شما می ­توانید در مسیرهایی که مه هست، به راحتی و با دید خیلی خوب به جاده رانندگی کنید.

با کلیک بر روی انواع لامپ “پرژکتور یا مه شکن می توانید لیستی از محصولات چراغ مه شکن فروشگاه لنزو را مشاهده کنید.

لامپ­ های LED چیست؟

به طور کلی یک لامپ LED یا دیود ساطع کننده نور، نور را از حرکت الکترون­ ها تخلیه می کند و باعث ایجاد نور بیشتر می­ شود. لامپ LED یک سیستم ساده و بسیار کارآمد است. مزیت لامپ­ های LED این است که آن ها فوراً روشن می­ شوند، بسیار کارآمد هستند و بسیار بیشتر از سایر منابع نوری دوام دارند. بنابراین، آن ها اغلب در چراغ های عقب و چراغ های روشنایی روز استفاده می شوند. با این حال، با پیشرفت تکنولوژی، مشکل نور کمتر برطرف شده است و  تا جایی که LED ها در چراغ ­های جلو استفاده شده ­اند.

مزیت دیگر لامپ LED این است که می­ تواند نوری را منتشر کنند که رنگ آن به نور روز نزدیک­ تر است. البته برخی از تولیدکنندگان از چراغ های LED برای نورهای کم استفاده می کنند، در حالی که برخی از آن ها دارای چراغ های LED کامل (نور کم و نور بالا) هستند.

لامپ دیلایت
یکی از انواع لامپ جلو خودرو، لامپ دیلایت است.

لامپ­ دی لایت چیست؟

لامپ­ های روشنایی روز که به دی لایت (دیلایت) معروف هستند، لامپ­ های LED هستند که همیشه هنگام روشن بودن خودرو روشن می­ شوند. این لامپ ­ها انرژی ناچیزی مصرف می­ کنند و اکثر مردم آن ها را به دلیل طراحی و سبک آن­ ها دوست دارند. این به این معنی است که دید خودرو را در طول روز افزایش می ­یابد. آن ها هزینه زیادی ندارند و بسیاری از تولید کنندگان آن ها را به عنوان یک ویژگی استاندارد در خودروهای خود ارائه می­ دهند.

بهترین چراغ خودرو کدام است؟!

چراغ­ های جلو خودرو

دو نوع چراغ جلو برای خودرو وجود دارد، نور پایین و نور بالا. این چراغ ­ها به راننده اجازه می­ دهد جاده را در تاریکی ببیند. در حالی که به سایر رانندگان نیز علامت می­  دهد که یک خودرو وجود دارد. چراغ نور پایین، توزیع نور را برای ایجاد روشنایی کافی جلو و جانبی بدون کورکردن سایر رانندگان جاده با نور شدید ایجاد می­ کند. چراغ نور بالا، نور بیشتری نسبت به چراغ نور پایین منتشر می­ کند. استفاده کردن از چراغ نور بالا زمانی مناسب است که در جاده رو به روی شما خودوریی وجود نداشته باشد؛ چون باعث می­ شود راننده جلویی هیچ دیدی به طرف جلوی خود نداشته باشد. به دلیل این که چراغ نور بالا مستقیم به چشم راننده مقابل برخورد می­ کند.

چراغ ­های عقب خودرو

چراغ­ های عقب بیشتر برای هشداردهی هستند. مثلا یک خودرو در مقابل شما در حال حرکت است و قصد دارد که به سمت راست بپیچد، اگر خودروی جلویی چراغ راهنما نداشته باشد، شما متوجه نمی­ شوید که این ماشین قصد دارد به سمت راست بپیچد و به احتمال زیاد باعث تصادف شود. از چراغ­ های عقب خودرو می­ توان به چراغ ترمز، چراغ راهنما و چراغ هشدار اشاره کرد.

خرید بهترین لامپ خودرو لنزو

بهترین لامپ خودرو
معرفی بهترین لامپ های خودرو

فروشگاه اینترنتی لنزولامپ، یکی از معتبرترین فروشگاه­ های اینترنتی کشور می­ باشد که می­ توانید هر لامپی که برای خودروی خود نیاز دارید، از این سایت با قیمت بسیار مناسب و کیفیت ثابت شده در نیم قرن تجربه و سابقه در صنعت لوازم یدکی خودرو سفارش دهید.

در این فروشگاه طیف گسترده ­ای از لامپ­ های خودرو هدلایت، زنون، SMD، “لامپ ­های فابریک“، پروژکتور (مه شکن)، لامپ هالوژن و دیگر چراغ­ های خودرو وجود دارد که می ­توانید خریداری کنید. لیست انواع لامپ ها و بهترین لامپ خودرو را با کلیک بر روی دسته “نور و روشنایی” می توانید مشاهده کنید.

3/5 - (4 امتیاز)

13 دیدگاه برای “معرفی بهترین لامپ خودرو

    • لنزو رضا اسدیان
      کارشناس لنزو گفته:

      دوست عزیز سلام.
      برای بیشتر کردن نور خودرو میتونید از جفتشون استفاده کنید.
      برای راهنمایی و مشاوره بهتر لطفا به تلگرام واتس آپ ایتا و روبیکا این خط پیام بدید.
      09103909605

  1. حسین حیدری دهاقانی گفته:

    سلام برای پراید ۱۳۱ چه مدل لامپی برای نور بالا استفاده کنیم که به حباب چراغ ودینام وباطری اسیب نزنه

    • لنزو رضا اسدیان
      کارشناس لنزو گفته:

      دوست عزیز سلام.
      برای پراید 131 میتونید از هدلایت های موجود توی پایه H4 استفاده کنید.

    • لنزو رضا اسدیان
      کارشناس لنزو گفته:

      دوست عزیز سلام.
      برای مشاوره و راهنمایی بهتر لطفا به واتس آپ تلگرام ایتا و روبیکا این خط پیام بدید.
      09103909605

    • لنزو رضا اسدیان
      کارشناس لنزو گفته:

      دوست عزیز سلام.
      برای مشاوره و راهنمایی بهتر لطفا به تلگرام واتس آپ ایتا و روبیکا این خط پیام بدید.
      09103909605

  2. کاویانی گفته:

    با سلام و خسته نباشید
    میخوام چراغ جلوی ماشینم(پراید) پر نور باشه از چه لامپی استفاده کنم
    باتشکر

    • لنزو رضا اسدیان
      کارشناس لنزو گفته:

      دوست عزیز سلام.
      برای مشاوره و راهنمایی بهتر لطفا به تلگرام واتس آپ ایتا و روبیکای این خط پیام بدید.
      09103909605

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

لنزو لامپ

×