در خرید زنجیر چرخ خودرو به چه نکاتی باید دقت کرد؟

خرید زنجیر چرخ خودرو

با شروع فصل سرما طیف زیادی از رانندگان، خرید زنجیر چرخ خودرو را در لیست اولویت های خود قرار می دهند. اما باید عنوان کنیم که تنوع بسیار زیادی در بازار زنجیر چرخ های خودرو وجود دارد. همین مورد باعث سردرگمی رانندگان در زمان خرید می شود که به نوبه خود به انتخاب های اشتباهی منجر می شود. در واقع آن ها نمی دانند که در زمان خرید زنجیر چرخ خودرو به چه نکاتی دقت کنند.

این همان فاکتوری است که نه تنها باعث هدر رفتن هزینه هایشان می شود، بلکه موجب می شود تا نتوانند بهره وری لازم را از زنجیر چرخ خودرو کسب کنند. ما در ادامه این مقاله قصد تا به شیوه ای دقیق این موضوع را زیر ذره بین نقد و بررسی خود قرار دهیم. لذا اگر شما هم به دنبال خرید زنجیر چرخ خودرو هستید، بهتر است ما را تا انتهای این متن همراهی کنید.

نکات مهم در حین خرید زنجیر چرخ خودرو

زنجیر چرخ ها جزو معدود لوازم جانبی هستند که در قانون راهنمایی و رانندگی برای استفاده از آن ها الزام تعیین شده است. همین مورد هم باعث شده تا طیف زیادی از تولید کنندگان به سمت ساخت و طراحی این محصولات روی بیاورند.

این به نوبه خود سبب شده است تا تنوع بسیار زیادی در این بازار ایجاد شود بدین جهت است که شما در حین خرید زنجیر چرخ خودرو با انبوهی از انتخاب ها مواجه می شوید که گاهی منجر به سردرگمی تان می شود.

ما در ادامه برخی از مهم ترین نکات برای خرید این محصول را ذکر کرده ایم که لحاظ کردن آن ها می تواند مانع از سردرگمی شما عزیزان شود. لذا بهتر است تا انتهای این متن با ما همراه شوید.

نوع زنجیر چرخ

نوع زنجیر چرخ را می توان جزو مهم ترین و البته حیاتی ترین فاکتورهایی دانست که باید در زمان انتخاب بدان دقت کنید. در واقع زنجیر چرخ ها دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام از آن ها مزایا و معایب منحصر به خود را دارند. زنجیر چرخ کلاسیک، کمربندی، پلیمری، پارچه ای و.. انواع مختلفی از این محصولات هستند.

برای مثال زنجیر چرخ های کلاسیک از زنجیرهای فلزی ضخیم ساخته شده است که به صورت یک پوشش بر روی تایر خودرو قرار می گیرند و عموما برای مسیر های دشوار و سخت مناسب هستند. حال این که مدل های پلیمری عموما از جنس ژله ای یا پلیمری بوده و نمی توان در یخبندان های شدید روی آن ها حساب باز کرد.

مدل های پارچه ای هم به صورت یک پوشش پارچه ای دور تایر را می پوشانند. این مورد سبب شده تا قیمت بیشتری داشته باشند. اما باید عنوان کنیم که برای سرعت های بیش از ۳۰ کیلومتر بر ساعت هم مناسب نیستند. به همین جهت است که نمی توان برای مسیرهای چندان طولانی هم روی آنها حساب کرد. ما در مقاله “انواع زنجیر چرخ خودرو به خوبی این موضوع را بررسی کرده ایم.

سایز رینگ

سایز رینگ از دیگر مولفه هایی است که باید در زمان خرید زنجیر چرخ خودرو بدان دقت کنید. عموما سایز رینگ هر خودرو متفاوت می باشد. برای مثال خودروهای پژو عموما سایز رینگ هایی معادل ۱۴ دارند.

حال این که رینگ های خودروهایی همچون سمند در محدوده ۱۷ قرار دارد. زنجیر چرخ ها نیز مطابق این سایز ها ساخته می شوند. لذا شما باید زنجیری را خریداری کنید که دقیقا مطابق سایز رینگ شما باشد.

پهنای لاستیک

پهنای لاستیک هم از دیگر مولفه هایی است که متاسفانه بسیاری از افراد بدان دقت کافی ندارند. در واقع برخی از رانندگان به منظور اسپرت کردن خودرو از لاستیک های پهن تر و یا غیر شرکتی استفاده می کنند.

این لاستیک ها عموما ابعاد استانداردی را ندارند. همین مورد هم سبب می شود تا در زمان بستن زنجیر چرخ دچار مشکل شوید. بدین منظور حتما در زمان خرید زنجیر چرخ خودرو پهنای لاستیک خود را لحاظ نمایید.

نحوه بستن زنجیر چرخ به چه صورت است؟!

خرید زنجیر چرخ
نکات مهم در خرید زنجیر چرخ خودرو و بستن آن

زنجیر چرخ ها با شیوه های مختلفی بسته می شوند. برای مثال “زنجیر چرخ کمربندی به صورت قطعات جدا از هم هستند که باید آن را هم همچون یک کمربند بر روی تایر خودرو ها ببندید. حال این که مدل های کلاسیک حالت شبکه ای دارند و باید ابتدا آن ها را روی زمین پهن کرده و سپس تایر را بر روی آن حرکت دهید.

مدل های پارچه ای هم ابتدا بر روی تایر قرار می گیرند و با کمی حرکت می توان آن را محکم نمود. داشتن تفاوت های اساسی در نحوه بستن این محصولات باعث شده تا راحتی استفاده از آن ها هم تغییر کند.

در واقع شما باید محصولی را انتخاب کنید که بتوانید در شرایط برف و بوران یا سرمای شدید زمستان به سرعت آن را ببندید. به همین جهت توصیه می کنیم که حتما قبل از خرید زنجیر چرخ خودرو، نوع بستن آن را هم جویا شوید.

نوع دیفرانسیل

نوع دیفرانسیل از دیگر مولفه هایی است که باید در زمان خرید بدان دقت کنید. در واقع بیشتر خودرو های سواری تنها یک دیفرانسیل (جلو یا عقب) هستند. البته برخی از خودرو های شاسی بلند هم دو دیفرانسیل هستند.

شما باید متناسب با نوع دیفرانسیل خودرو خود زنجیر چرخ را خریداری نماید. برای مثال اگر خودرو شما دیفرانسیل عقب می باشد، بهتر است صرفا برای چرخ های عقب زنجیر چرخ خریداری کنید.

ضخامت زنجیر

برخی از زنجیر چرخ ها دارای ضخامت زیادی هستند. این ضخامت باعث می شود تا در برخی از خودرو ها، لبه های زنجیر چرخ به گلگیر خودرو برخورد کند. این موضوع به ویژه در مواقعی که ارتفاع کمک ها کم شده، به وضوح دیده می شود. لذا اگر فاصله تایر تا گلگیر شما هم اندک است، باید به  ضخامت لبه های هم توجه نمایید.

مدت زمان استفاده

قبل از هرچیزی باید در نظر داشته باشید که تمام زنجیر چرخ های موجود در بازار برای شرایط اضطراری هستند و نمی توان به صورت پیوسته از آن ها استفاده نمود. با این حال برخی از زنجیر چرخ ها هستند که در صورت استفاده مداوم می توانند به جلوبندی خودرو و یا جاده آسیب جدی تری بزنند.

از جمله این مدل ها می توان به زنجیر چرخ های کلاسیک اشاره نمود. چنانچه نیاز به استفاده پیوسته از این محصولات دارید، بهتر است مدلی را خریداری کنید که کمترین آسیب ممکن را وارد کند.

قیمت زنجیر چرخ خودرو چقدر است؟

بر خلاف تصور عموم مردم، قیمت باید آخرین مولفه مهم برای خرید زنجیر چرخ خودرو باشد. شما باید این نکته را در نظر داشته باشید که زنجیر چرخ ها نقش حیاتی برای نجات شما از شرایط دشوار زمستان دارند.

به همین جهت سعی کنید تا کیفیت را فدای قیمت نکنید. لذا مدلی را انتخاب کنید که قبل از هر چیزی متناسب با نیاز شما باشد. پس از آن، قیمت را هم لحاظ کرده و از همان مدل برندی را انتخاب کنید که متناسب با بودجه شما باشد. در نظر داشته باشید که نوع فروشنده هم می تواند تاثیر زیادی بر روی قیمت داشته باشد.

فروشگاه لنزو همواره سعی کرده است که بهترین مدل های”زنجیر چرخ را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت به شما مشتریان عزیز ارائه دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با کارشناسان لنزو تماس حاصل فرمایید.

امتیاز شما باعث بهبود کیفیت محتوا میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

لنزو لامپ

×