اهمیت پیچ ضد سرقت یا قفل رینگ خودرو

قفل رینگ خودرو- پیچ ضد سرقت

سرقت خودرو و لوازم آن جزو مهم ترین معضلاتی است که رانندگان با آن درگیر هستند. یکی از این مشکلات، سرقت چرخ های خودرو می باشد که طی سال های گذشته رشد بسیار بالایی را تجربه کرده است. پیچ ضد سرقت یا قفل رینگ خودرو محصولی بوده که برای جلوگیری از این مشکل ایجاد شده است.

این دسته از تولیدات توانسته اند فرایند باز کردن و البته ربودن چرخ یا رینگ های خودرو را پیچیده تر می کنند. همین مورد هم باعث می شود تا اغلب سارقان ریسک دزدیدن چنین رینگ هایی را قبول نکنند.

با وجود این مزیت، اما هنوز هم طیف زیادی از رانندگان با این دسته از تولیدات آشنایی ندارند. در واقع آن ها نمی دانند که این محصولات تا چه اندازه می تواند برای آن ها مفید باشد.

ما در ادامه این مقاله قصد داریم مروری بر اهمیت پیچ ضد سرقت خودرو یا قفل رینگ خودرو داشته باشیم. لذا اگر شما هم تمایل دارید تا در رابطه با آن ها اطلاعات بیشتری را کسب کنید، بهتر است ما را تا انتهای این متن همراهی کنید.

قفل رینگ خودرو یا پیچ ضد سرقت چیست؟

نخستین دلیل عدم درک اهمیت پیچ ضد سرقت یا قفل رینگ خودرو، نداشتن آگاهی و اطلاعات لازم پیرامون آن ها می باشد. در واقع بیشتر مردم ماهیت این محصولات را نمی دانند و تصورات آن ها از چنین محصولاتی مبهم است.

قبل از هر چیزی باید بگوییم که قفل رینگ خودرو مثل قفل و کلید معمولی نیست. در این محصولات پیچ های مخصوصی هستند که به جای پیچ معمولی رینگ ها نصب می شود. با این تفاوت که هر پیچ سری مختص به خود را دارد که تنها به کمک کلید ویژه آن باز و بسته می شود.

این کلید داری ساختاری متفاوت می باشد. برای مثال برخی از پیچ ها دارای ساختار چهار گوش و برخی دیگر لوزی هستند. شرکت های تولید کننده برای افزایش ضریب اطمینان این دسته از محصولات، هر پیچ را با استفاده از شکل و ساختاری خاص تولید می کنند. به همین جهت است که سری قفل و البته کلید هر رینگ با رینگ دیگر متفاوت می باشد.

این موضوع به نوبه خود سبب شده تا عملا سرقت هر یک از این چرخ ها امری بسیار زمانبر باشد. به همین جهت است که اغلب سارقان با دیدن آن ها بیخیال سرقت چرخ ها می شوند. این در نوع خود مهم ترین فاکتوری بوده که استفاده از قفل رینگ خودرو یا پیچ ضد سرقت را افزایش داده است.

عملکرد پیچ ضد سرقت با قفل رینگ خودرو

قفل رینگ سایپا
قفل رینگ خودرو قابل نصب روی محصولات سایپا

بسیاری از افراد در رابطه با عملکرد پیچ ضد سرقت اشتباهات نادرستی دارند. آن ها تصور می کنند که به وسیله این محصولات می توان چرخ خودرو ها را قفل و مانع از حرکت آن ها شد. این در حالی است که باید عنوان کنیم که پیچ ضد سرقت چنین کاری انجام نمی دهد.

این محصولات در واقع همان پیچ های محکم کننده رینگ خودرو هستند که باعث اتصال چرخ به محور خودرو می شوند. اما یک تفاوت عمده که در این محصولات وجود دارد، نحوه ی باز و بسته کردن می باشد. اغلب پیچ های عادی به وسیله مهره ها محکم شده و یک کله پنج ضلعی دارند که با آچار فرانسه باز می شود. اما این کله در پیچ ضد سرقت اشکال مختلفی دارد.

این اشکال عموما برآمدگی یا تورفتگی های خاصی هستند که به وسیله هیچ گونه آچاری باز نمی شود. تنها راه باز و بسته کردن این پیچ ها، استفاده از کلید مخصوص آن می باشد که تکمیل کننده شکل پیچ است. همین مورد هم سبب شده تا این محصولات گزینه ای مناسب برای ممانعت از سرقت باشند.

مزایای پیچ ضد سرقت یا قفل رینگ خودرو

پیچ ضد سرقت خودرو مزیت های منحصر به فرد بسیاری دارد که آن را نسبت به سایر محصولات هم رده خود متمایز کرده است. در واقع وجود همین مزیت ها هم سبب شده تا تقاضا برای خرید پیچ ضد سرقت خودرو یا همان “قفل رینگ“، رشد چشمگیری را تجربه نماید. اما متاسفانه بسیاری از مردم اطلاعات چندانی در رابطه با آن ندارند. ما برخی از این مزایا را خدمت شما بیان کرده ایم.

افزایش امنیت چرخ خودرو:

قفل رینگ ها به دلیل ساختار ویژه ای که دارند، می توانند ضریب امنیتی چرخ ها را افزایش دهند، به همین جهت است که احتمال سرقت آن ها به شدت کاهش می یابد.

 زیبایی رینگ ها:

قفل رینگ ها عموما با شیوه ای زیبا و جذاب تولید می شوند. به همین جهت است که می توانند در ساده ترین وجه ممکن باعث زیبایی و افزایش جذابیت رینگ خودرو شما شوند. لذا اگر تمایل دارید تا رینگ های اسپرتی داشته باشید، این دسته از تولیدات می تواند گزینه ای مناسب باشد.

نصب و حذف آسان:

عموما نصب یا برداشتن قفل رینگ ها نسبت به سایر روش های امنیتی دیگر، ساده می باشد، به همین جهت است که می تواند به سادگی در صدر انتخاب رانندگان قرار گیرد.

قفل رینگ ایران خودرو
خرید پیچ ضد سرقت (قفل رینگ خودرو) مناسب ماشین های ایران خودرو

معایب قفل رینگ خودرو یا پیچ ضد سرقت

قفل رینگ های خودرو هم مانند تمام محصولات ساخته شده توسط انسان، دارای معایب مختص به خود هستند. در واقع این محصولات دارای مشکلات ساختاری ویژه ای هستند که می تواند بر روی انتخاب آن ها تاثیر گذار باشد.

اگرچه میزان معایب این محصولات به مراتب کمتر از مزایا می باشد، اما در هر حال شما بایستی این موارد را هم بدانید. لذا ما در ادامه برخی از معایب پیچ ضد سرقت خودرو را هم خدمت شما بیان کرده ایم.

هرز شدن کلید ها:

همانگونه که اشاره کردیم، هر پیچ دارای یک کلید مختص به خود است. لذا در صورتی که محصول انتخابی شا کیفیت لازم را نداشته باشد، ممکن است در دراز مدت هرز شده و کارایی خود را از دست بدهد.

گم شدن کلید ها:

پیچ ها را تنها می توان از طریق کلید مخصوص آن ها باز کرد. چنانچه آن کلید گم شود، فرایند باز کردن پیچ ها بسیار دشوار می شود.

اختصاصی بودن کلید ها:

هر چرخ دارای مجموعه ای کلید و البته پیچ مختص به خود است. به عبارتی برای چهار چرخ خودرو تان، چهار کلید مختلف خواهید داشت. همین مورد هم نگهداری از آن را اندکی دشوار می کند. البته همین تنوع هم به عنوان یک فاکتور برای افزایش ضریب ایمنی محصول یاد می شود؛ چرا که متنوع بودن مانع از سرقت چرخ خودرو ها می شود.

با این وجود اگر شما هم به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این محصول و یا خرید آن هستید، می توانید هم اکنون با کارشناسان ما در لنزو لامپ تماس حاصل فرمایید.

امتیاز شما باعث بهبود کیفیت محتوا میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

لنزو لامپ

×