قفل فرمان یا قفل پدال؟ کدام یک بهتر است؟

قفل فرمان یا قفل پدال

از دیر باز مقوله سرقت خودرو ها جزو مسائلی بوده که هراس را در دل رانندگان به وجود آورده است. قفل فرمان و قفل پدال دو محصولی در دسته لوازم امنیتی خودرو هستند که تا حدی در جهت کاهش این نگرانی خلق شده اند. این دو محصول می توانند به نوبه خود مانع از حرکت خودرو شوند. به همین جهت است که نقشی بازدارنده در سرقت خودرو ها دارند.
اما باید عنوان کنیم که این روزها توانایی سارقان هم بیشتر شده است. به همین جهت است که اکثریت آن ها می توانند این قفل ها را در کمترین زمان ممکن باز کنند. لذا نمی توان صرفا به این دسته از تولیدات اکتفا نمود. البته این به معنی عدم کاربرد آن ها نیست. قفل فرمان و قفل پدال می توانند سرعت عمل سارقان در حین سرقت را کاهش دهند.
از طرفی دیگر وجود این قفل ها ریسک کار را برای آن ها افزایش می دهد. به همین جهت است که بیشتر سارقان با مشاهده چنین قفل هایی، از سرقت ماشین صرف نظر می کنند. ما در ادامه مرور دقیق تری بر روی این محصولات داشته ایم. لذا اگر شما هم نمی دانید که بین قفل فرمان یا قفل پدال کدام بهتر است، حتماً ما را تا انتها همراهی کنید. اما قبل از آن بهتر است مروری بر ماهیت هر یک از این محصولات داشته باشیم.

ماهیت قفل فرمان

قفل فرمان خودرو
قفل فرمان یا قفل پدال کدام بهتر است؟

قفل فرمان خودرو را می توان جزو بهترین ابتکارات قرن برای ممانعت از سرقت خودرو دانست. این محصولات در واقع یک وسیله میله ای هستند که بر روی فرمان قرار می گیرند. شما می توانید قفل فرمان را بر روی غربیلک محکم کرده و بدین ترتیب مانع از چرخش آن شوید. این موضوع باعث می شود تا سارقان حتی بعد از ورود به اتومبیل و یا روشن کردن آن هم نتوانند خودرو را حرکت دهند.
قفل های فرمان عموما در دو نوع قفل فرمان عصایی و قفل فرمانی کشویی وارد بازار شده اند. تقریبا عملکرد هر دو مدل یکسان است و مانع از چرخش فرمان می شود. بر روی بدنه این محصولات یک قفل دیگر وجود دارد که صرفا با کلید باز می شود. شما می توانید بعد از تنظیم اندازه ها، با استفاده از این بخش، فرمان را محکم نمایید.

می توانید با خواندن مقاله “انواع قفل فرمان” اطلاعات کامل تری در این خصوص کسب کنید.

ماهیت قفل پدال

قفل پدال نیز از دیگر ابتکاراتی است که در زمان عرضه خود توانست تاثیرات زیادی در کاهش سرقت ها داشته باشد. این محصول هم ساختاری مشابه قفل فرمان دارد. با این تفاوت که شما می بایست آن را بر روی پدال ها نصب کنید. به عبارت ساده تر شما می توانید این محصول را بر روی  پدال های کلاچ و گاز نصب کنید.
استفاده از قفل پدال باعث می شود تا عملاً این پدال ها تحت هیچ شرایطی کار نکنند. بدین ترتیب سارق نمی تواند خودرو را حرکت دهد. نکته جالب تر این که این روز ها مدل هایی از این محصولات وارد بازار شده که همزمان پدال و فرمان را قفل می کنند. این محصولات در واقع یک قفل فرمان هستند که میله آن ها اندکی بلندتر است و می تواند پدال ها را نیز قفل نماید.
البته باید عنوان کنیم که این محصولات هم بازدارندگی صد در صدی ندارند. در واقع سارقان می توانند این قفل ها را نیز در کمترین زمان ممکن باز نمایند. اما در هر حال بیشتر سارقان و به ویژه سارقان آماتور، زمانی که این قفل ها را بر روی خودرو ها مشاهده نمایند، از سرقت آن صرف نظر می کنند.

مزایای استفاده از قفل فرمان و قفل پدال

همانگونه که در بالاتر عنوان کردیم، این روزها سارقان می توانند قفل فرمان یا قفل پدال را دور بزنند. البته این موضوع را نمی توان به عنوان دلیل ناکارآمدی آنان تلقی نمود. در حقیقت این سارقان هستند که هر روز پیشرفت بیشتری در کار آن ها حاصل می شود. به همین جهت است که می توانند هر نوع قفلی را دور بزنند؛ اما این محصولات مزایایی هم دارند که ما در ادامه به بررسی آن ها پرداخته ایم.

کاهش سرعت سارق

بیشتر قفل فرمان ها باعث می شوند تا سارقان زمان بیشتری را برای سرقت و باز نمودن آن از دست بدهند. این موضوع شانس گیر افتادن آن ها را افزایش می دهد.

دور کردن سارقان

عموما بعد از دستگیری سارقان خودرو توسط نیرو های انتظامی، اعترافات مختلفی از آن ها گرفته می شود که می تواند نکات مناسبی را در خود داشته باشد. در بیشتر این اعترافات بیان شده که سارقان بعد از مشاهده قفل پدال و یا قفل فرمان، از سرقت خودرو صرف نظر می کنند. البته این موضوع بیشتر در بین سارقان آماتور مشهود است. اما سارق حرفه ای نیز اولویت را بر روی خودروهایی می گذارند که فاقد قفل فرمان یا قفل پدال هستند.

مزایای استفاده از قفل پدال نسبت به قفل فرمان

قفل پدال گارد
قفل پدال گارد بهترین لوازم امنیتی خودرو

همانگونه که اشاره کردیم، هیچ کدام از قفل های یاد شده (قفل فرمان یا قفل پدال) نمی تواند مانع از عملکرد سارقان شود؛ چرا که آن ها در هر حال راهی برای دور زدن پیدا می کنند. اما در این بین قفل پدال به عنوان یک محصول بهتر تلقی می شود. این محصولات در مقایسه با قفل فرمان می تواند بازدارندگی بیشتری از خود نشان دهند. در حقیقت سارقان می بایست برای باز کردن آن ها، خم شوند. این موضوع باعث می شود تا دیدی نسبت به محیط اطراف نداشته باشند.
این فاکتور به نوبه خود سبب می شود تا ریسک به دام انداختن آن ها افزایش یابد. در مقابل سارقان برای دور زدن قفل فرمان، غربیلک فرمان را جدا کرده و با غربیلکی که به همراه دارند، جایگزین می کنند. این کار سرعت عمل بیشتری داشته و سارق در حین انجام کار به اطراف دید کامل دارد. به همین جهت دور زدن قفل فرمان ریسک کمتری دارد.
موارد فوق بارها توسط سارقان به دام افتاده، ذکر شده است. در واقع بیشتر این سارقان تمایل ندارند تا چنین ریسکی را به جان بپذیرند. به همین جهت ترجیح می دهند تا از سرقت خودرو هایی که قفل پدال دارند، صرف نظر کنند.
مزیت دیگری که قفل پدال ها در خود دارند، اندازه کوچک و قیمت مناسب آن ها می باشد. این محصولات ابعاد کوچکتری دارند. به همین جهت قرار دادن آن ها در ماشین بسیار ساده تر می باشد. مجموع این موارد سبب شده تا محبوبیت بیشتری در بین رانندگان داشته باشند.

سخن آخر
قفل فرمان و قفل پدال هر دو جزو بهترین و البته ایده آل ترین محصولاتی هستند که برای جلوگیری از سرقت خودرو ها ایجاد شده اند . این دو محصول هر کدام بخش خاصی از خودرو را قفل می کنند. اما سارقان قادر هستند تا هر دو مورد را دور بزنند. اگر بخواهیم بین قفل فرمان و قفل پدال یکی را به عنوان گزینه بهتر انتخاب کنیم، بدون شک قفل پدال می تواند گزینه ای بهتر باشد؛ چراکه دور زدن این محصولات زمان بیشتری می طلبد و باعث می شود تا احتمال به دام افتادن سارقان هم افزایش یابد. این به نوبه خود یک مزیت منحصر به فرد است.
امیدواریم خواندن این مقاله برای عزیزانی که اطلاع کافی در خصوص قفل فرمان یا قفل پدال ندارند و نمی دانند که قفل فرمان بهتره یا قفل پدال، مفید واقع شده باشد و به لحاظ امنیتی انتخاب مناسبی را برای خودروی خود در نظر بگیرید. شما می توانید با انتخاب “قفل فرمانیا “قفل پدال شاهد تنوع بالای این محصولات در فروشگاه لنزو باشید و آن را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین هزینه تهیه کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

1 دیدگاه برای “قفل فرمان یا قفل پدال؟ کدام یک بهتر است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

لنزو لامپ

×