اقدامات لازم جهت امنیت خودرو

امنیت خودرو
این روز ها میزان سرقت خودرو ها و به ویژه خودرو های داخلی رشد بسیار بالایی پیدا کرده است. همین مورد سبب شده تا رانندگان توجه بیشتری به امنیت خودرو داشته باشند. با این وجود، امنیت خودرو را نمی توان در یک یا چند قدم ساده تعریف نمود.
در واقع این کار جنبه های مختلفی دارد که بایستی تمام آن ها را به خوبی و در بهترین وجه ممکن انجام دهید تا ریسک سرقت خودرو شما به حداقل برسد.
البته باید عنوان کنیم که این روز ها اغلب سارقان با تمام جنبه های سرقت خودرو ها آشنایی دارند. به همین جهت است که می توانند اغلب روش ها را دور بزنند.
با این وجود بکارگیری راهکارهای امنیتی می تواند تا حد زیادی مانع از آن ها شده و یا فرآیند سرقت را به تاخیر بیندازد.
این موضوع به نوبه خود می تواند ریسک کار را برایشان بیشتر کند. متاسفانه اغلب مردم با این نکات و البته راهکار ها آشنایی ندارند.
 همین مورد باعث می شود تا نتوانند به شیوه ای مناسب از خودرو خود مراقبت کنند.

ما در ادامه این مقاله قصد داریم تا به شیوه ای دقیق این موضوع را خدمت شما عزیزان شرح دهیم. لذا اگر تمایل دارید تا در مورد امنیت خودرو اطلاعات بیشتری را کسب کنید، بهتر است ما را تا انتهای این متن همراهی کنید.

انواع لوازم امنیتی خودرو

فروشگاه لنزو انواع ” لوازم امنیتی خودرو را برای تمامی خودروها باکیفیت بالا و مناسب ترین هزینه موجود دارد.

در ادامه به مهم ترین این محصولات امنیتی که هر راننده ای باید آن را داشته باشد، اشاره می کنیم.

نکات مهم برای افزایش امنیت خودرو

همانگونه که عنوان کردیم، امنیت خودرو جنبه های مختلفی دارد. لذا شما هم باید اقدامات متفاوتی را انجام دهید تا بتوانید این امنیت را به بالاترین سطح ممکن برسانید.
ما در ادامه این مقاله تعدادی از این اقدامات را خدمت شما عزیزان بیان کرده ایم. در نظر داشته باشید که هر کدام از این روش ها تا حد زیادی توانسته اند کارایی خود را اثبات نمایند. به همین جهت است که ما هم آن ها را ذکر کرده ایم.

تعویض قفل و کلید های خودرو

اگر خودروتان را از افراد ناشناس و یا مشکوکی خریداری کرده اید، بهتر است بعد از خرید حتما قفل ها و کلیدهای آن را به طور کامل عوض نمایید؛ چرا که احتمال دارد این اشخاص از طریق کلید های زاپاس اقدام به سرقت خودرو نمایند.

استفاده از قفل فرمان

معرفی انواع قفل فرمان خودرو
امنیت خودرو با استفاده از انواع قفل فرمان خودرو
انواع قفل فرمان را می توان به عنوان یکی از بهترین و البته ایده آل ترین محصولاتی در نظر گرفت که برای جلوگیری از سرقت خودرو ها ایجاد شده است. این دسته از محصولات می توانند در ساده ترین وجه ممکن مانع را سرقت خودرو شما شوند.
در واقع این محصولات بر روی غربیلک فرمان نصب شده و مانع از چرخش آن می شوند. به همین جهت است که چنین تولیداتی ریسک سرقت خودرو شما را کاهش می دهند.

مکان پارک 

تقریبا تمام خودروها زمانی به سرقت می روند که شما آن ها را در جای نامناسبی پارک کرده باشید. قرار دادن خودرو ها در مناطق خلوت و یا تاریک می تواند سارقین را ترغیب نماید.
در واقع این مکان ها عملا زمینه را برای سرقت خودرو فراهم می کند. به عبارتی شما هم خودروتان را عملا در اختیار سارقان قرار داده اید.
به همین جهت توصیه می شود تا خودروی خود را در مکانی قرار دهید که عملا در دید مردم و یا دوربین های مدار بسته باشد.

استفاده از قفل پدال خودرو

قفل فرمان یا قفل پدال
قفل فرمان یا قفل پدال کدام برای امنیت خودرو مناسب است
قفل پدال خودرو را می توان از دیگر تجهیزات منحصر به فردی دانست که می تواند ریسک به سرقت رفتن خودروی شما را کاهش دهد. در واقع این دسته از تولیدات بر روی پدال های خودرو نصب می شوند و آن را را قفل می کنند. این کار باعث می شود تا عملاً حرکت دادن خودرو غیر ممکن شود.

لازم به ذکر است که اغلب سارقان زمانی که قفل پدال را مشاهده می کنند، از سرقت آن خودرو منصرف می شوند؛ چراکه برای باز کردن قفل پدال بایستی خم شد که این موضوع هم دید آن ها بر اطراف را کاهش می دهد.

قفل فرمان یا قفل پدال ؟!

اگر نمی دانید کدام یک بهتر است شما به خواندن مقاله ای در این راستا دعوت می کنیم. که با انتخاب آن می توانید اطلاعات مفیدی کسب کنید.

بستن درب و شیشه
زمانی که خودرو خود را ترک می کنید، اطمینان حاصل کنید که تمام درب و شیشه های آن را به طور کامل بسته اید. چراکه اغلب سارقان با مشاهده درب و یا شیشه باز جذب یک خودرو می شوند. آن ها با دیدن این صحنه ها متوجه سهل انگاری راننده شده و فرصت را غنیمت می شمارند. لذا اصلا چنین فرصتی را به آنها ندهید.

استفاده از قفل رینگ

قفل رینگ ایران خودرو
قفل رینگ ایران خودرو با کیفیت بالا برای امنیت خودرو
قفل رینگ ” را می توان به عنوان یکی از بهترین تولیداتی در نظر گرفت که برای افزایش امنیت خودرو ها خلق شده است. این دسته از تولیدات در واقع همان پیچ و مهره های رینگ خودرو هستند. با این تفاوت که با استفاده از آچار های معمولی باز نمی شوند، بلکه بایستی برای باز کردن آن ها از کلید مخصوص استفاده نمود.

این کلید ها به صورت سفارشی تولید می شوند. به همین جهت است که عملا سارقان نمی توانند چرخ خودرو ها را با خود ببرند.

استفاده از قفل کاپوت خودرو

قفل کاپوت ضد سرقت خودرو
قفل کاپوت ضد سرقت پژو 405 برای امنیت خودرو
قفل کاپوت خودرو را می توان به عنوان یکی دیگر از مهمترین و البته حیاتی ترین مولفه هایی دانست که می تواند احتمال به سرقت رفتن خودرو شما را کاهش دهد.
قفل کاپوت باعث اتصال محکم کاپوت به بدنه خودرو می شوند. به همین جهت است که تنها در صورت باز کردن قفل آن ها امکان دسترسی به فضای داخلی خودرو ها وجود دارد. این موضوع باعث می شود تا ریسک به سرقت رفتن اجزای داخلی نظیر باتری، کامپیوتر و… خودرو ها به حداقل برسد.
سخن پایانی 
امنیت خودرو را می توان به عنوان یکی از مهم ترین مولفه هایی در نظر گرفت که بایستی رانندگان توجه ویژه ای بدان داشته باشند. این موضوع با انجام اقدامات مختلفی ممکن می شود.
ما در این مقاله سعی کردیم تا برخی از این اقدامات را خدمت شما عزیزان بیان کنیم. با این وجود اگر به دنبال خرید محصولات امنیتی برای خودرو خود هستید و یا در این رابطه اطلاعات بیشتری نیاز دارید، می توانید هم اکنون با کارشناسان ما در لنزولامپ تماس حاصل فرمایید.
امتیاز شما باعث بهبود کیفیت محتوا میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

لنزو لامپ

×