انواع آینه خودرو

انواع آینه خودرو

آینه خودرو را می توان به عنوان یکی از لوازم جانبی اما بسیار حائز اهمیت در خودروها دانست. به گونه ای که عملا رانندگی بدون کمک آن ها امری بسیار دشوار و گاهاً غیر ممکن است. اهمیت این قلعه باعث شده تا خودروسازان انواع آینه خودرو را خلق نمایند. هر کدام از آن ها به نحوی در کنترل ترافیک و بهبود رانندگی تاثیر دارند. با این اوصاف کم نیستند افرادی که به خوبی با انواع آینه خودرو آشنایی ندارند.  همین مورد باعث می‌شود تا در زمان خرید یا انتخاب این محصولات دچار اشتباه شوند. ما در ادامه این مقاله قصد داریم تا مروری بر روی این دسته از محصولات داشته باشیم. لذا اگر شما هم به دنبال خرید انواع آینه خودرو هستید، بهتر است ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

آینه خودرو چیست؟

شاید بتوان گفت آینه خودرو جزو ابتدایی ترین اما اساسی ترین قطعات موجود در خودروها به شمار می آید. در واقع این دسته از محصولات بازتابنده تصویر بوده و به راننده کمک می‌کند تا تسلط کاملی به طرفین خودرو و البته فضای پشت سری آن داشته باشند. این موضوع در زمان رانندگی و به ویژه در موقعیت هایی همچون ترافیک، پارک کردن و موارد مشابه اهمیت بیشتری به خود می گیرد. همین موضوع سبب شده تا خودروسازان انواع مختلفی از آینه های خودرو را خلق نمایند.
در حال حاضر تمام آینه های خودرو را به دو دسته آینه بغل (جانبی) و عقب تقسیم می کنند. هریک از این مدل ها نیز خود می توانند زیر مجموعه های بیشتری داشته باشند. این فاکتور باعث می‌شود تا تنوع و گستردگی این دسته از تولیدات به مراتب بیشتر شود. ما در ادامه مروری بر روی آن ها خواهیم داشت.

انواع آینه خودرو کدامند؟

همانگونه که اشاره کردیم این روزها انواع مختلفی از آینه خودرو خلق شده است. هر یک از این مدل ها دارای نقاط ضعف و قوت منحصر به خود می باشد.  هر مدل از آینه ها برای بخش خاصی از خودرو کاربرد داشته و به شیوه‌ای متفاوت دید راننده را بهبود می بخشند.  ما در ادامه این مدل ها را به همراه زیر دسته آن ها خدمت شما عزیزان شرح داده ایم.

آینه بغل (آینه جانبی) خودرو

آینه جانبی را می‌توان نخستین آینه هایی دانست که با شنیدن اسم آینه خودرو در ذهن رانندگان مجسم می شود. در واقع این دسته از آینه ها در گوشه های کناری خودرو و در کنار پنجره نصب می شوند. این دسته از آینه ها می توانند دید راننده نسبت به سمت چپ و راست را افزایش دهند. این دید برای زمان پارک، حرکت در جاده و موقعیت های مختلفی همچون ترافیک و…. اهمیت بسیار زیادی دارد. بر همین اساس است که سازندگان انواع مختلفی را از آن تولید نموده اند.
در حال حاضر آینه های جانبی خودرو به دو دسته مکانیکی و الکتریکی تقسیم می شوند. مدل های مکانیکی عموماً در خودروهایی با مدل پایین دیده می‌شود. در این دسته از محصولات عموماً تنظیم آینه به وسیله دست انجام می شود. این مدل ها غالباً قیمت اندکی داشته و ساختار آن ها بسیار ساده و ابتدایی است. با این اوصاف می توانند نیاز رانندگان را در بهترین وجه ممکن برطرف سازند.
دسته دوم از آینه های جانبی دارای ساختاری الکتریکی هستند. این ساختار باعث می شود تا تنظیم آینه به شیوه‌ای بسیار بهینه تر صورت گیرد.
مازاد بر این در قسمت پشتی آن ها چراغ های مختلفی تعبیه شده که در زمان هشدار یا راهنما زدن می تواند روشن شود.
لازم به ذکر است که اغلب آینه های الکتریکی در زمان پارک کردن به صورت اتوماتیک جمع می‌شوند. این موضوع باعث می‌شود تا احتمال آسیب دیدن آن ها در اثر برخورد با خودروهای دیگر به حداقل حالت ممکن برسد.  چنین ساختار هوشمندی باعث شده تا این تولیدات در میان رانندگان محبوبیت زیادی پیدا کند.

 آینه خودرو
آینه خودرو لنزو

آینه عقب خودرو

آینه عقب نوع دیگری از انواع آینه خودرو به شمار می آید.  در واقع این دسته از آینه ها در داخل خودرو و فضای بالای سر راننده نصب می شود. ابن دسته از آینه ها به راننده کمک می کند تا دید بهتری بر روی ترافیک پشت سر خود داشته و فضای عقب خودرو را به شیوه ی بهینه‌تر ملاحظه نماید. چنین آینه هایی برای موقعیت هایی همچون ترافیک، پارک کردن و موارد مشابه اهمیت بسیار زیادی دارد. این موضوع باعث شده تا پیشرفت های مختلفی در زمینه ساخت آن ها به وجود بیاید.
در حالت کلی اغلب خودروهای ایرانی دارای آینه عقب مکانیکی هستند. این دسته از آینه عقب ها در قسمت بالایی قرار گرفته و به شیوه دستی تنظیم می‌شوند.
البته در دهه های اخیر مانیتوری در جلوی راننده قرار گرفته که از طریق دوربینی در سپر خودرو نصب شده، می‌تواند تصویر واضحی از فضای پشت سر خود را به راننده بدهد. اگر چه این دسته از محصولات از لحاظ فیزیکی آینه به شمار نمی‌آیند اما در واقع وظایف آینه عقب را انجام می دهند. همین مورد باعث شده تا اغلب افراد آن ها را در این دسته‌بندی جای دهند. با این اوصاف چنین محصولاتی، دقت بالایی برای زمان پارک دارند.  بر همین اساس است که اغلب خودروهای پیشرفته از آن بهره می جویند.
با انتخاب آینه خودرو که در دسته لوازم کاربردی خودرو قرار دارد، می توانید انواع این محصول را در فروشگاه لنزو مشاهده و در صورت نیاز اقدام به خرید کنید.

پرفروش ترین آینه های خودرو

در زیر پرفروش ترین آینه های خودرو را ملاحظه می کنید.

سخن آخر
آینه خودرو را می‌توان یکی از مهمترین اجزای داخلی خودرو دانست.  همین اهمیت هم سبب شده تا انواع مختلفی از این محصولات پا به عرصه وجود بگذارند.
ما در این مقاله سعی داریم تا انواع آینه خودرو را برای شما عزیزان شرح دهیم. با این اوصاف باید بدانید که هر یک از این دسته بندی ها خود می تواند زیر مجموعه های بیشتری داشته باشد.  لذا اگر به دنبال خرید انواع آینه خودرو هستید و تمایل دارید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید، می توانید هم اکنون با کارشناسان ما در گروه لنزو لامپ تماس حاصل فرمایید.

امتیاز شما باعث بهبود کیفیت محتوا میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

لنزو لامپ

×