انواع لامپ جلو خودرو

معرفی انواع لامپ جلو خودرو

لامپ جلو خودرو، در واقع مهم ­ترین لامپ خودرو می ­باشد؛ چون بدون لامپ جلو خودو در تاریکی قادر به ادامه رانندگی نخواهید بود. لامپ جلو خودرو در هر خودرویی ظاهر متفاوت دارد؛ ولی در واقع همه آن­ ها یک کار انجام می ­دهند، ایجاد روشنایی در تاریکی برای جلو خودرو شما که باعث افزایش امنیت می شود.  ما در لنزو قصد داریم انواع لامپ جلو خودرو را باهم بررسی کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

انواع لامپ جلو خودرو

هنگام انتخاب یک وسیله نقلیه جدید یا کارکرده، اکثر رانندگان به مواردی مانند فضا، پیشرانه، ویژگی­ های ایمنی، سبک، بهره­ وری سوخت و موارد دیگر فکر می­ کنند؛ اما باید به دیگر موارد مهم هم پرداخت. سایر ویژگی­ ها ممکن است کمتر مورد توجه قرار بگیرند، اما همچنان می­ توانند از اهمیت بالایی برخوردار باشند؛ زیرا بی کیفیت بودن یا حتی نبود آن، مشکلات عمده ­ای را بعدا به وجود خواهد آورد.

یکی از این ویژگی ­ها لامپ جلو خودرو است. تفاوت اصلی انتخاب لامپ­ مناسب، بین واضح و خوب دیدن و خوب ندیدن است. هرچقدر لامپ جلو خودرو شما قوی باشد، شما دید خوبی به جلو و مسیر خود خواهید داشت. موقع رانندگی در شب، هر چقدر دید شما بیشتر باشد، می ­توانید با خیال راحت و خیلی خوب و ایمن رانندگی کنید. بعضی از لامپ ­های خودرو به قدری قوی هستند که مسیر جلوی شما را در شب، مثل روز روشن می ­کنند.

لامپ­ های جلو خودرو استاندارد از زمانی که اولین خودروها از خط تولید خود خارج شدند و وارد گاراژ اشراف ­زاده ­های تک رنگ بیش از 100 سال پیش شده اند، وجود داشته ­اند. چراغ ­های استاندارد دارای یک لامپ رو به جلو در یک جعبه یا قاب بازتابنده هستند. مدل های اولیه که تا اواخر قرن بیستم ادامه یافتن، رشته ­ای بودند و شبیه لامپ ­های خانگی بودند. این لامپ­ های رشت ه­ای خیلی داغ می­ کردند و دوام زیادی نداشتند و نوری بسیار ضعیف ایجاد می­ کردند که مفید نبود. لامپ های هالوژن با استفاده از گاز هالوژن به جای رشته، این فناوری را بهبود بخشید. این یک نور بسیار یکنواخت ­تر را در مسیر ایجاد می­ کرد. امروزه هنوز از لامپ­ های استاندارد هالوژن، رایج ترین لامپ­ های جلو در جاده استفاده می­ شود.

انواع لامپ جلو خودرو
انواع لامپ جلو خودرو لنزو

لامپ­ جلو خودرو پروژکتور

یکی از انواع لامپ جلو خودرو، لامپ ­های جلو خودرو پرژکتور است که مشابه با لامپ­ های استاندارد کار می ­کنند؛ اما دارای یک لامپ مخصوص رو به عقب هستند. این لامپ محفظه بازتابنده چراغ جلو را روشن می کند تا نقطه­ ای روشن­ تر، متمرکزتر و بهتر را ایجاد کند. لامپ­ های جلو پروژکتور در بسیاری از مدل­ های کیا 2018 از جمله کیا سورنتو 2018، کیا اسپورتیج 2018 و دیگر خودروها به صورت پیش فرض قرار داده شده ­اند. البته اگر نیاز به خرید لامپ جلو خودرو پروژکتور نیاز دارید، از لنزو که دارای انواع لامپ خودرو است  خرید کنید. برای دیدن “انواع پرژکتور (مه شکن)” روی نام آن کلیک کنید تا تنوع محصولات را مشاهده کنید.

در زمان مه بودن هوا باید از چه لامپ ­هایی استفاده کرد؟

هنگام رانندگی در مه برای افزایش دید برای ایمنی بیشتر برای شما و مسافران، استفاده از چراغ­ های مه شکن ضروری است. رانندگی در مه، بستگی به دید شما دارد که آیا می­ توانید بیش از 100 متر جلوتر از خود را در زیر باران ببینید؟ در این صورت توصیه می­ شود چراغ­ های نور پایین خود را روشن کنید. اما اگر نمی ­توانید بیش از 100 متر جلوتر را ببینید، باید از چراغ­ های مه شکن استفاده کنید؛ تا مسیر جلوی خود را به خوبی ببینید و رانندگان دیگر نیز بتوانند به راحتی شما را ببینند. می توانید بهترین چراغ­ های مه شکن را از فروشگاه لنزو سفارش دهید.

برای دسترسی بهتر می توانید از بخش دسته بندی محصولات، “پروژکتور یا مه شکن را انتخاب کنید.

لامپ هالوژن (لامپ استار)

لامپ هالوژن لنزو
خرید لامپ هالوژن (لامپ استار) لنزو

لامپ های چراغ جلو هالوژن که به آن لامپ استار هم گفته می شود به طور معمول در کاسه چراغ جلوی خودروها تعبیه شده اند که کیفیتی در حد نیاز و قیمت بالایی ندارند. همینطور روشنایی آن خیلی مانند لامپ های دیگر مثل زنون که در ادامه توضیح داده می شود، خیره کننده نیست ولی این به این معنا نیست که روشنایی غیر قابل قبولی دارد.

در ترکیبات این لامپ از گاز بی اثر و مقداری گاز هالوژن تشکیل شده است که با داغ شدن آن، نور تولید می شود.

لامپ هدلایت

بیشترین استفاده و استقبال از جانب رانندگان، مربوط به لامپ هدلایت است. به چه دلیل “هدلایتاز اهمیت بالایی برای مشتریان برخوردار است؟ آیا بهترین لامپ خودرو در حال حاضر هدلایت است؟

انواع لامپ جلو خودرو
هدلایت یکی از بهترین انواع لامپ جلو خودرو به شمار می رود.

هدلایت ها به دلیل مزایای زیاد و تنوع در ساخت آن از محبوبیت بالایی نسبت به دیگر “لامپ های خودرو” برخوردار هستند. از جمله مصرف کم، مقاوم بودن در برابر ضربه، طول عمر بالا و همینطور ویژگی اصلی آن که داشتن نور مناسب است، تنها بخشی از مزایای این لامپ می باشد. همینطور در بعضی از انواع هدلایت ها خاصیت ضدآب وجود دارد که این مزیت بزرگی نسبت به دیگر چراغ های خودرو محسوب می شود. به همین دلیل اکثر افراد برای لامپ جلو خودرو، هدلایت را پیشنهاد می دهند.

لامپ جلو خودرو زنون (HID)

شاید برای شما هم اتفاق افتاده که در حین رانندگی در شب، چراغ­ های خودروی تان خراب شده باشد و متوجه شده باشید که بدون نور، حتی نمی ­توان یک متر به جلوتر حرکت کرد. لامپ ­های HID، با شدت نور بالا نه تنها نور بیشتر در مسیر دورتر ایجاد می­ کند، بلکه درخشندگی کاملا طبیعی دارد. لامپ ­های جلو HID، لامپ­  های زنون نیز نامیده می­ شوند، زیرا “زنون” یکی از گازهای داخل لامپ است که باعث ایجاد روشنایی فوق­ العاده می ­شود.

لامپ جلو خودرو LED

لامپ ­های جلو خودرو LED یکی از کم مصرف­ ترین لامپ­ های موجود در بازار هستند. لامپ LED جزء جدیدترین­ ها و جذاب­ترین­ ها هستند که طرفداران زیادی توانسته پیدا کند.

با داشتن ظاهر متمرکز و یکنواخت ­تر از سایر لامپ ­های جلو خودرو، LED ها می ­توانند در شکل های مختلف کنار یک لامپ استفاده شوند. این تطبیق پذیری باعث شده است که در 5 تا 10 سال گذشته جزئی از جالب ­ترین طراحی چراغ های جلو و عقب خودرو باشد.

LED ها، خنک تر از هر لامپ دیگر در فناوری لامپ­ های جلو می­ باشند. به این معنی که طول عمر بیشتری دارند. مدل ­های مختلف کیا مانند کیا سول 2018 دارای نور LED پیش فرض است که برای سبک و عملکرد بهتر و بیشتر در این خودروها استفاده شده است. اگر نیاز به خرید لامپ LED در قیمت­ های مناسب هستید، از سایت ما لنزو می­ توانید از دسته “نور و روشنایی، محصول موردنظر خود را انتخاب و اقدام به خرید نمایید.

لامپ­ های جلو خودرو لیزری

چراغ ­های جلوی لیزری یک فناوری جدید در بازار هستند. با این حال توجه داشته باشید که لیزر در واقع از محفظه چراغ جلو خودرو است که ساطع نمی شود. در عوض از لیزر به جای برق برای تحریک گازی که فوتون تولید می­ کند مانند لامپ HID خودرو استفاده شده است.

تفاوت در این است که چراغ­ های جلوی لیزری همه کاره­ تر هستند و اشکال و طرح های متفاوتی نسبت به چراغ­ های LED دارند، اما با بیش از 1000 برابر انرژی خروجی بهتری دارند.

اهمیت لامپ جلو خودرو

بدیهی است که چراغ­ های جلو جزء ضروری ­ترین ابزار خودرو شما هستند و به دلایل متعدد مهم است که انواع لامپ جلو خودرو در بهترین حالت کار کنند. چراغ های جلو که به درستی تنظیم و مراقبت شوند می­ توانند به معنای واقعی کلمه تفاوت بین مرگ و زندگی را ایجاد کنند. چراغ های جلو به شما این امکان را می ­دهد علائم جاده، موانع غیر منتظره و خیلی موارد مهم دیگر را مشاهده کنید.

خرید انواع لامپ جلو خودرو از لنزو

ما در فروشگاه اینترنتی لنزو، طیف گسترده ­ای از انواع لامپ­ جلو خودرو را برای فروش با قیمت بسیار مناسب و با کیفیتی فوق العاده و رضایت بالای مشتریان نسبت به دیگر فروشگاه­ ها، ارائه می­ دهیم. ما سابقه چندین ساله درخشان در این زمینه داریم و همیشه محصولات اصل با قیمت مناسب برای مشتریان خود ارائه داده­ ایم. برای دانستن “بهترین لامپ خودرو تیم نویسندگان لنزو مقاله ای در این راستا نوشته اند. در فروشگاه ما لامپ­ های متنوعی با جنس و کیفیت بسیار بالا موجود هستند که می­ توانید مطابق نیاز خود آن را سفارش دهید.

3/5 - (1 امتیاز)

6 دیدگاه برای “انواع لامپ جلو خودرو

  1. مهدی گفته:

    درود;

    من هنوز متوجه نشدم به چی نیاز دارم.
    خیلیا مثل من آستیکمات هستن، تو رانندگی هنگام شب، مشکل دید جلو داریم. همونطور که تو مقاله فرمودین، بدون نور حتی یک متر هم واقعا نمیتونیم بریم جلو.

    حالا، فرض مثال، ما قصد داریم بسیار بسیار زیاده روی کنیم، اما چند نکته رو هم دوست دارم که بدونم:
    1. کدوم چراغ بیشترین نور به علاوه پهنای نور بیشتر رو داره؟ ( منظورم از پهنای نور طول نوری که جلوی خودرو میافته به علاوه عرض اون هست. هر چی که سرعت بیشتر باشه، طول بیشتری نیاز داریم تا روشن بشه، اما عرض در نهایت تفاوتی نداره ).
    2. همون چراغی که بیشترین نور رو داره، آیا برای خودروی جلویی مزاحمتی ایجاد نمیکنه؟ ( هم برای خودرویی که تو مسیر هست و هم اونی که از رو به رو میاد ) ( در حالت نور پایین البته ، نور بالا که هیچ کلا مزاحمه ).

    • لنزو رضا اسدیان
      فاطمه قاسمی گفته:

      درود. شما اگر نور بسیار بسیار زیاد میخواین دوتا گزینه دارید.
      اول اینکه هدلایت های با وات بالا و خط کات دار استفاده کنید، مثل m8pro و یا هدلایت لنزی y6 .
      دوم اینکه از زنون های فست شارژ قوی استفاده کنید، مثل مدل های ۴۵۰ و ۶۰۰ وات کنباس دار.
      (البته قبل از انتخاب مدل ماشین و توان سیستم برقی خودروی خودتون رو حتما درنظر بگیرید)
      نور هدلایت و زنون در هر صورت یک مقدار مزاحمت رو ایجاد میکنه که این موضوع اجتناب ناپذیره ولی شما میتونید با تنظیم درست کاسه چراغ این مزاحمت رو به حداقل برسونید.

  2. Alireza Asgari گفته:

    سلام بنده خارج از ایران زندگی میکنم و چراغ اصلی ماشین رو نمیتونم تغییر بدم ، چون اگر تعویضش کنم برای گرفتن برگه ی کنترل خودرو به مشگل میخورم ولی میخواستم بدونم چه لامپی رو میتونم تهیه کنم برای چراغ اصلی که به کاسه‌ی چراغ بخوره و سفید باشه .
    منم مثل اون دوستمون که نوشته آستیگمات هستم و همیشه تو شب مشگل دارم ، چون اکثر خیابون ها چراغ با نور کافی ندارن و توی اتوبان ها کاملا تاریک هستند ، چون چراغی نیست.
    پیشاپیش یک دنیا ممنون میشم اگر بتونید راهنمایی کنید

    • لنزو رضا اسدیان
      کارشناس لنزو گفته:

      دوست عزیز سلام.
      برای راهنمایی و مشاوره بهتر لطفا به تلگرام واتس آپ ایتا و روبیکا این شماره پیام بدید.
      09103909605

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

لنزو لامپ

×