آشنایی با انواع فیلتر خودرو

انواع فیلتر خودرو

فیلتر خودرو را می توان جزو حیاتی ترین و البته مهم ترین بخش های خودرو دانست که تاثیر زیادی در عملکرد صحیح آن دارند. با این اوصاف طیف زیادی از رانندگان با انواع فیلتر خودرو آشنایی ندارند. همین مورد سبب شده که نتوانند در زمان مناسب آن را تعویض نمایند. از طرفی دیگر برخی از آن ها نیز به دلیل عدم آشنایی، نمی توانند مدل های مناسب را خریداری کنند.

این مورد هم باعث می شود تا در دراز مدت آسیب های جبران ناپذیری به خودرو ها وارد شود. ما در ادامه این مقاله قصد داریم تا مروری بر انواع فیلتر خودرو داشته باشیم. لذا اگر شما هم تمایل دارید تا در این رابطه اطلاعات بیشتری را کسب کنید و سپس به “خرید فیلتر خودروبپردازید، بهتر است ما را تا انتهای این متن همراهی کنید.

فیلتر خودرو چیست؟

قبل از این که بخواهیم در رابطه با انواع فیلتر خودرو صحبت کنیم، بهتر است ابتدا ماهیت این محصول را بررسی کنیم. بدون شک این موضوع می تواند درک شما از مقاله حاضر را افزایش دهد. در واقع فیلتر ها به اجسام پره داری گفته می شود که به منظور پالایش روغن، سوخت، هوا و یا سایر سیالات وارده به خودرو طراحی شده اند.

این محصولات می توانند به سادگی هرچه تمام تر مانع از ورود اجسام خارجی به داخل موتور یا کابین ماشین شوند. این فاکتور نه تنها عملکرد خودرو را بهبود می بخشد، بلکه در دراز مدت مانع از آسیب دیدن و یا بروز خسارت های مختلف می شود. به همین جهت است که باید پیوسته نسبت به تعویض و یا بررسی آن ها اقدام نمود.

انواع فیلتر خودرو کدامند؟

همان گونه كه عنوان کردیم، فیلتر خودرو مانع از ورود اجسام خارجی به داخل بخش های حساس ماشین می شود. همین مورد هم سبب شده تا در بخش های مختلف خودرو از این محصولات استفاده شود. ما در ادامه انواع فیلتر خودرو را برای شما عزیزان شرح داده ایم. البته باید بدانید که هر کدام از این فیلتر ها خود دارای ساختار و نوع منحصر به فردی هستند اما همگی آنها وظیفه یکسانی دارند.

فیلتر روغن

فیلتر روغن یکی از انواع فیلتر خودرو می باشد. این محصول در واقع وظیفه پالایش روغن خودرو را بر عهده دارد. این فیلتر ذرات، مواد خارجی و آلاینده های موجود در داخل روغن را جذب کرده و مانع از ورود آن ها به داخل موتور می شود. آلودگی های محیطی، ذرات معلق داخل روغن، ذرات ناشی از ساییدگی قطعات موتور و… از جمله مهم ترین موادی است که توسط فیلتر روغن گرفته می شود.

وجود این ذرات می تواند آسیب های جبران ناپذیری را به موتور وارد سازد. به همین جهت کارشناسان توصیه می کنند که باید همواره به همراه تعویض روغن، نسبت به تعویض فیلتر روغن هم اقدام نمود. لازم به ذکر است که بسیاری از کارشناسان تعویض فیلتر روغن را بر تعویض خود روغن ارجح می دانند. دلیل این موضوع مشکلاتی است که فیلتر فرسوده می تواند ایجاد کند.

فیلتر روغن K&N نمونه ای از این فیلتر با خاصیت ضد آب بودن و مناسب تمام خودروها می باشد که از کیفیت بالایی برخوردار است. “

فیلتر هوا

بررسی انواع فیلتر خودرو
بررسی انواع فیلتر خودرو

بر کسی پوشیده نیست که هوای پاک برای احتراق صحیح داخل موتور نیاز است. به گونه ای که وجود هرگونه ناخالصی در هوای ورود به موتور، می تواند فرآیند احتراق را دچار مشکل کرده و یا راندمان را پایین بیاورد. همین مورد هم سبب شده تا طراحان خودرو، فیلتر هوا را درون خودرو ها جاسازی نمایند. این فیلتر یکی از انواع فیلتر خودرو می باشد که هوای ورودی به داخل موتور را تصفیه می کند.

هرگونه اشکال در ین فیلتر می تواند راندمان خودرو را پایین آورده و مصرف سوخت را هم بالا ببرد. به همین جهت است که بیشتر کارشناسان توصیه می کنند تا رانندگان پیوسته نسبت به بررسی و تعویض فیلترها اقدام کنند. اهمیت این موضوع در محیط هایی که دارای گرد و غبار یا هوای آلوده است، اهمیت بیشتری به خود می گیرد.

فیلتر سیموتا
خرید فیلتر هوا سیموتا با کیفیت بالا در فروشگاه لنزو

انواع فیلتر هوای موجود در لنزو:

فیلتر سوخت

فیلتر سوخت یکی دیگر از انواع فیلتر خودرو می باشد که اهمیت بسیار زیادی برای سلامت خودرو دارد. این فیلتر وظیفه تصفیه سوخت ورودی به موتور را دارد. در حقیقت باید عنوان کنیم که تمام سوخت ها زمانی که از پالایشگاه خارج می شوند، کاملا تمیز هستند؛ اما در حین حمل و نقل یا در جایگاه های سوخت گیری، درصدی آلودگی به خود می گیرند.

این آلودگی می تواند زیان های جبران ناپذیری را به موتور خودرو وارد سازد. فیلتر سوخت محصولی است که مانع از بروز چنین مشکلی می شود. البته باید این نکته را خاطر نشان کنیم که در خودرو های دیزلی هدف از فیلتر سوخت، حذف آب از گازوئیل می باشد اما در هر حال ساختار مشابهی با فیلترهای بنزینی دارد.

این فیلتر باید هر بیست هزار کیلومتر و یا هر ساله عوض شود. البته اگر شما پیوسته از جایگاه های مختلفی سوخت خود را دریافت می کنید، می بایست در بازه های کوتاه تری نسبت به بررسی و تعویض آن اقدام نمایید.

در نظر داشته باشید که چنانچه این فلیتر حجم زیادی از آلودگی را به خود بگیرد، می تواند روند ورود سوخت به داخل موتور را کاهش دهد. این امر راندمان خودرو را کاهش می دهد. لذا توصیه می شود تا نسبت به تعویض دوره ای آن اهتمام کافی داشته باشید.

فیلتر کابین

فیلتر کابین یکی دیگر از انواع فیلتر خودرو می باشد. این محصول وظیفه تامین هوای پاک به داخل خودرو را دارد. در واقع این فیلتر ها در بخش هایی نصب می شود که هوای بیرون وارد کابین خودرو می شود. این فیلتر با تصفیه این هوا می تواند، فضای داخلی کابین را عاری از گرد و خاک کرده و هوای مطبوعی را ایجاد نماید. این موضوع با توجه به آلودگی هوای این روز ها، اهمیت بیشتری به خود گرفته و لذا توصیه می شود تا نسبت به تعویض آن اقدام نمایید.

فیلتر هوای کابین ریو و تیبا نمونه ای از این فیلتر کابین خودرو است که فقط مناسب خودروی ریو و تیبا است و شما می توانید با بهترین کیفیت این محصول را از فروشگاه لنزو تهیه کنید. “

سخن آخر

خودروها دارای فیلتر های مختلفی برای تصفیه هوا و سیالات ورودی به داخل موتور یا کابین هستند. ما در این مقاله سعی کرده ایم تا انواع فیلتر خودرو را برای شما عزیزان بررسی کنیم. از طرفی ما اهمیت هر کدام را برای شما عزیزان شرح دادیم تا بتواند به خوبی از کارکرد آن ها باخبر شوید. با این اوصاف چنانچه نیازمند اطلاعات تکمیلی هستید یا به دنبال خرید فیلتر ماشین می باشید، می توانید هم اکنون با کارشناسان لنزو تماس حاصل فرمایید.

امتیاز شما باعث بهبود کیفیت محتوا میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

لنزو لامپ

×