بررسی انواع قفل فرمان خودرو

معرفی انواع قفل فرمان خودرو

قفل فرمان را می توان یکی از بهترین ابتکارات بشر برای ممانعت از سرقت اتومبیل دانست. مزایا و البته کاربرد این محصول باعث شده است تا این روزها انواع قفل فرمان طراحی و روانه بازار شود. هر کدام از این مدل ها خود به نحوی توانسته اند مانع از سرقت اتومبیل و یا حداقل به تاخیر انداختن آن شوند. البته باید عنوان کنیم که انتخاب نوع قفل فرمان تاثیر بسیار زیادی در عملکرد آن دارد.
به عبارت ساده تر برخی از مدل های این محصول برای طیف خاصی از خودرو ها مناسب هستند. از طرفی دیگر میزان امکانات، جنس بدنه، نوع طراحی و… متفاوتی در آن ها اعمال شده است. تمام این موارد به نوبه خود می تواند تاثیرات بسیار زیادی بر روی عملکرد آن داشته باشد. بدون شک انتخاب یک گزینه مناسب می تواند امنیت بیشتری را به شما بدهد. ما در ادامه مروری بر انواع قفل فرمان داشته ایم. لذا اگر شما هم به دنبال انتخاب بهترین مدل قفل فرمان هستید، بهتر است ما را تا انتهای این متن همراهی کنید.

انواع قفل فرمان بر اساس طراحی

فاکتورهای بسیار مختلفی برای دسته بندی قفل فرمان ها وجود دارد. در حقیقت می توان قفل فرمان ها را بر اساس نوع طراحی، ابعاد، جنس بدنه و… دسته بندی کرد. اما رایج ترین طبقه بندی برای این محصولات، بر اساس نوع طراحی می باشد. در این حالت انواع قفل فرمان خودرو به دو دسته زیر تقسیم می شود.

  • قفل فرمان کشویی
  • قفل فرمان عصایی

هر یک از این مدل ها به شیوه ای ویژه و منحصر به فرد تولید شده اند. وجود ابتکارات و البته طراحی های مختلف در هر یک از این مدل ها باعث شده تا مورد توجه طیف ویژه ای از رانندگان قرار گیرد. ما در ادامه هر کدام را برای شما شرح داده ایم تا بتوانید مناسب ترین مدل را برای خود انتخاب کنید.

قفل فرمان کشویی

مدل های کشویی را می توان یکی از انواع قفل فرمان رایج در ایران دانست. این دسته از تولیدات همانگونه که از نامشان پیداست، به صورت کشویی باز می شوند.
در واقع این مدل از محصولات بر روی بخش های مختلفی نظیر فرمان، پدال، دنده و… قرار می گیرند. در حالت کلی این قفل ها به صورت کشویی باز شده و بر روی بدنه فرمان قرار می گیرند تا مانع از چرخش آن شوند. بر روی بدنه این محصول یک قفل وجود دارد که با بستن آن می توان مانع از تغییر اندازه شد.
قابلیت کشویی آن باعث می شود تا برای هر نوع فرمانی با هر اندازه ای مناسب باشد. از طرفی دیگر همین قابلیت اجازه می دهد تا بعد از اتمام کار بتوانید اندازه آن را کوتاه کرده و در زیر صندلی قرار دهید. لازم به ذکر است که نحوه طراحی این محصول باعث می شود تا برای بخش های دیگری مانند پدال و دنده ها نیز مناسب باشد. ما در ادامه چند مورد از معروف ترین آن ها را خدمت شما بیان کرده ایم.

قفل فرمان 3 کاره سبک

این محصول را می توان به عنوان یکی از بهترین مدل های قفل فرمان کشویی دانست. این محصول از جنس فلز های مقاوم ساخته شده است. از طرفی دیگر با توجه به ساختار آن می توان برای هر نوع ماشینی از آن استفاده نمود. ساختار سه کاره اجازه می دهد تا از آن برای فرمان، پدال و دنده هم استفاده نمایید.

قفل فرمان 3 کاره سبک رنگ قرمز
نصب قفل فرمان 3 کاره سبک روی تمام خودروها

قفل فرمان دوبل شبکه

این مدل هم یکی از انواع قفل فرمان کشویی است. ساختار مستحکم و البته قفل مقاوم آن اجازه می دهد تا برای طیف زیادی از خودرو ها مناسب باشد. از طرفی دیگر قدرت بالای آن باعث می شود تا کار سارقان سخت تر شود.

قفل فرمان دوبل شبکه رنگ مشکی
قفل فرمان دوبل شبکه با ساختار مستحکم مناسب تمام خودروها

قفل فرمان عصایی

این مدل از قفل فرمان هم در بین ایرانیان محبوبیت زیادی دارد. عموما نامگذاری این محصول به دلیل شکل ظاهری آن است چراکه در قسمت بالایی خود یک خمیدگی مشابه به دسته عصا دارد. در واقع این بخش برای قرار گیری بهتر در داخل فرمان تعبیه شده است.
قفل های عصایی صرفا برای فرمان خودرو ها کاربرد دارند و مانند مدل های دیگر نمی توان از آن برای بخش های دنده یا پدال استفاده نمود. این محصول بر روی غربیلک فرمان تنظیم می شود و با قفل کردن آن ها، می توان مانع از چرخش فرمان شد. البته باید عنوان کنیم که این روزها سارقان خودروها غربیلک را خارج کرده و آن را جایگزین می کنند. به همین جهت نمی توان گفت که این محصولات ایمنی صدرصد ایجاد می کنند. اما با این حال می توانند زمان سرقت را به تاخیر بیندازند. ما در ادامه مدل هایی از این دسته قفل فرمان را برای شما بیان کرده ایم.

قفل فرمان عصایی 3 میل

این مدل در بخش بدنه خود دارای سه میله مختلف می باشد؛ به همین جهت است که آن را مدل سه میل می نامند. این ساختار باعث شده تا این محصول از لحاظ برش، ایمنی بسیار بالایی داشته باشد. از طرفی دیگر دارای یک قفل ناخنی است که باعث می شود تا دوام و کیفیت بسیار بالاتری داشته باشد.

قفل فرمان عصایی 3 میل
قفل فرمان عصایی 3 میل امن ترین قفل فرمان خودرو

قفل فرمان عصایی ساده

این محصول را هم می توان یکی از مدل های رایج قفل فرمان عصایی دانست. این محصول به دلیل ساختار مقاوم و البته قفل های منحصر به فرد خود، توانسته در رده پرطرفدارترین انواع قفل فرمان جای گیرد. از این مدل می توان برای هر نوع ماشینی استفاده نمود. از طرفی دیگر قیمت بسیار مناسبی هم دارد. مجموع این موارد سبب شده است تا در صدر انتخاب های افراد قرار گیرد.

قفل فرمان عصایی خودرو
قفل فرمان عصایی خودرو با کیفیت بالا

انواع دیگر قفل فرمان

هر روز تکنولوژی در زمینه امنیت خودرو بیشتر می شود. به همین جهت است که روزانه مدل های متنوعی از قفل فرمان خودرو وارد بازار می شود. البته باید عنوان کنیم که به موازات آن هم توانایی سارقان در دور زدن این روش های امنیتی افزایش می یابد. همین روند سبب شده است تا دیگر انواع قفل فرمان موجود در بازار محدود به این دو مدل نباشد. به همین جهت است که مدل های دیگری نظیر ساده، کلاغی، کامپیوتری، دارای حسگر و… وارد بازار جهانی شده اند. برای دیدن نمونه های بیشتر “قفل فرمان می توانید از دسته بندی محصولات لنزو انواع آن را مشاهده و اقدام به خرید نمایید.
اما تقریبا می توان گفت که تمام آن ها از دو مدل فوق الگوبرداری کرده اند. به همین جهت است که زیر دسته این دو به حساب می آیند. با این تفاوت که در برخی از بخش ها دارای تفاوت های جزئی هستند. در هر حال آن چیزی که در این محصولات مشترک می باشد، توانایی آن ها را کاهش سرقت خودرو ها است. البته لازم به یادآوری است که این محصولات از هر نوعی که باشند، می نمی توانند امنیت صددرصد ایجاد نمایند. بلکه تنها می توانند زمان سرقت را به تاخیر بیندازند. لذا برای امنیت بیشتر صرفا به آن ها اکتفا نکنید.

امتیاز شما باعث بهبود کیفیت محتوا میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

لنزو لامپ

×