در خرید قفل کاپوت به این نکات توجه کنید

خرید قفل کاپوت خودرو
قفل کاپوت را می توان به عنوان یکی از منحصربه فردترین و البته ایده آل ترین محصولاتی در نظر گرفت که این روزها برای ممانعت از سرقت خودروها توسعه یافته است. در واقع این دسته از تولیدات می توانند در ساده ترین وجه ممکن مانع از سرقت وسایل داخل کاپوت خودرو شما شوند.
با وجود اهمیت این قطعه، اما هنوز هم بسیاری از مردم اطلاعات دقیقی در رابطه با قفل کاپوت ندارند و یا نمی دانند در زمان خرید قفل کاپوت به چه نکاتی دقت نمایند. این موضوع همان فاکتوری است که باعث شده تا بستر لازم برای سرقت خودرو ها فراهم شود.

ما در ادامه این مقاله قصد داریم تا به شیوه ای دقیق این موضوع را زیر ذره بین نقد و بررسی خود قرار دهیم. لذا اگر شما هم تمایل دارید تا در این رابطه اطلاعات بیشتری را کسب کنید، بهتر است با ما همراه شوید.

کاپوت خودرو چیست؟

قبل از این که بخواهیم در رابطه با خرید قفل کاپوت خودرو و نکات مهم برای خرید آن صحبت کنیم، بهتر است ابتدا مروری بر روی این محصول و البته ماهیت آن داشته باشیم. چرا که اغلب مردم شناخت چندانی از آن ندارند. در واقع قفل کاپوت به قطعات فلزی کوچکی گفته می شود که بر روی بخش کناری کاپوت خودرو ها نصب می شود. این دسته از تولیدات بدنه ای فلزی و بسیار مقاوم دارند.
قفل کاپوت ها باعث اتصال محکم کاپوت به بدنه می شوند. این محصول بر روی بدنه خود یک قفل دارند که تنها به وسیله باز کردن آن امکان برداشتن کاپوت وجود دارد. به عبارت ساده تر حتی با کشیدن پران کاپوت هم امکان باز کردن کاپوت وجود ندارد و تنها راه ممکن باز کردن این قفل می باشد.
این موضوع باعث شده تا عملا سرقت محتویات داخل کاپوت برای سارقین بسیار سخت و زمان بر باشد.
نکته قابل توجه این است که بدنه خود این محصول هم از جنس فولاد بسیار مقاوم می باشد. از طرفی دیگر خود قفل کاپوت هم به وسیله اتصالات بسیار محکم بر روی کاپوت ها نصب می شود.

به همین جهت است که امکان برش و یا جداسازی آن وجود ندارد. ترکیب کلی این موارد در کنار همدیگر سبب شده تا قفل کاپوت ها گزینه ای مناسب برای ممانعت از سرقت محتویات داخل خودرو نظیر باتری، کامپیوتر و… باشند.

نکات مهم برای خرید قفل کاپوت خودرو

همانگونه که ذکر کردیم، قفل کاپوت خودرو به عنوان یک وسیله بسیاری ایده آل و کارآمد شناخته می شود. البته این موضوع به شرطی است که شما بتوانید مدل مناسبی از آن را خریداری نمایید.

برای این کار باید در زمان خرید به نکات مهمی دقت داشته باشید. متاسفانه بسیاری از مردم اطلاعات دقیقی در رابطه با این نکات ندارند.

ما در ادامه برخی از این نکات را خدمت شما عزیزان بیان کرده ایم که می تواند فرآیند خرید قفل کامپیوتر را برای شما بسیار ساده تر نماید.

  • جنس بدنه قفل کاپوت
جنس بدنه را می توان به عنوان یکی از ایده آل ترین و البته منحصر به فرد ترین فاکتورهایی در نظر گرفت که بایستی در زمان خرید قفل کاپوت بدان دقت کنید.
در حقیقت قفل کاپوت ها از متریال های مختلفی ساخته می شوند. آهن، فولاد، پلاستیک فشرده و… بخشی از این متریال ها هستند.
اما در این بین، بهترین انتخاب ممکن محصولاتی است که از جنس فولاد ضد زنگ ساخته می شوند.

این محصولات نه تنها در برابر ضربه سارقان مقاومت عالی دارند، بلکه در برابر تغییرات دمایی هم بسیار مقاوم هستند. همین مورد سبب شده تا بهترین انتخاب ممکن باشند.

  • هماهنگی با مدل خودرو 
اغلب قفل کاپوت ها برای طیف ویژه ای از خودرو ها تولید می شوند. در واقع هر نوع قفل کاپوت تنها برای طیف خاصی از خودروها مناسب است.
به همین جهت بهتر است در زمان خرید قفل کاپوت خودرو، حتما مدلی را انتخاب کنید که با خودرو شما سازگاری داشته باشد.

البته باید عنوان کنیم که این کار چندان سخت نیست. تنها کافی است تا نوع خودرو خود را به فروشنده اعلام کنید تا مدل مناسب آن را به شما ارائه دهد.

  • نوع و تعداد کلید 
قبل از هر چیزی باید عنوان کنیم که سارقین خودرو ها می توانند قفل کاپوت ها را هم باز کنند. اما عموما باز کردن آن ها زمان بیشتری را از سارق می گیرد. به گونه ای که غالبا ریسک سرقت را برایشان بیشتر می کند.
برای این که شما بتوانید این ریسک را به حداکثر برسانید، باید قفل کاپوت هایی با کلید کامپیوتری خریداری نمایید.
این کلید ها عموما چهار پر هستند و باز کردن قفل آن ها با شاه کلید امکان پذیر نیست.

همین مورد سبب می شود تا سرقت این دسته از تولیدات زمان بیشتری را بگیرد. افزودن بر این موارد اغلب قفل کاپوت ها دارای کلید های یدک هستند. اما هر چه تعداد آن ها بیشتر باشد، به نفع خودتان است. لذا سعی کنید تا محصولاتی را خریداری نمایید که تعداد مناسبی کلید یدک داشته باشند.

مشاهده کنید: ” انواع قفل کاپوت خودرو

  • قیمت قفل کاپوت 
قیمت را می توان به عنوان یکی از مهم ترین و البته حیاتی ترین مولفه هایی در نظر گرفت که این روزها خریداران دقت زیادی بدان دارند. این موضوع با توجه به شرایط اقتصادی این روزها اهمیت بسیار بیشتری به خود گرفته است. با این وجود باید عنوان کنیم که قیمت ترکیبی از فاکتورهای فوق می باشد.
برای مثال محصولاتی که از جنس فولاد هستند، قیمت بیشتری نسبت به مدل های پلاستیکی دارند. اما باید گفت که قفل کاپوت با انواع رنج قیمتی در بازار وجود دارد. چنانچه تمایل دارید تا قیمت دقیق قفل کاپوت را بدانید و یا به دنبال اطلاعات تکمیلی برای خرید قفل کاپوت هستید، که می تواند هم اکنون با کارشناسان ما در لنزو لامپ تماس حاصل فرمایید.
امتیاز شما باعث بهبود کیفیت محتوا میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

لنزو لامپ

×