در خرید جلو پنجره خودرو به چه نکاتی توجه کنیم؟

خرید جلو پنجره خودرو

جلو پنجره خودرو را می‌توان جزو محصولاتی دانست که اهمیت زیادی در کارایی و البته زیبایی خودرو دارند. با این اوصاف اغلب مردم اطلاعات چندانی در رابطه با آن ندارد. همین مورد باعث می‌شود تا در زمان خرید جلو پنجره خودرو دچار اشتباهات مختلفی شوند. در واقع اغلب این افراد به خوبی با ماهیت و کارکرد این دسته از محصولات آشنایی ندارند. از طرفی دیگر نکات مهم برای خرید آن را نمی‌دانند. همین موضوع باعث می‌شود تا نتوانند به شیوه ایده‌آل نسبت به خرید یا انتخاب این دسته از محصولات اقدام نمایند. این مشکل همان چیزی است که ما قصد داریم تا در این مقاله آن را به شیوه ای مناسب برای شما برطرف سازیم. لذا اگر شما هم به دنبال خرید جلوپنجره خودرو هستید، بهتر است ما را تا انتهای این متن همراهی کنید.

جلو پنجره خودرو چیست؟

قبل از این که بخواهیم به نکات مهم برای خرید جلو پنجره خودرو بپردازیم، بهتر است ابتدا با ماهیت این محصول آشنا شویم. در واقع چیزی که اغلب افراد را دچار سردرگم می‌کند، عدم شناخت کافی از کارایی و ماهیت این محصول می باشد.

جلوپنجره خودرو را می توان یک قطعه پلاستیکی یا فلزی دانست در بخش جلوی خودرو نصب می شود. این وسیله وظیفه هدایت هوا به داخل رادیاتور را بر عهده دارد. افزون بر این موارد جلو پنجره ای در امنیت خودرو نقش زیادی دارد.
در واقع پره یا زبانه کاپوت که قفل کاپوت به وسیله آن باز می شود، در قسمت پشتی جلوپنجره قرار می گیرد. بر همین اساس است که نبود یا نداشتن جلو پنجره ای مناسب باعث می‌شود تا سارقان نتوانند به سادگی کاپوت خودرو را باز کرده و قطعات مهمی نظیر باطری خودرو را به سرقت ببرند. مازاد بر این موارد خود جلوپنجره هم تاثیر زیادی در زیبایی خودرو دارد.
بر همین اساس است که بسیاری از عاشقان خودروهای اسپرت نسبت به تعویض جلو پنجره فابریک اقدام می کنند.  این موضوع به آن ها کمک می‌کند تا جلوه زیباتری به خودروی خود ببخشند. با این اوصاف علاوه بر زیبایی، باید فاکتورها و مولفه های دیگری را هم در نظر داشت که باعث می‌شود تا در زمان خرید جلوپنجره خودرو انتخاب های بسیار ایده آل تری داشته باشید. ما در ادامه این موارد را خدمت شما عزیزان ذکر کرده ایم.

انواع جلو پنجره خودرو

نخستین و البته مهمترین مولفه برای خرید جلو پنجره خودرو، تعیین نوع آن می باشد.  در واقع باید عنوان کنیم که این روزها انواع مختلفی از جلو پنجره های خودرو خلق شده است. هر یک از این مدل ها بر اساس فاکتورها و مولفه های مختلفی دسته بندی می شوند. برای مثال برخی از آن ها بر اساس شیوه طراحی به دو گروه هوشمند و ساده دسته بندی می شوند.
گروهی دیگر آن ها را بر اساس جنس بدنه مانند پلاستیکی یا فلزی بودن دسته بندی می کنند. اما در حالت کلی جلو پنجره ها به سه دسته اسپرت، هوشمند و شرکتی تقسیم می‌شوند که ما در ادامه به اختصار هر کدام از آن ها را برای شما عزیزان شرح داده ایم.

خرید جلو پنجره اسپرت خودرو

این دسته از جلو پنجره ها عموماً در خودروهای اسپرت و پیشرفته نصب می‌شوند. در این دسته از خودروها علاوه بر زیبایی، توجه زیادی هم به خنک سازی موتور می‌شود. بر همین اساس است که جلو پنجره های اسپرت عموما تعداد شبکه‌های کمتری دارند.  همین مورد کمک می‌کند تا جریان هوای بیشتری وارد رادیاتور شود. این فاکتور در نهایت به خنک سازی بیشتر موتور کمک می کند.
برای دیدن مدل های این محصول با انتخاب جلو پنجره خودرو می توانید لیست کامل این محصول را در فروشگاه لنزو ببینید.

خرید جلو پنجره های فابریک یا شرکتی

جلو پنجره های فابریک یا شرکتی را می توان همان جلو پنجره های معمولی دانست که در کارخانه بر روی خودروها نصب می شود. این دسته از جلو پنجره ها عموماً بر روی جنبه کارآیی خود یعنی خنک‌سازی متمرکز شده اند و اغلب تولیدکنندگان توجه زیادی به زیبایی آن ندارند. با این اوصاف این مدل از محصولات عموماً استاندارد لازم برای خنک سازی خودرو را دارد. بر همین اساس است که اغلب رانندگان از آن استفاده می کنند.

خرید جلو پنجره
قیمت جلو پنجره انواع خودرو

خرید جلو پنجره هوشمند

جلو پنجره هوشمند را می توان به عنوان یکی از جدیدترین ترین مدل های جلو پنجره ای دانست  این دسته از جلو پنجره ها عموماً روی خودروهای الکتریکی نصب می‌شود. در این دسته از جلو پنجره ها تمام تمرکز بر روی جنبه زیبایی معطوف شده است. در واقع خودروهای الکتریکی هیچگونه نیازی به خنک سازی موتور ندارند. بر همین اساس است که عملاً جلو پنجره چندان کارایی خاصی در مکش هوا ندارد.

برای خرید جلو پنجره به چه نکاتی دقت کنیم؟

شاید بتوان این سوال را مهمترین و البته اصلی‌ترین موضوعی دانست که اغلب خریداران در هنگام خرید می پرسند. در واقع آن ها نمی دانند که در زمان خرید انواع جلو پنجره به چه نکات یا مولفه‌ هایی دقت کنند. در واقع باید عنوان کنیم که جلو پنجره، جنبه های مختلفی دارد و اغلب خودروها و رانندگان استانداردهای ویژه ای را برای خرید این محصول دارند. اما عموما با در نظر گرفتن چند مولفه می توانید خرید هوشمندانه و ایده آلی را داشته باشید.
نخستین فاکتوری که باید بدان دقت کنید، نوع جلو پنجره می باشد. ما انواع این محصولات را برای شما شرح داده ایم.  بدیهی است که اگر راننده یک خودروی معمولی هستید، انتخاب شما باید خرید جلو پنجره شرکتی باشد.
دومین نکته ای که باید دقت کنید، جنس محصول می باشد. عموماً جلو پنجره ها با استفاده از پلاستیک فشرده یا فلز و انواع پلیمرهای دیگر ساخته می شوند. هر یک از این متریال ها مزایا و معایب مختص به خود را دارند.  برای مثال مدل های پلاستیک فشرده عموماً در برابر ضربات دوام کمتری دارند. با این اوصاف قیمت آن ها نسبتاً مناسب تر است. در مقابل مدل های فلزی مقاومت بیشتری در برابر تغییرات دمایی یا ضربات مختلف دارند. با این اوصاف قیمت آن ها اندکی بیشتر می باشد. انتخاب این موضوع تا حدی به بودجه شما بستگی دارد. اما بهتر است اولویت خود را بر روی خرید مدل هایی با جنس پلاستیک فشرده بگذارید؛ چرا که این دسته از محصولات عموماً سازگاری بیشتری دارند.  مولفه دیگری که باید بدان دقت کنید، نوع خودرو و البته طراحی جلو پنجره شما می باشد. در واقع هر یک از مدل های خودرو جلو پنجره اختصاصی خود را دارند که در این میان هم هر کدام از آن ها به شیوه های مختلفی طراحی شده است. برای مثال این روزها بیش از ۱۰ نوع جلو پنجره مختلف وجود دارد که هر کدام از آن ها به شیوه متفاوت طراحی شده اند.  انتخاب این فاکتور تا حد زیادی به سلیقه و البته خواست شما بستگی دارد. با این اوصاف بهتر است در این میان اولویت خود را بر روی محصولاتی بگذارید که جریان هوا را به شیوه‌ای مناسب تر هدایت می کنند.

چنانچه قصد خرید جلو پنجره خودرو را دارید یا بررسی بهترین مدل های جلو پنجره برای هر خودرو را دارید، می توانید هم اکنون به فروشگاه لنزو لامپ مراجعه کنید. مازاد بر این شما می توانید در زمینه خرید با کارشناسان ما مشاوره نمایید.

امتیاز شما باعث بهبود کیفیت محتوا میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

لنزو لامپ

×