انواع پروژکتور خودرو را بشناسید

چراغ پروژکتور خودرو

پروژکتور خودرو را می توان به عنوان یکی بهترین مدل های چراغ برای خودرو های امروزی دانست که می تواند در شرایط مختلف مورد استفاده واقع شود. در حقیقت این دسته از چراغ ها می توانند در شرایط تاریکی، مه یا بوران به کمک رانندگان بیایند.

پرژکتور خودرو به دلیل شدت نور بالایی که دارد، می تواند در این شرایط تا فاصله های دور دست را هم روشن کند. در حقیقت این چراغ ها قدرت پرتاب نور بسیار عالی دارند؛ به همین جهت است که به آن ها، مه شکن هم گفته می شود.

اما باید عنوان کنیم که انواع مختلفی از پروژکتور خودرو وجود دارد که متاسفانه اکثریت مردم با آن ها آشنایی ندارند. همین عدم آشنایی هم سبب شده است تا نتوانند در زمان انتخاب، مدل های مناسبی را خریداری کنند.

ما در این مقاله نه تنها انواع پروژکتور خودرو را برای شما عزیزان شرح می دهیم، بلکه چند مورد از بهترین و البته پرکاربردترین آن ها را هم برای شما بررسی می کنیم. لذا اگر تمایل دارید تا انواع پرژکتور خودرو را بشناسید، بهتر است ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

پروژکتور خودرو چیست؟

قبل از این که بخواهیم انواع پروژکتور خودرو را شرح دهیم، بهتر است ابتدا ماهیت این محصول را بدانید. در حقیقت پروژکتورها به طیفی از چراغ های خودرو گفته می شوند که به سبب طراحی شان، دارای قدرت پرتاب نور بسیار زیادی هستند. عموما این دسته از محصولات دارای چند ردیف لامپ در فضای کوچک هستند.

این لامپ ها با توجه به نحوه قرارگیری و البته مهندسی بدنه شان، می توانند نور در فراوانی را تولید نمایند که می تواند برد بسیار عالی هم داشته باشد. همین مورد سبب شده است تا به آن ها چراغ مه شکن هم گفته شود؛ چرا که در شرایط مه می تواند کاربرد بسیار بهتری از چراغ های معمولی داشته باشد.

چراغ های پروژکتور در بخش جلویی و عموما در قسمت زیرین سپر جلویی نصب می شود. این موقعیت کمک می کند تا بتواند در زمان برف و مه جاده را بهتر روشن کند. البته این چراغ ها در خودرو های آفرود در بخش فوقانی هم نصب می شود. کنار چراغ های جلویی، بخش های کناری و عقبی هم جزو مکان هایی هستند که در آن ها از پروژکتور ها استفاده می شود.

در این پرژکتور ها عموما از چراغ های ال ای دی، زنون ، لیزری و… استفاده می شود که هر کدام از آن ها مزایای منحصر به خود را دارند. اما در این بین چراغ های ال دی همواره کمترین مصرف و البته بهترین بازدهی را داشته اند. به همین جهت است که اغلب شرکت ها از این دسته چراغ ها استفاده می کنند.

انواع پرژکتور خودرو

پروژکتور های خودرو را بر اساس فاکتورهای مختلفی دسته بندی می کنند. برای مثال ابعاد، نوع ال ای دی به کار رفته و… که هر کدام رویه مختلفی دارد. اما رایج ترین نوع دسته بندی بر اساس علائم به کار رفته صورت می گیرد. در این روش انواع پروژکتور را به سه دسته اصلی زیر تقسیم می کنند.

  • پروژکتور ال ای دی

این دسته از پروژکتور ها دارای چراغ های ال ای دی مختلفی هستند که به صورت منظم در کنار همدیگر قرار گرفته اند. از معروف ترین این مدل ها می توان به لایت بار ها اشاره نمود. در واقع لایت بار ها چراغ های بزرگی هستند که درون آن ها چند رشته لامپ ال دی قرار گرفته است. این مورد سبب می شود تا شدت نور بالایی داشته باشد.

  • پروژکتور های لیزری

این دسته از پروژکتور ها عموما دارای چراغ های ویژه ای هستند که توسط شرکت های معتبر خارجی تولید می شود. بی ام وی از جمله مطرح ترین شرکت هایی است که همواره از نورافکن های لیزری در خودرو های خود استفاده می کند.

  • خرید انواع پروژکتور
    انواع پروژکتور خودرو با بهترین کیفیت از فروشگاه لنزو

    پروژکتور های زنون

نورافکن های زنون را می توان از جمله مطرح ترین مدلی های نور افکن در بازار دانست. این دسته از چراغ ها عموما شدت نور بسیار بالایی دارند. همین مورد هم سبب شده تا گزینه ای مناسب برای شرایط مه یا بوران باشند.

در نظر داشته باشید که این دسته بندی صرفا بر اساس نوع چراغ به کار رفته در پروژکتور می باشد. این لامپ ها می توانند در بسیاری از فاکتور ها با همدیگر متفاوت باشند. از طرفی دیگر این موضوع متناسب با پیشرفت تکنولوژی در این حوزه تغییر می کند.

محبوب ترین مدل های پروژکتور خودرو

ما در ادامه به برخی از محبوب ترین مدل های پروژکتور خودرو را برای شما ذکر کرده ایم که می تواند شناخت بهتری از این محصولات به شما بدهد.

پروژکتور 3D تایگر

این محصول را می توان به عنوان یکی از بهترین و البته منحصر به فرد ترین مدل های پرژکتور موجود در بازار دانست. این دسته از تولیدات دارای چیپ های csp هستند. از طرفی دیگر در بدنه آن ها نیز لنز های مختلفی به کار رفته و دارای خط نور هستند. همین موضوع هم سبب شده تا قدرت پرتاب نور بسیار مناسبی داشته باشند. مجموع این موارد باعث شده است تا پروژکتور 3D تایگر به یکی از بهترین انتخاب ها برای خودرو های ایرانی بدل شود. این چراغ مه شکن را می توانید روی پرژکتور جلوی پژو 207، L90، رنو مگان، کپچر، ساندرو، داستر، ویتارا و … به راحتی نصب کنید.

پروژکتور 405

یکی از بهترین مدل های پرژکتور خودرو است که در انواع رنگ های سفید و زرد تولید می شود. این محصول با تکیه بر ساختاری که دارد، می تواند به بهترین وجه ممکن نور را پرتاب کند. از طرفی دیگر این محصول گرمای بسیار کمی تولید می کند و به همین جهت عمر بالایی هم دارد. این در نوع خود سبب شده تا یک انتخاب بسیار عالی برای مصرف کنندگان باشد.

پروژکتور کریستالی پارس

پروژکتور کریستالی پارس یکی دیگر از محصولات زیبای ایرانی است که جذابیت منحصر به فردی در بخش طراحی خود دارد. این مدل از محصولات می توانند انتخاب بسیار مناسبی برای دارندگان خودروهای پارس باشند. در این پرژکتور ها امکان نصب لامپ های ال ای دی و “زنونوجود دارد. همین مورد هم سبب شده تا گستره کارایی بسیار زیادی داشته باشد. موضوع دیگری که سبب جذابیت این محصول شده، شیوه مهندسی آن است که باعث تمرکز حداکثری نور می شود.
مجموع این موارد در کنار هم موجب شده تا این محصول به عنوان یک انتخاب عالی برای مردم تلقی شود. البته این تنها انتخاب عالی نیست که شما می توانید داشته باشید، شما با مراجعه به فروشگاه لنزو، می توانید “بهترین مدل های پروژکتور خودرو را با قیمت مناسب خریداری کنید.

امتیاز شما باعث بهبود کیفیت محتوا میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

لنزو لامپ

×