خرید و قیمت کنسول خودرو

قیمت کنسول خودرو

کنسول خودرو را می توان به عنوان یکی از بهترین و البته منحصر به فرد ترین محصولات جانبی خودرو در نظر گرفت. با وجود این محبوبیت، هنوز هم طیف زیادی از رانندگان نمی دانند در زمان خرید کنسول خودرو به چه نکاتی توجه نمایند. بدون شک آگاهی از این نکات می تواند تصميم گيری های دقیق تری را برای شما به دنبال داشته باشد. ما در این مقاله قصد داریم تا فاکتورهای موثر بر روی قیمت کنسول خودرو را خدمت شما عزیزان بیان کنیم. از طرفی دیگر هر مورد را هم به دقت مورد بررسی قرار می دهیم. اما قبل از آن بهتر است ابتدا مروری بر روی ماهیت این محصول و البته کاربرد های آن داشته باشیم.

کنسول خودرو چیست؟

قبل از این که بخواهیم در مورد خرید کنسول خودرو یا فاکتور های موثر بر قیمت کنسول خودرو صحبت کنیم، بهتر است ابتدا مروري بر روی ذات این محصول داشته باشیم. بدون شک این موضوع می تواند دید شما نسبت به این مقاله را بازتر کند.

در حقیقت “کنسول خودرو به جعبه های پلاستیکی گفته می شود که عموما در بین فضای بین دو صندلی قرار می گیرد. در اغلب خودرو های ایرانی کنسول خودرو تنها در فضای بین دو صندلی جلویی قرار می گیرد. حال این که خودروهای خارجی، در فضای بین صندلی های عقب خود هم دارای کنسول هستند.

این کنسول ها به عنوان یک محفظه عالی برای نگهداری وسایل دم دستی همچون کارت بانکی، گواهینامه، بطری آب، لیوان نوشیدنی و… تلقی می شود. از طرفی دیگر ساختار آن ها به گونه ای است که می توان به سادگی آرنج خود را بر روی آن ها تکیه داد. این موضوع باعث می شود تا رانندگی راحت تری را تجربه نمایید. مجموع این موارد در کنار هم دیگر سبب شده تا تقاضای زیادی برای خرید کنسول خودرو ایجاد شود.

اما متاسفانه حجم زیادی از این متقاضیان، به خوبی با جزئیات و نکات ریز این محصولات آشنایی ندارند. از طرفی دیگر عوامل موثر بر روی قیمت کنسول خودرو را نمی دانند. همین مورد باعث می شود تا در زمان انتخاب دچار اشتباهات مختلفی شوند که در نوع خود باعث اتلاف هزینه و زمان آن ها می شود. ما در ادامه مروری بر این موارد داشته ایم تا شما دچار این اشتباهات نشوید.

عوامل موثر بر روی قیمت کنسول خودرو

خرید کنسول خودرو
نکات مهم در خرید کنسول خودرو

قیمت را می توان یکی از مهم ترین و البته حیاتی ترین فاکتورهایی دانست که رانندگان در زمان خرید کنسول خودرو به آن توجه می کنند. در واقع بیشتر آن ها تمایل دارند تا یک محصول ایده آل را با قیمتی مناسب تهیه نمایند. اگرچه این یک خواسته منطقی و معقول است، اما متاسفانه بسیاری از این مشتریان در رسیدن به چنین خواسته ای ناکام می مانند.

ابعاد

برای این که بتوانید در این زمینه خرید مناسبی داشته باشید، باید ابتدا به ابعاد و اندازه محصول انتخابی تان دقت نمایید. در واقع ابعاد را می توان مهمترین مولفه ای دانست که کارایی یک کنسول را برای شما تعیین می کند. از طرفی دیگر این فاکتور ارتباط مستقیمی با قیمت کنسول خودرو دارد. قبل از هر چیزی باید اطمینان حاصل کنید که ابعاد کنسول شما، با فضای خالی بین دو صندلی خودروتان سازگاری دارد یا خیر؟!

چنانچه کنسول، ابعادی بیش از این فضا داشته باشد، عملا نمی توان از آن استفاده کرد. از طرفی دیگر چنانچه ابعاد آن کوچکتر باشد، به احتمال زیاد لرزش و تکان های زیادی را خواهد داشت که این در زمان رانندگی موجب حواس پرتی می شود.

طراحی

نوع طراحی دومین فاکتوری است که می تواند بر روی قیمت کنسول خودرو تاثیر گذار باشد. عموما ساختارها و طراحی های مختلف برای کنسول های خودرو وجود دارد. اگرچه اغلب این محصولات تا حدی ساختار مستطیلی دارند، اما طراحی داخلی و خارجی آن ها در هر مدل متفاوت است. در طراحی داخلی عموما پارتیشن بندی و گنجایش ملاک انتخاب است.

در این زمینه سعی کنید بر اساس نیاز خود عمل کنید. برای مثال اگر مدام از قهوه یا نوشیدنی استفاده می کنید، مدلی را خریداری نمایید که فضای لازم برای این موارد را داشته باشد. البته باید بدانید که داشتن چنین بخش هایی می تواند قیمت را هم افزایش دهد.

در زمینه طراحی خارجی هم تنوع زیادی وجود دارد. در مدل های ساده نهایتا یک روکش ساده چرمی بر روی کنسول خودرو قرار می گیرد. حال این که در مدل های گران قیمت تر، عموما یک لایه فوم هم در فضای زیرین قرار می گیرد تا زمانی که آرنج خود را به آن تکیه می دهید، احساس راحتی بیشتری داشته باشید. اگرچه این موضوع می تواند قیمت را افزایش دهد، اما راحتی حاصل از آن ارزش این هزینه را دارد.

تکنولوژی های بکار رفته

یکی دیگر از نکاتی که باید در زمان خرید کنسول خودرو به آن دقت کنید، نوع تکنولوژی به کار رفته است. اگرچه بسیاری از کنسول های موجود در بازار ایران، ساختاری ساده دارند، اما مدل های پیشرفته ای هم وجود دارد. این مدل ها اغلب جای شارژ، نشانگر دما و امکانات مشابه دیگری دارند. برخی از این مدل ها نیز خود دارای سیستم سرمایش و گرمایش هستند که می توان به کمک آن نوشیدنی های سرد یا گرم را به سادگی نگهداری نمود.

این در نوع خود یک امکان بی نظیر است. اگرچه داشتن این امکانات جزو جذاب ترین چیزهایی است که می تواند در خودروی شما وجود داشته باشد، اما باید عنوان کنیم که عموما چنین مدل هایی قیمت بالایی هم دارند. در حقیقت برخورداری از هرگونه تکنولوژی، می تواند قیمت کنسول خودرو را به شدت افزایش دهد. از طرفی دیگر باید نوع کنسول هم با خودروی شما سازگاری داشته باشد. لذا در این زمینه بایستی مدل خودروی خود را هم در نظر داشته باشید.

سخن آخر 

بدون شک داشتن یک کنسول عالی می تواند تاثیر زیادی در راحتی شما در حین رانندگی و استفاده از خودرو تان داشته باشد. همین مورد هم سبب شده است تا تقاضا برای خرید کنسول خودرو افزایش یابد. اگرچه این تقاضا روز به روز بیشتر می شود، اما متاسفانه طیف زیادی از مردم با فاکتور های موثر بر روی قیمت کنسول خودرو آشنایی ندارند.

ما در این مقاله سعی کردیم سه فاکتور موثر بر روی این موضوع را خدمت شما عزیزان بیان کنیم. چنانچه نیازمند اطلاعات بیشتری در این زمینه هستید و یا می خواهید مدل های با کیفیت را خریداری کنید، می توانید با کارشناسان فروشگاه لنزو از طریق چت آنلاین یا تماس با شعبات ما در ارتباط باشید.

امتیاز شما باعث بهبود کیفیت محتوا میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

لنزو لامپ

×